אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
40 איש יתמודדו על ניהול הרכבת הקלה בתל אביב

40 איש יתמודדו על ניהול הרכבת הקלה בתל אביב

נסגר המכרז לתפקיד מנכ"ל חברת נ.ת.ע, הגוף שמונה על ידי המדינה להקים את פרויקט הרכבת

28.11.2010, 22:19 | ליאור גוטמן

מי ינהל את הרכבת הקלה בתל אביב? היום (א') נסגר המכרז לתפקיד מנכ"ל חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), הגוף שמונה על ידי המדינה להקים את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.

המכרז לתפקד המנכ"ל יצא לדרכו רק לפני כחודש, זאת לאחרשהמנכ"ל הקודם ישי דותן התפטר ועזב את תפקידו באמצע הקיץ.

אל המכרז הנוכחי, תפקיד שיפקח על אחד מפרויקטי התשתיות הגדולים שנבנו בישראל, ניגשו כ-40 אנשים. גורם שמקורב לפרויקט הסביר שמיון הבקשות יחל בימים הקרובים, אולם לא מן הנמנע שדירקטוריון החברה יבחר לפנות בסופו של יום למועמד חיצוני שלא הגיש את מועמדתו במקור.

בעוד שבוע עשויה הממשלה לאשר הצעת מחליטים להקמת הרכבת הקלה בתל אביב במימון ובפיקוח המדינה, בעלות של כ-11 מיליארד שקל.

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב אמור לצאת לדרכו באופן חלקי עד יוני 2016. מדובר במסילה ראשונה מתוך שישה (הקו האדום), כאשר החלק שיושלם ראשון יהיה זה שיחבר בין דרום תל אביב באזור רחוב יחזקאל קויפמן לדרום בת-ים. יתרת המסילה, שמתחילה בפ"ת ועוברת תחת מרכז העיר תל אביב, תושלם על פי התכניות עד 2017. שאר הקווים יושלמו על פי החלטת הממשלה עד 2030, והם יחברו בין תל אביב לערי הלווין שלה ולאזור השרון.

החוזה המקורי להקמת הפרויקט הופקד בידי חברת MTS, שלא הצליחה לקדם אותו בטענה של קשיים בהשגת המימון הדרוש שמקורו במשבר הכלכלי. הממשלה ביטלה את זיכיונה של MTS והנושא עבר לבוררות בשל תביעות הדדיות בהיקפים של בין 2 ל-5 מיליארד שקל. צוות הבוררים כולל את השופטים יהודית צור ובועז אוקון ועו"ד אלי זהר.

תגיות