אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי אונגר: חברות הליסינג לוקחות מהמדינה מיליארדי שקלים צילום: ניר סטולו

רמי אונגר: חברות הליסינג לוקחות מהמדינה מיליארדי שקלים

הבעלים של טלאקר, יבואנית קיה: "חברת הליסינג הרוכשת מהיבואן את הרכב מקזזת את המע"מ. מדובר בסכום בלתי מבוטל". יו"ר איגוד חברות הליסינג: "זוהי אמירה הנובעת מתוך בורות".

15.11.2010, 11:47 | תומר הדר

"חברות הליסינג לוקחות ממדינת ישראל מיליארדי שקלים", כך פתח היום (ב') רמי אונגר, בעליה של טלקאר, יבואנית קיה, את אירוע ההשקה של קיה ספורטאז' החדש. "מדובר במיליארדי שקלים שיכלו לשמש לחינוך ולתשתיות", הוסיף אונגר והסביר את דבריו באומרו כי "כאשר יבואן רכב משחרר מכונית חדשה מהמכס הוא רושם עליה חשבונית. אך חברת הליסינג שרוכשת מהיבואן את הרכב מקזזת את המע"מ. להערכתי מדובר בכשני מיליארד שקלים, סכום בלתי מבוטל".

דבריו של אונגר נאמרו ערב השקת הקיה ספורטאז' החדש. היצע מנועיו של הספורטאז' החדש יכלול גרסת בנזין בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים המפיק 166 כוחות סוס ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 177 כוחות סוס. שתי הגרסאות מצוידות בתיבות הילוכים אוטומטיות.

הספורטאז' ייובא ארצה בשלוש רמות גימור. הרמה הבסיסית מצוידת בהנעה קדמית בלבד ובמנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים,  גרסת הביניים EX עולה 157 אלף שקלים, ואילו הגרסה הבכירה שמצוידת במערכת הנעה כפולה עולה 183 אלף שקלים.

לדברי מנכ"ל טלקאר, גדי אונגר, בשנה הבאה צפויים להגיע ארצה שלושה דגמים נוספים של קיה - פיקאנטו, מכונית מיני הצפויה להתחרותי ישירות בסוזוקי אלטו, סול, האמורה להתחרות במכוניות כגון סקודה ייטי,  וקיה אופטימה, מכונית מנהלים שתתחרה במכוניות כגון סובארו B4. עוד הוסיף אונגר כי החברה תבחן לייבא מכוניות קיה המיוצרות במפעלי החברה בארה"ב, כבר באפריל הקרוב.

יו"ר איגוד חברות הליסינג: "זוהי אמירה הנובעת מתוך בורות"

מוני בר, יו"ר אגוד חברות הליסינג וההשכרה, בתגובה: "רמי אונגר אמר שחברות הליסינג לוקחות מהמדינה כסף שיכל ללכת לרווחה. מדובר באמירה שנאמרה מתוך בורות".

 

לדברי בר, "חברות הליסינג אכן מקזזות את המע"מ אך המע"מ נשאר במדינת ישראל. כי על שווי השימוש חל מע"מ. המדינה לא מפסידה שקל ממכוניות הליסינג. אני מניח שאם היה מוכר לחברות הליסינג את הכמויות שמוכרים היבואנים הפופולאריים, עמדותיו לא היו נשמעות".

 

דבריו של בר נאמרו במהלך כנס חירום בנושא שווי שימוש ומיסוי ירוק. "מטבע הדברים אנו רוצים ששווי השימוש ירד. מבחינת האוצר אנו גוף נגוע. בעיני האוצר נתפסנו כגוף נגוע הרוצה לקדם את האינטרסים שלו ולכן הפעם אנו פועלים מאחורי הקלעים. כשפרץ המשבר הכלכלי זמינות ההון בשוק הרכב עלתה. המחסור בהון זמין העלה את מירי המוניות בליסינג. השנה קרתה תופעה הפוכה - מחיר הליסינג ירד בכ-10%. הירידה נובעת מזמינות הון. ברגע שיש עודפי כספים - הבנקים פתחו את הברזים, גיוס הון הפך קל וזול ואנו קונים מכוניות, בכך אין בושה". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
לא הבנתם - כנסו ותבינו.......
מה שאמר היבואן זה בערך כמו >> המלך הוא עירום !! חישוב המיסוי הוא לפי מחיר כולל מע"מ משמע שעל רכב שעולה לצרכן (כולל מעמ) 120000שח המדינה מחייבת כל חודש 2.5% משמע 3000 שח ובפועל חברת הליסינג מורידה מעמ ומשלמת רק כ 100000שח ולכן שווי השימוש על פי העלות שלה הוא רק 2500שח מדובר כאן על הבדל ענק ועקרוני. מי ששוכר מחברת ליסין - אמור לשלם על פי ערך הרכב של הבעלים - או לחליפין לא לשם את המעמ הדמי השכירות נראה לי שהבחור פיצף כאן בלון ענק !!!!
דן , רמת גן  |  17.11.10
לכל התגובות