אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלאפון מצטרפת לסלקום: מעלה תעריפים החל מינואר צילום: אריאל בשור

פלאפון מצטרפת לסלקום: מעלה תעריפים החל מינואר

פלאפון הודיעה על עלייה של 4.4% בתעריפים. סלקום הודיעה מוקדם יותר על עלייה דומה שתכנס לתוקפה כבר בחודש הבא ונוגעת למאות אלפי לקוחות

17.11.2010, 16:05 | גילעד נס

סלקום החלה להודיע ללקוחותיה שאינם מצויים במסלולי התחייבות על העלאה צפויה בתעריפי שירותי התקשורת שהיא מספקת להם, החל מחודש דצמבר הקרוב. 

על פי החברה, התעריפים יתייקרו בשיעור ממוצע של 4%, שהינו נמוך, לטענת החברה, משחיקת התעריפים בפועל. עם זאת, חלק מהרכיבים יתייקרו בשיעור גבוה יותר, כדוגמת דמי שימוש חודשיים, שעבורם נגבים כיום 19-20 שקלים, ולאחר עדכון התעריפים יעמוד מחירם על כ-24 שקלים. בחלק מהמקרים גם שירותי תקשורת המוענקים ללקוחות המצויים בהתחייבות יתייקרו באם יעשו בהם שימוש – כך, למשל, לקוח המצוי בחבילה בה שיחות בלבד, ולא רכש חבילת SMS, אלא משלם על כל הודעה שנשלחת, יגלה כי מחיר ההודעה יעלה ב-8 אגורות, כלומר ייקור של כ-7% לעומת המחיר אותו משלמים היום לקוחות כאלה.

עם זאת, החברה מציינת בעדכון ללקוחות כי לקוחות המקבלים הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי, והחשבונית החודשית שלהם אינה עולה על 100 שקלים, מתבקשים לפנות למוקדי שירות הלקוחות של החברה ובאמצעות עדכון פרטיהם בחברה לא תבוצע עבורם העלאת התעריפים לשנת 2011.

 

גם בפלאפון מתכוונים להעלות תעריפים בקרוב, והחברה צפויה לבשר ללקוחותיה על כך בשבוע הבא. התעריפים יעלו, בדומה לחברות האחרות, רק ללקוחות שאינם מצויים בהתחייבות, ושיעור העלייה הממוצע יעמוד על כ-4.4%. ככל הנראה יתעדכנו המחירים החל מחודש ינואר 2011. בפלאפון אישרו כי החברה מתכוונת להעלות תעריפים בצורה מוגבלת, וכי עדכון בנושא יגיע ללקוחות בחשבוניות הנשלחות לבתיהם בימים אלו. חברת פרטנר העלתה חלק מתעריפיה ללקוחות שאינם בהתחייבות בחודש אוקטובר האחרון.

מסלקום נמסר בתגובה: "עדכון התעריפים נעשה לחלק מהלקוחות בלבד ונובע מהתייקרות עלויות ושחיקת תעריפים. שיעור ההתייקרות נמוך משמעותית משיעור שחיקת התעריפים לשנת 2010". בסלקום הדגישו כי לקוחות מעוטי יכולת שזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ברישומי הביטוח הלאומי ושגובה החשבון הממוצע שלהם בשלושת החודשים האחרונים אינו עולה על 100 ש"ח, יכולים לבטל את עדכון התעריף לשנת 2011 עם פנייה למוקד שירות הלקוחות.

רוב לקוחות חברות הסלולר מצויים במסלולים הכוללים התחייבות לשנה וחצי (ללקוחות פרטיים) או לשלוש שנים (ללקוחות עסקיים), ומספר הלקוחות שיושפעו מעליית התעריפים נאמד במאות אלפים. לקוחות המצויים מול חברות הסלולר בהתחייבות אמנם אינם יכולים להתנתק ממנה בכל תקופת ההתחייבות ללא תשלום, אך משרד התקשורת אסר על החברות להעלות מחירים בתקופה זו. עם זאת, החברות יכולות להעלות את המחירים ללקוחות שאינם מצויים בתקופת התחייבות, וללקוחות עסקיים, שהחוזים שנחתמו מולם מכילים אפשרות ל"עדכון" התעריפים מדי שנה בשיעור של עד 30%. עדכון תעריפים שכזה צפוי להתרחש בחודשים הקרובים מול הלקוחות העסקיים של כל החברות, והוא גם נסמך על הנחת חברות הסלולר כי המפעילים הוירטואליים, באם יחלו לפעול בישראל החל מהמחצית השנייה של שנת 2011, יפנו רק לקהל הלקוחות הפרטיים.

גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, מסרה בתגובה: "בעולם שבו אין תחרות - גם אין בושה. באותה נשימה יד אחת בחברת סלקום מחלקת דיבידנדים במאות מליונים ש"ח לאחר רבעון מוצלח ועלייה בהכנסות, בעוד היד השנייה מעלה מחירים על חשבון מאות אלפי אנשים בישראל. יתרה מכך, חברת סלקום הגישה לאחרונה בג"ץ שמטרתו היא אחת: פגיעה קשה בציבור. ארגון אמון הציבור שוקל להצטרף לבג"ץ בכדי למנוע מחברות הסלולר לסכל את הורדת דמי הקישוריות – מהלך חשוב שיחסוך כסף רב".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
ביזיון פלאפון
אני הצטרפתי לפלאפון לפני שנה וחצי כלקוח עסקי עם 2 מכשירים אני משלם 129 ש"ח לחודש ל225 דקות +400 לכל היעדים לכל מכשיר לפני מע"מ ועוד עכשיו רוצים להוסיף לי העלת תעריף לכל מנוי על סך 36 ש"ח לפני מע"מ לא הגיוני בכלל זה שחיטה וחשוב לציין שלא חתמתי על שום חוזה איתם והם כל הזמן מציינים שזה רשום בהסכם שלא ראיתי בחיים שלי ועוד אני משלם לכל מכשיר 52 ש"ח + זיכוי של 70 ש"ח
שי , אשדוד  |  07.12.10
19.
העלאת המחירים - שערוריה
גם חברת אורנג' העלתה מחירים, הפעם בכ- 20%, כאשר במשך כשנה וחצי ההעלאה המצטברת היא של 40%. השיטה מאוד מתוחכמת: מתקשרים ומציעים מסלול עם מחיר אטרקטיבי, אלא שהמסלול כולל סעיף נסתר, לפיו מותר להעלות מחירים עד 15% מעבר לעליית המדד, תוך התחייבות של הלקוח למסלול של 3 שנים. המשמעות הינה העלאה של מעל 50% במצטבר, מה שמביא את הלקוח לתעריפים יקרים להחריד לעומת עסקאות אחרות המוצעות בשוק. כך, המסלול הזול הופך ליקר. כשמתקשרים לחברה, מציעים אפשרות לעבור למסלול חדש, הכולל חידוש התחייבות לשלוש שנים, בתעריף זול יותר, ושוב כעבור מספר חודשים עולה המחיר בשיעור ניכר, וחוזר חלילה. הגיע הזמן שמשרד התקשורת או הממונה על ההגבלים העסקיים יתערבו, ויאסרו על החברות לכלול אפשרות להעלאת תעריפים חד צדדית, או שיקבעו כי העלאה חד צדדית של התעריפים משחררת אוטומטית את הלקוחות מיתרת ההתחייבות.
משה , ראשון לציון  |  18.11.10
לכל התגובות