אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת השרים החליטה פה אחד: נמל אילת בדרך להפרטה צילום: shutterstock

ועדת השרים החליטה פה אחד: נמל אילת בדרך להפרטה

חברת נמל אילת תקבל לאחר ההפרטה הארכה של כתב המינוי להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנה עם אופציה להארכת המועד לעשר שנים נוספות

06.12.2010, 12:15 | ליאור גוטמן

ועדת השרים לענייני הפרטה החליטה היום (ג') פה אחד להפריט את חברת נמל אילת באמצעות מכירת כל אחזקות המדינה בחברה. בראש הוועדה עומד שר האוצר, יובל שטייניץ.

על פי נתוני האוצר, נמל אילת משנע כ-6% מהיקף הסחר הימי בישראל, כאשר המטען העיקרי ששונע בשנה האחרונה היה יבוא של כ-140 אלף מכוניות, רובם תוצרת המזרח הרחוק (מאזדה, טיוטה ויונדאי). פריקת ואכסנת מכוניות מהווה כ-65% מפעילות הנמל. בנמל מועסקים כ-130 עובדים וסך הכנסות נמל אילת הסתכם בשנה החולפת (2009) ב-100 מיליון שקל, כאשר והרווח הנקי שנרשם היה 20 מיליון שקל.

על פי החלטת ועדת השרים מהיום, המדינה תמכור 100% ממניותיה בחברת נמל אילת בדרך של מכירה פרטית, למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל, זאת בהתאם להסכמי הרפורמה שנחתמו בשנת 2005 אז הוחלט על הפרטת הנמלים.

יצוין שהמדינה מקדמת במקביל הפרטה של 15% מנמלי אשדוד וחיפה. רשות החברות תשקול ותתחשב, בין היתר, בניסיונו של המשתתף בהליך המכירה בהפעלת טרמינלים נמליים בחו"ל במהלך המכירה. חברת נמל אילת תקבל לאחר ההפרטה הארכה של כתב המינוי להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנה עם אופציה להארכת המועד לעשר שנים נוספות.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר ש"הפרטת חברת נמל אילת מהווה נדבך מרכזי בהפרטת הנמלים, ביישום הרפורמה בנמלים משנת 2005 ועידוד התחרות בענף הנמלים. נמל אילת הינו נמל אסטרטגי המהווה שער דרומי של מדינת ישראל ופיתוחו יביא לשגשוג הדרום והעיר אילת בפרט".

מנהל רשות החברות הממשלתיות, רו"ח דורון כהן, הוסיף "מטרת הפרטת חברת נמל אילת היא לגרום לפיתוח מואץ של הפעילות הנמלית והלוגיסטית בעיר אילת וסביבתה על ידי גורם פרטי שיש לו את היכולות לכך והוא מתמחה בהפעלת טרמינלים".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
עוד הפרטה גרועה - איפוא התחרות פה?
הפרטה איננה שלילית כשלעצמה, ואולם, הפרטה חייבת להעשות באופן שייצור תחרות משמעותית. במקרה הזה - מי ימנע מהבעלים החדש של הנמל להעלות את עלויות השינוע דרך הנמל? מהיכן תגיע התחרות לחברת הנמל? בלי לענות על השאלות הללו - למה להפריט?
חושב בחלם , מדינה אוכלת יושביה  |  06.12.10
4.
לתשומת לב כל אלה שמתנגדים להפרטה ובעד הלאמת מאגרי הגז. המדינה גרועה מאוד בניהול
וביזמות. שר האוצר אומר זאת מפורשות: "נמל אילת הינו נמל אסטרטגי המהווה שער דרומי של מדינת ישראל ופיתוחו יביא לשגשוג הדרום והעיר אילת בפרט". מנהל רשות החברות הממשלתיות, רו"ח דורון כהן, הוסיף "מטרת הפרטת חברת נמל אילת היא לגרום לפיתוח מואץ של הפעילות הנמלית והלוגיסטית בעיר אילת וסביבתה על ידי גורם פרטי שיש לו את היכולות לכך והוא מתמחה בהפעלת טרמינלים".
טל  |  06.12.10
3.
לא הבנתי למה להפריט מונופול? מי יתחרה בו? הרי ברור שהמחירים יעלו אח"כ !
איזו גישה חלמאית זו ? להפריט מונופול? שהכסף יילך שוב לעשירים? ושוב העובדים יהפכו בסוף לעניים? אני לא מצליח להבין למה מפריטים תחום שאין בו תחרות כלל? איפה בדיוק ההגיון? זו מחשבה מעוותת ואח"כ מדברים על ריכוזיות בכלל? חלמאות לשמה !
יריב  |  06.12.10
לכל התגובות