אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעוד שבועיים: חוזרים לדיונים על חוק הטיס צילום: עטא עיווסאת

בעוד שבועיים: חוזרים לדיונים על חוק הטיס

הצעת חוק הטיס החדש מהווה גורם משמעותי בהחזרת ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי

03.10.2010, 14:51 | יסמין גיל

הדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הצעת חוק הטיס החדש צפויים להתחדש ב-19 באוקטובר, כך נמסר היום מהוועדה. העברת החוק החדש מהווה גורם משמעותי בהחזרת ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה, קטגוריה 1, של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) שהוריד את הדירוג לתעופה האזרחית של ישראל לפני כשנתיים.

החוק החדש אמור להחליף את חוק הטיס הנוכחי שנוסח בתקופת המנדט הבריטי ואשר סעיפיו המיושנים תרמו תרומה רבה לליקויים שהתגלו בשנים האחרונות ברשות התעופה האזרחית. החוק החדש כולל, בין היתר, חקיקה עדכנית התואמת את הנחיות הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) תוך התייחסות לנושאים כמו חקירת אירועי בטיחות, רישוי עובדי טיס וחברות תעופה, והוספת סמכויות פיקוח ואכיפה לרשות התעופה האזרחית - כאשר הקריטריון האחרון מעורר התנגדויות, בין היתר של איגוד הטייסים.

במהלך דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בחודש מאי האחרון אמר ח"כ יצחק וקנין, שעומד בראש הוועדה בדיוני חוק הטיס, כי בכוונתו להעביר את הצעת החוק החדש עד סיום מושב הקיץ של הכנסת: "אם למישהו יש מחשבה שאני אתן לזה להתעכב, אז עד סוף מושב הקיץ החוק יעבור קריאה ראשונה ושלישית - גם אם נשב פה בדיונים כל יום". הדיונים אמנם היו ממושכים, אולם החוק לא עבר במושב הקיץ וכעת נותר לראות אם יעבור במושב החורף.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כל עוד פקידי הרשות לא יתאמו עמדות עם איגוד התעופה (אנשי צוות האויר במדינה) לא יהיה חוק
כל כך פשוט לסיים את הסיפור הזה בישיבה אחת אבל... הפקידים ברשות התעופה, שעד לפני זמן לא ארוך היו בעצמם טייסים בחברות התעופה, עושים הכל הפוך. כל הבעיות בחוק החדש מתמקדות בפגיעה משמעותית בצוותי האויר בארץ ובפקחי הטיסה. כל הנושאים ברי פתרון פשוט ונוח אבל הפקידים פשוט הולכים נגד הקולגות שלהם לשעבר ומנסים בכל הכוח לדפוק אותם. במצב הזה לא יהיה חוק בקרוב כי יוגשו התנגדויות ובגצ"ים . אגב הכל סביב אגו ורק אגו של בודדים ברשות התעופה. חבל
מקצוען  |  09.10.10
2.
החוק החדש גרוע ונידון לכשלון בעיקר בגלל אגו של אנשים קטנים
הפגיעה בבטיחות בגלל רצון להכניס את המשטרה לחקירת תאונות (אין בשום מקום בעולם) תהיה משמעותית. הפגיעה באנשי צוות האויר בגלל צרות עין ואנשים קטנים שמובילים את החוק הולכת להיות בלתי מתקבלת על הדעת. במצב הקיים עדיף להשאר בקטגוריה 2 כי מכל הבחינות הבטיחות אחרי החוק תהיה גרועה יותר
מכיר  |  08.10.10