אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אליעזר שקדי: "הצלחנו לייצב את החברה, זה לא אומר שאין לנו בעיות" צילום: בלומברג

אליעזר שקדי: "הצלחנו לייצב את החברה, זה לא אומר שאין לנו בעיות"

מנכ"ל אל על אמר בכנס התיירות של יוטרוול כי החברה התייצבה לאחר שנתיים קשות. "אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל מצב. אבל אני אופטימי" הוסיף שקדי

07.12.2010, 12:17 | יסמין גיל

"מדינת ישראל חייבת להסתכל על עולם השותפויות התעופתיות באופן אחר", כך אמר הבוקר (ג') מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, בכנס התיירות הארצי של רשת יוטרוול המאגדת כ-160 סוכנויות נסיעות. "בעולם התעופה הסיפור של שותפויות, מיזוגים - נמצא על הפרק, וזאת כדי לאפשר התמודדות. זה חייב להיות מובנה גם ברגולציה הישראלית".

"עצירה בוורסיה של 'קוד שייר' היא כבר לא בחוקי המשחק", המשיך שקדי, "אתה לא יכול להתמודד עם חסמים רגולטורים. הבקשה היחידה שלי: לא להיות שונים מהעולם. אני מאמין גדול בחיבורים, בשותפויות, אנחנו חייבים לפתח רעיונות חדשים ולבסס את היסודות שלנו, בעיקר בברזיל, ארה"ב, רוסיה, סין והודו".

על פעילות אל על, אמר: "זה לא סוד שהיתה לנו תקופה קשה בשנתיים האחרונות, אבל הצלחנו לייצב את החברה. זה לא אומר שאין לנו בעיות. אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל מצב. אבל אני אופטימי".

בהתייחסו להיעדר נמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג בתחומי המדינה, כזה שטיסות מופנות אליו למשל בשל תנאי מזג אוויר המקשים על נחיתה בנתב"ג, אמר שקדי: "ניתן להשתמש בנבטים כנמל תעופה חלופי, ומותר להגיד את זה. כמובן, בזמנים שאינם מצב חירום או קשורים לפעילות מבצעית בנמל הזה".

שקדי אף הביע אופטימיות רבה לגבי יכולתה של ישראל לקלוט תיירים: "אחד הדברים שהכי מתסכלים אותי הוא שאני רואה כמה תיירים יש בסינגפור או באירופה, ושואל: איך יכול להיות שבמקום הכי מדהים בעולם יש רק שלושה מיליון תיירים? יש פה פוטנציאל מדהים. היעד שמדברים עליו - חמישה מיליון תיירים בארץ בשנה - זאת לא אטרקציה. היעד צריך להיות 25 מיליון תיירים".

שר התחבורה, ישראל כץ, נאם אף הוא בכנס, ואמר: "ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת היתה החלטה נכונה. מספר הנוסעים בקו עלה ואני בטוח שאחרי שישה חודשים מתחילת הפעילות של אל על באילת, שקבעתי כקו בדיקה, יובהר שאף אחד לא נפגע. ככה זה בכל תחרות בונה ומבוקרת".

בהתייחסו להצעת חוק הטיס החדש, המהווה קריטריון מהותי לחזרה לדירוג הגבוה בבטיחות התעופה, ונדון מזה חודשים ארוכים בוועדת הכלכלה, אמר השר כץ: "בכוונתי להיפגש עם יו"ר הכנסת ולבקש לעבור לנוהל חירום, מצדי שידונו על זה יומם ולילה. אסור להישאר במצב הזה".

תגיות