אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": רבוע כחול מפתחת רשת מרכולי בוטיק צילום: רפי דלויה

בלעדי ל"כלכליסט": רבוע כחול מפתחת רשת מרכולי בוטיק

שתי החנויות הראשונות בקונספט החדש ייפתחו בפרויקט פארק צמרת ובאבן יהודה, על פני שטח של 400 מ"ר, תוך דגש מיוחד על מעדניות מיוחדות ואוכל מוכן; מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד: "אני לא חושש מקניבליזציה בין הסניפים"

09.12.2010, 08:53 | אורנה יפת

רבוע כחול מפתחת פורמט חדש לתת־הרשת העירונית מגה בעיר; כך נודע ל"כלכליסט". הקונספט החדש של החנויות הוא מרכולי בוטיק, בהתאמה לאפיון הסוציו־אקונומי של השכונה, סגנון החיים וצורכי התושבים באזור שבו ממוקמת החנות. החנויות יהיו בגודל של 400 מ"ר בממוצע ויהיו קטנות יותר מחנויות מגה בעיר, המתפרסות על פני 700 מ"ר ומעלה.

החנות הראשונה תיפתח בתוך כשבועיים בפרויקט היוקרה פארק צמרת בתל אביב, בהשקעה של 4 מיליון שקל. בשונה מסניפים אחרים של מגה בעיר, חנות זו תשים דגש על תחום המעדניות ועל מוצרים טריים. החנות תעוצב כך שהצבע השולט בה יהיה לבן, בהתאם לעיצוב המרכז המסחרי שבו היא שוכנת בקניון G צמרת. ברבוע כחול אומרים כי ההשראה לעיצוב החנות נלקחה מהרשת הניו יורקית Dean & Deluca. באותו מרכז מסחרי ייפתח גם סניף של עדן טבע מרקט, הרשת האורגנית שנמצאת בבעלות רבוע כחול (50%), אך בשונה ממיקומים אחרים, הסניפים יהיו נפרדים וחנות עדן טבע מרקט לא תשולב בסניף מגה.

הדמיית סניף הקונספט החדש בפארק צמרת. עיצוב בלבן הדמיית סניף הקונספט החדש בפארק צמרת. עיצוב בלבן הדמיית סניף הקונספט החדש בפארק צמרת. עיצוב בלבן

החנות השנייה תיפתח בינואר הקרוב באבן יהודה, לא הרחק מסניף מגה בעיר נוסף הפועל ביישוב. החנות החדשה תשתרע על פני 400 מ"ר ותיפתח בהשקעה של 3 מיליון שקל. הייחוד בחנות באבן יהודה יהיה בכך שמחצית משטח הסניף יוקדש לאוכל מוכן שיוכן במקום. בנוסף, הלקוחות יוכלו להזמין משלוחי אוכל מוכן הביתה.

"המטרה במהלך זה היא להתחבר יותר לשכונה", מסביר זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול. "לשכונת פארק צמרת בתל אביב לא רצינו לבוא עם חנות רגילה. גם באבן יהודה החלטנו שנפתח חנות שתיתן ערך מוסף לתושבים, ואני לא חושש מקניבליזציה בין הסניפים".

יצוין כי בניגוד לסניפים ענקיים של אלפי מ"ר, הוצאות התפעול בסניפים קטנים מצומצמת יותר והמיקום שלהם באזורי מגורים עוזר לרשת להגיע לקהל רחב יותר. בקונספט החדש מתחרה מגה בעיר בחנויות שופרסל אקספרס, ואף ברשת AM:PM שבבעלות רבוע כחול.

לדברי וורמברנד, מגה בעיר מונה כיום 120 חנויות, וגם לחנויות הרגילות ייכנסו מגוון מוצרים על פי דרישות האוכלוסייה במקום. "מאמצע השנה נטיל על מנהלי החנויות לשאול את הלקוחות אילו מוצרים נוספים הם היו רוצים לראות בסניפים, ונוסיף אותם. כך למשל, הבוקר השקנו בחנות בדיזנגוף מעדניית בשר טרי שלא הייתה שם עד היום".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
גודל
ביקרתי בחנות החדשה וראיתי את גודל מחלקות השרות ( מאפיה, מעדניה חלבית ונקניקים ובשר טרי) הרעיון שלך מעולה לאזור הזה אבל למה המעדניות כל כך קטנות. איזה מגוון מוצרים אפשר להציע בגודל שכזה. בחנות עדן יש יותר מקום למחלקות שרות. או שכמו בכל מגה בעיר כל המאפים יעמדו על עגלות במעברים המיועדים לנו הצרכנים.
חיים , מגדלי YOU תל אביב  |  11.12.10
3.
אותי לא מעניין רק זול- נמאס לקנות המקומות מסריחים אבל זולים ותור ענק
מגה התחילה להשקיע בחווית הביקור ואותי לפחות זה קונה. זה אולי עולה לי עוד 50 ש"ח בחודש. אני עורך קניות למשפחה פעם או פעמיים בחודש ועל נוחות אני מוכן לשלם מעט יותר. זה בדיוק כמו לחפש שעה וחצי חניה בכחול לבן במקום להיכנס לחניון. זול יותר רק מזיעים יותר.
יהלי , ר"ג  |  09.12.10
לכל התגובות