אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": משרד התחבורה בוחן פתיחת שוק הרכב ליבוא מכוניות משומשות צילום: בלומברג

בלעדי ל"כלכליסט": משרד התחבורה בוחן פתיחת שוק הרכב ליבוא מכוניות משומשות

מספר גופים מסחריים הציעו לפתוח את השוק לאחר שלא הצליחו להכנס לתחום היבוא המקביל בשל התחרות עם יבואני הרכב

07.12.2010, 14:55 | תומר הדר

משרד התחבורה בוחן בימים אלה לאפשר ליבואני רכב לייבא ארצה מכוניות משומשות. כך נודע ל"כלכליסט".

הנושא הועלה לאחרונה בפני משרד התחבורה על ידי גופים מסחריים אשר ניסו להיכנס השנה לתחום היבוא המקביל, אך לא הצליחו, כיוון שהמחירים שיבואני הרכב הישראלים הוותיקים מקבלים כיום מיצרניות הרכב נמוכים משמעותית מהמחירים שהיבואנים המקבילים מקבלים.

מסיבה זו הועלתה הצעה לפיה היבואנים יוכלו להתקשר עם ספקי רכב משומשים, מה שירחיב את יכולתם של היבואנים המקבילים לקבל הנחות.

עם זאת, נושא יבואן של מכוניות משומשות עשוי ליצור שלל בעיות, שכן הדבר ידרוש שינויי חקיקה אשר יכתיבו קריטריונים ליבוא המכוניות המשומשות.

ממשרד התחבורה נמסר: "בימים אלה משרד התחבורה בוחן דרישות ונהלים בנושא היבוא המקביל אל מול הפגישות והדיונים שהתקיימו עם היזמים השונים, להם גם היבטים מסחריים. משרד התחבורה יגבש המלצות להמשך ובמידת הצורך יעודכנו התקנות"

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
תמיד היה ניתן להביא אוטו בן עד שנתיים, ולא הרבה עשו את זה
הבעיה זה המכס שמוציא את הנשמה ומחייב אותך לפנות למאכער ולשלם כ"כ הרבה עד שיוצאת הנשמה והכיס מתרוקן. ואתה משלם מכס ומע"מ לפי מחיר המחירון ולא מחיר הרכישה, מה שבכלל הורס את ההיגיון ומייקר את מה שקנית פי 2 וחצי ולא פי 1.7 כמו שהיה צריך להיות לפי המיסוי. ובכלל, לא כל המכוניות המשומשות באירופה מתאימות לאקלים הישראלי. ממש לא. פעם הכל התאים, עד לפני עשור לערך, אז החלו בחיבור כל מצת ומגב לחיישנים ומחשב, ההימור היה סביר. היום - אין לך לא אבא ולא אמא. אם תקנה אוטו חדיש משומש לא באחריות היצרן אתה שם כספך על קרן הצבי! (וזה נכון גם למי שקונה רכב יד שניה בארץ, רק שמחו"ל באמת שאתה תהיה בבעיה אם משהו לא בסדר) המלצתי הפרקטית - עד שלא ייפתחו בארץ מרכזים פרטיים, הוגנים ומקצועיים לטיפול ברכב (למשל מרכזי תחזוקה של בוש בגרמניה) - הסיכון גדול מדי. והוכחה שאני לא מדבר מפוזיציה - אני לא מאמין באף מוסך מרכזי ויבואן. אם הם מקצועיים הם נורא יקרים (וגם אז מקצועיות עולה לך בעצבים), ואם הם לא יקרים הם לא מקצועיים וזה ככלל. מה שכן - אם תקנה אוטו מהיבואן ומשהו מתקלקל (באחריות) - יש לך את מי לתבוע.
בנץ  |  08.12.10
7.
סוף סוף יהיה אפשר לקנות רכב בEBAY בלי מגרשים וכד'
ככה נטוס לגרמניה, (400$ טיסה) נקנה אודי או מרצדס בת 3 ב 5000 יורו, נשלח אותה לארץ נשלם קצת מס (טוב קצת הרבה) ובא לציון גואל. לא רכבים מסוחרים ולא בטיח. אז נראה בכמה ימכרו מאזדה 3 מליסניג ששירת בצה"ל (80,000 ש"ח) שחוטה לגמרי. הרבה יותר בטיחותי, הרבה יותר נוח, הרבה יותר הוגן כלפי האזרחים (דבר שהממשלה כבר מזמן לא עושה).
דן  |  08.12.10
5.
יאשרו יבוא של מכוניות עד גיל שנתיים
הבעיה עם כל הקומבינטורים שמשטלטים תמיד על העסקים האלה, קונים איזה מכונית ליסינג גמורה אחרי תאונה באנגליה, מישרים אותה, מעבירים רישוי בפורטוגל (כדי להעלים את ההיסטוריה מאנגליה) ומוכרים בארץ לאיזה פרייר כיד ראשונה עם ק"מ נמוך במצב חדש. אח"כ מגלים שהמכוניות מהיבוא פחוט בטיחוטיות, יוצרים קצת הד תקשורתי וכל העסק יוצא מהחוק גם לפרטיים.
אבי  |  07.12.10
לכל התגובות