אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוויכוח בין רשות המיסים והמעסיקים: האם שווי השימוש יעמוד על 2.48% או על 2.5%?

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
ליסינג
אין ולא יהיה על הראש השקט שיש לך ברכב מליסינג. עצוב מאוד ששווי השימוש יעלה, אני מקווה שהמאבק יסתיים בטוב.... בכל מקרה גם אם זה יהיה עוד 300 או 500 שקל יותר בחודש אני חושב שבצער (אך גם בשמחה) אני אשאר עם הרכב מהעבודה כי זה פשוט חיים קלים יותר, אין מה לעשות (ולא אני לא פוזאיסט, לא ממש מעניין אותי איזה רכב אני מקבל, אני מדבר על השירותיות ועל האמינות שיש לך מהחברות)
סער | 15.11.10
14.
וואי, את האמת קצת שברתם לי את הראש עם כל המספרים האלה אבל
אני לא מוותרת על הליסינג. אין שום צ'אנס בעולם שכל שלוש שנים אני אוכל להרשות לעצמי רכב אחר, חדש יותר ואני מודה שאני נהנית מזה. מעבר לכך הרווח הכי גדול שלי זה השירות המצוין שאני מקבלת מחברת הליסינג שאנו עובדים איתם, אלבר. לפני כחודש היתה לי תקלה, באתי אליהם, ובזאת נגמרה הבעייה שלי, לא הייתי צריכה לרוץ אחרי מוסכים ולחשוש מי מי ידפוק אותי יותר, הקלה משמעותית. מה שנשאר לנו עכשיו זה לצאת לרחובות ולעשות בלאגן כדי שלא יעלו את המיסוי הנבלות.
גליה  | 15.11.10
11.
חברות הליסניג מפחדות ,אנחנו עוברים לרכישה עצמית וגוזרים את קופון הלסינג.
חברות הליסינג יפסידו נתך עצום בהכנסות אם ירידת הסכמי הליסינג לשנת 2011 . אני מאשר שכרגע יש כ-9% החזרות של רכבי הליסינג לצערי ואם חברות הליסינג ימשיכו להתחבא אחרי הגב הגדול של אירגוני הרכב שמארגנים כנס חרום,הם יעברו לענף חיפושי הגז בכדי לשרוד.אירגוני ענף הרכב ימליצו לחברי האירגונים תמיכה למעבר לרכישה עצמאית ללא זעזעועים ובסיוע משפטי.
מנהל צי רכב | 12.11.10
9.
ל 6 - אתה בטוח שאתה לא מקבל 3K נטו אם אתה מחזיר ?
כמה מקזזים לך עבור עלות הרכב ? (זה הרי בין 2500 ל 3500 ברוטו) אם נוסיף את זה למשכורת ברוטו - ונוריד 50 אחוז מס - נקבל 1250 עד 1750 על זה אתה משלם עוד מס (כמו שתואר כאן) על 2900 ש"ח - כלומר - 1450. ------ תקבל בנטו עוד 2700 - 3200 ש"ח. עכשיו - לא אמרתי שליסינג לא משתלם לאף אחד. למי שנוסע יותר מ 25000 ק"מ בשנה - כבר יכול להיות יותר משתלם הליסינג. אבל - כמו שאמרתי - רוב האנשים שאני מכיר - נוסעים בין 10 ל 15 אק"מ בשנה
זה מ 2 וגם מ 5 | 12.11.10
8.
אתה לוקח בחישוב הנחות צנועות מאוד
12K קילומטר בשנה זה היום דיי מעט. אני ברכב שהוא לא ליסינג (לאישתי יש), הנוסע בית-עבודה בלבד עושה 12K בשנה. איפה סופי שבוע? איפה טיולים עם המשפחה? אנשים רבים שעובדים איתי, ואינם מגזימים, נוסעים כ-20K בשנה. כמובן שיש את אלו שכל הזמן נוסעים ועוברים את ה-30K. שכחת להכניס בחישוב בלתמים. מה לעשות, אבל הם קורים. חלק מהחיים... עכשיו כבר תגיע לפער של מאות שקלים בודדות בלבד. כאן כבר לאנשים רבים שווה עדיין לקחת ליסינג ולו רק בשביל למנוע את כאב הראש, לנסוע ברכב חדש כל 3 שנים ללא דאגות, וכו'.
רכב פרטי | 12.11.10
6.
ל - 4 - אז אתה אומר שליסינג כן משתלם לך ?
בסדר. אתה מוזמן להמשיך ולקחת רכב חברה בליסינג. עכשיו - בוא נבדוק - 2000 ש"ח תיקון תאונה - כמה תאונות אתה עושה בשנה ? (תאונה כל חודשיים ?) בוא נעשה חישוב עלות אחזקה חודשית לרכב (בן 3 שנים) שעלותו היא (בהגזמה) 80 אש"ח: 80,000 * 10% פחת = 8000 ביטוח חובה+מקיף (לפי הצעה אינטרנטית של ביטוח ישיר) = (קצת פחות מ) 4500 ש"ח תחזוקה שוטפת= טסט(בהגזמה - 1800 ש"ח) +טיפול 10K=(שוב בהגזמה) 2000 ש"ח דלק (לפי 12000 קילומטר בשנה) = 12000/9*7 = (קצת פחות מ)9400 ===================================================== סה"כ = 8000+4500+1800+2000+9400 = 25700 נחלק ב 12 = 2142 = עלות חודשית. ועכשיו - אם אתה מחזיר רכב ליסינג - תקבל כל חודש עוד 3000 ש"ח בנטו - כלומר - כ 1000 ש"ח חיסכון כל חודש == 10 אש"ח בשנה. אז אתה יודע מה . . . אם אתה עושה תאונה כל חודשיים - העלות של הליסינג יוצאת זהה לעלות של רכב בבעלותך, וגם יש לך רכב חדש כל שלוש שנים. מעבר לזה - איזה נהג נוסע 25000 ק"מ בשנה ?? רוב האנשים שאני מכיר נוסעים בין 10000 ל 15000 ק"מ בשנה. (היחידים שאני מכיר שנוסעים מעבר לזה הם כאלו שגרים מאוד רחוק ממקום העבודה שלהם, ואלו באמת יכולים להגיע גם ל 50 ו 60 אלף ק"מ בשנה) כך שבשורה התחתונה - מי שמדשן פה, זה אתה.
זה מ 2 | 11.11.10
5.
למספר 2-טוב אבל לא מעולה ..תראה
החישוב מדהים רק שכחת כמה דברים קטנים בדרך-בוא נראה : 1300 בחודש אמור לייצג תיקונים? מכה קטנה בפח =2000 ש"ח כמעט בכול רכב , מה עם אובדן ערך לרכב ,טסטים, ביטוח (שעולה כ4000 שנתי שזה כבר 350 בחודש ) ועוד צרות... מצד שני מי שמתכוון לנסוע 12000 בשנה שלא ייקח ליסינג-שיסע לע אופנוע, הליסינג טוב רק למי שנוסע כמו ההג הישראלי הממוצע קרי 25000 ומעלה . י10% ימי עבודה =2.2 ימים שזה 20 שעות בערך..עשה לעצמך טובה ...אל תדשן לנו את השכל.
adish | 11.11.10
3.
חישוב עלות רכב
לצורך חישוב עלות רכב אלטרנטיבית לליסינג צריך להתייחס לרכב חדש ( כמו מליסינג). בנוסף צריך לחשב הוצאות מימון (כמו מליסינג שהרי העובד לא מעמיד את מחיר הרכב אלא משלם תשלום חודשי). אם לוקחים גם את האלמנטים האלו בחשבון יוצא שליסינג משתלם למי שאין ברשותו כסף לרכב חדש, רוצה שכזה ומעוניין לשלם בתשלומים!
רונן | 11.11.10
2.
לא, לא בגלל 200 ש"ח. ה 200 ש"ח הם-הם הגש שישבור את גב הגמל
מי שיחזיר את הרכב, "יזכה" ב 3000 ש"ח בנטו !!! אם אותו אחד יקנה רכב ב 80000 ש"ח (רכב בן 3) - העלות החודשית שלו תהייה כ 1300 ש"ח (כולל כל הביטוחים והתיקונים ופחת) בהנחה שהוא נוסע 12000 קילומטר בשנה - ברכב שעושה 9 ק"מ לליטר - עלות הדלק שלו תהייה כ 800 ש"ח לחודש (לפי חישוב של 7 ש"ח לליטר) ================================================== סה"כ - 2100 ש"ח ==> רווח של 1000 ש"ח כל חודש נטו = כ 10 אחוז מהשכר נטו = 3 ימי עבודה בחודש
 | 11.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת