אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יהודה שושני מונה לתפקיד מנכ"ל סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים צילום: עטא עוויסאת

יהודה שושני מונה לתפקיד מנכ"ל סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים

שושני מחליף בתפקידו את האלוף יאיר נוה שמונה לסגן הרמטכ"ל. הרכבת אמורה לצאת לדרכה כבר באפריל 2011, והיא מתוכננת להסיע כ־100 אלף נוסעים ביום

23.11.2010, 15:32 | ליאור גוטמן

דירקטוריון חברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, אישר היום (ג') את מינויו של יהודה שושני למנכ"ל החברה. שושני מחליף בתפקידו את האלוף יאיר נוה שמונה לסגן הרמטכ"ל.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", שושני היה המועמד המוביל לתפקיד זה ולמעשה הוא הובא לחברה כדי למלא את מקומו של נוה. שושני (53) אלוף משנה במיל', שימש ב-6 השנים האחרונות כמנהל יבשת אסיה והפסיפיק בחברת טבע וכמנהל בכיר בתחום המסחרי בפעילות טבע. בעברו שירת 28 שנים בצה"ל וכיהן בין השאר כמפקד חטיבה וכנספח צה"ל וראש משלחת משרד הביטחון בדרום-מזרח אסיה. שושני בעל תואר במחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני במדעי המדינה.

יו"ר סיטיפס, אברהם (בייגה) שוחט ברך את יהודה שושני על מינוי לתפקיד. "הרכבת הקלה תתרום רבות לפיתוח העיר ירושלים ולכלכלתה. מדובר בפרויקט חשוב ואני בטוח כי שושני יוביל להנעתו בצורה מיטבית לקראת ההפעלה המסחרית המלאה ובמהלכה. דירקטוריון סיטיפס מודה לאלוף יאיר נוה על עשייתו הרבה והמבורכת לקידום הפרויקט לטובת תושבי ירושלים וכי הוא סמוך ובטוח כי מחליפו בתפקיד ימשיך בעשייה מבורכת זו."

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מופעל על ידי האוצר בשיטת BOT - מתן אישור בנייה, אחזקה והפעלה לגורם פרטי לתקופה של עשרות שנים. עם סיום התקופה מעביר הזכיין את הפרויקט לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם זיכיון עם הזכיין לתקופה של 30 שנה, מתוכם שלוש שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו־27 שנה לתקופת ההפעלה. הרכבת אמורה לצאת לדרכה כבר באפריל 2011, והיא מתוכננת להסיע כ־100 אלף נוסעים ביום, או כ־30 מיליון איש בשנה בניכוי ימי חג ושבתות, שבהם הרכבת תושבת.  

תגיות