אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שטרום: "יש לאפשר לחברות התעופה הישראליות להתמזג כשייפתחו השמיים מול אירופה" צילום: אלכס קולומויסקי

שטרום: "יש לאפשר לחברות התעופה הישראליות להתמזג כשייפתחו השמיים מול אירופה"

עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, נאם היום בכנס התעופה השנתי. מנכ"ל אל על לשעבר, יואל פלדשו, אמר בתגובה: "הן לא תתמזגנה בגלל אגו של בעלי עניין"

17.11.2010, 18:27 | יסמין גיל

"חברות תעופה ישראליות תוכלנה להתמזג יחד ביום שבו ייחתם הסכם השמיים הפתוחים עם השוק האירופי", כך אמר היום (ד') עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, במהלך כנס התעופה השנתי של מכון פישר ושל רשות התעופה האזרחית שנערך בהרצליה.

"כשיש צמיחה עולמית, חברות התעופה הולכות וגדלות, אלא שאז מגיע המשבר ומתחיל גל של מיזוגים", המשיך שטרום, "ואז, כבר לא שומעים יותר את כל הרגולטורים שרצו כמה שיותר מתחרים על הקו, והם פתאום מאשרים מיזוגים. ביום שבו יפתחו את השמים לאירופה, לדעתי הכיוון צריך להיות לאשר מיזוג בין החברות הישראליות. צריך שתהיה חברת 'לואו קוסט' ישראלית אחת, וחברה רגילה. יש לאשר מיזוג ברגע שההסכמים מול אירופה נכנסים לתוקף. לא דקה אחת לפני".

עוד הוסיף כי "הענף שבו יש הכי הרבה תיאומי מחירים זה ענף התעופה. בגלל הכלכלה הקשה שבה הענף שרוי, הוא מזמין את התופעות האלה. לכן צריך להיזהר עם עניין המיזוג בישראל ולחכות לפתיחת השמיים".

יואל פלדשו, מנכ"ל נשר בהווה ומנכ"ל אל על בין השנים 1996-2000, הגיב בנושא זה: "אפשר כבר היום לתת אישור לחברות ישראליות להתמזג, אך הן לא תתמזגנה. למה? לדעתי בגלל אגו של בעלי עניין. השמים דה-פקטו כבר פתוחים, וזה היה נכון למזג את הישראליות. יש לעשות כל מה שאפשר על מנת להקל על חברות התעופה הישראליות".

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, התייחס לפעילות החברה שבראשה הוא עומד ואמר: "לפני שנה היינו צריכים לבדוק לאן אנחנו הולכים, היינו צריכים להמציא את עצמנו, ואכן המצאנו את עצמנו מחדש באמצעות שירות ה'אקספרס' עם טיסות ה'לואו קוסט' לפריז ולאמסטרדם. בכוונתנו אף להוסיף יעדים ותדירויות בשירות זה בתקופה הקרובה".

"הוכחנו שאפשר למכור באינטרנט בארץ", המשיך טפר, "בעבר עמדנו על 3%-5% מכירות באינטרנט, ופתאום מצאנו את עצמנו מוכרים 60% מהשירותים באינטרנט, בלי מאמצי שיווק ניכרים. אנחנו מעריכים ומקדמים את הסוכנים, אבל הרצון שלנו הוא למכור ישירות לצרכן. אפשר להרוויח, אך זה לא פשוט".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תגובה למגיב מס' 1
אין לי מושג מאיפה המספרים שלך. לארקיע יש יותר מ-10 מטוסים, וכן גם לישראייר. וודאי לא המספרים המומצאים והמופרכים שהצגת. ולגבי עיתוי האישור למזג, מה שוה הסכם אם יהיה קרטל בטיסות הרגילות (בתוך הארץ) ותחרות רק בטיסות בינלאומיות? קודם כל שיבואו חברות אירופאיות לעשות קו ת"א-אילת במחיר שיגרום לארקיע/ישאירר/אל-על להזיע, אחר כך יש מה לדבר על מיזוג שלושת החברות לאחת.
יאיר בן-צבי , אילת  |  18.11.10
2.
שטרום איש חכם אבל מיזוג של עוד 5 מטוסים עם אל על זה לא רציני
3 מטוסים (בערך) של ארקיע ועוד 2 ישראייר עם אל על (אם בכלל אפשר בראיית הניהול ויחסי העבודה) למזג עם אל על זה לא מה שיאפשר תחרות אמיתית מול כל העולם! מפתיע לשמוע אדם כמו שטרום "בונה על מיזוג כזה". הבעיה של חברות תהעופה הישראליות חמורה הרבה יותר - הן נלחמות במגרש של ענקים - בלי סיכוי לקבל אליו כרטיס כניסה כמשתתף מהשורה. כמה שזה נשמע מוזר ומיושן בעולם של היום, אם מדינת ישראל לא תעמוד כקיר מגן לצד החברות הישראליות - הן לא ישרדו. בינתיים המדינה עוזרת . משרד התחבורה עומד בפרץ ומנסה לתקן נזקים שנגרמו בימי השר הקודם.
הייתי שם  |  18.11.10