אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": פריגו נכנסת לשוק תחליפי החלב לתינוקות: פנתה לסופר־פארם ולכללית צילום: shutterstock

בלעדי ל"כלכליסט": פריגו נכנסת לשוק תחליפי החלב לתינוקות: פנתה לסופר־פארם ולכללית

חברת התרופות תשווק בישראל את תחליף חלב האם של PBM, אחד היצרנים הגדולים בארה"ב. גם טבע מתכוונת להיכנס לשוק, עם מוצר של נוטרישיה האירופית

29.11.2010, 17:23 | אורנה יפת

פריגו ישראלמתכננת כניסה לתחום תחליפי החלב לתינוקות בתוך שנתיים: ל"כלכליסט" נודע כי החברה פנתה לשני לקוחות פוטנציאליים שלה, רשת סופר־פארם ושירותי בריאות כללית, והציעה לייצר עבורם מותג פרטי בקטגוריית תחליפי חלב אם - לסופר־פארם תחת המותג לייף, ולכללית תחת המותג דרך חיים.

בפריגו מעוניינים להיכנס לקטגוריית תחליפי החלב בשיתוף עם לקוח אסטרטגי מתחום הפארמה, כגון רשת פארם או קופת חולים, ורק בשלב שני לנסות להתחבר לרשתות השיווק, שהמותג הפרטי שלהן אינו קשור לתחום הבריאות.

הכללית מפעילה מאות בתי מרקחת בקופות החולים, וכניסה לתחום תחליפי החלב תאפשר לה מצד אחד לשלב את המותג בבתי המרקחת הללו, ומצד שני להחדיר אותו למחלקות היולדות ב־14 בתי החולים שהיא מפעילה, ובהם בילינסון, סורוקה, מאיר וקפלן - וכן לבית החולים שיבא, שאיתו יש לה הסכם שיתוף פעולה.

גם כניסה דרך המותג לייף תאפשר לפריגו כניסה חלקה לכ־150 בתי המרקחת שנמצאים בסניפים. עם זאת, ההערכה היא כי קיים סיכוי קלוש שסופר־פארם תיכנס לקטגוריה זו, בייחוד על רקע כניסתה הצפויה לתחום של ענקית התרופות טבע.

טבע צפויה להיכנס לתחום תחליפי החלב לתינוקות ב־2011, ומצויה כבר במגעים עם חברת נוטרישיה האירופית, שתייצר עבורה פורמולה לשוק בישראל.

פריגו, לעומתה, מתכננת להיכנס לקטגוריה באמצעות חברת PBM, שהיתה בעברה חלק מחברת התרופות Wyeth, ושאותה רכשה פריגו העולמית בשנה האחרונה. PBM משווקת את המותג Bright Beginnings; ונוסף על כך היא הספקית הגדולה ביותר של תחליפי חלב אם למותגים פרטיים בארה"ב, בהם המותגים הפרטיים של רשתות הענק וולמארט, וולגרינז וטארגט. החברה היא אחת מארבע יצרניות המזון לתינוקות שקיבלו את אישור ה־FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי), יחד עם נסטלה, אבוט ומיד ג'ונסון.

תחליף החלב של PBM ייובא לארץ רק לאחר שפריגו תחתום על הסכם עם שותף אסטרטגי בישראל, ובכפוף לאישור משרד הבריאות. בפריגו מתכננים להשקיע מיליוני שקלים בכניסה לתחום.

שוק של שני שחקנים

 

קטגוריית תחליפי החלב בישראל היא אחת המורכבות והרגישות ביותר בענף המזון. מאז פרשת רמדיה נותרו בשוק שני שחקנים חזקים חזקים בלבד, מטרנה וסימילאק, והורים לתינוקות חוששים להתנסות במותג חדש ומגלים נאמנות גבוהה לשני אלה. לפני כשנתיים נכנסה חברת מדיצ'י כשחקן שלישי בתחום עם המותג אופטימיל, אך נכון להיום היא תופסת נתח לא משמעותי של כ־1% מהשוק.

מפריגו אישרו כי החברה בוחנת כניסה לשוק הישראלי תחת מותג פרטי, וכי היא מנהלת מגעים עם שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים. מסופר־פארם נמסר כי "מותג לייף חוגג 15 שנה ופועל בתחומי הבריאות והיופי, כך שהפנייה של פריגו היא טבעית. אנו בוחנים כל פנייה שמגיעה לפתחנו".

תגיות