אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב ממשיכה להתאושש: עלייה במכירות הקמעונאיות זה חודש החמישי ברציפות צילום: בלומברג

ארה"ב ממשיכה להתאושש: עלייה במכירות הקמעונאיות זה חודש החמישי ברציפות

משרד המסחר האמריקאי דיווח כי בשלושת החודשים האחרונים עלו המכירות הקמעונאיות בשיעור שנתי של 7.8%; מחירי הדלק, המזון והפירות עלו במקביל

14.12.2010, 15:59 | סוכנויות הידיעות

המכירות הקמעונאיות בארצות הברית עלו בנובמבר, זה החודש החמישי ברציפות, לאחר שהצרכנים הוציאו יותר על דלק, בגדים, מוצרי פנאי וסחורות באינטרנט. משרד המסחר האמריקאי דיווח כי המכירות בנובמבר עלו ב-0.8%. לא כולל סקטור הרכב התנודתי, נרשמה עלייה של 1.2%.

תחזיות האנליסטים עמדו על עלייה קטנה יותר של 0.6%, ו-0.7% לא כולל הרכב.

באוקטובר המכירות הקמעונאיות עלו ב-1.7%, ואילו בספטמבר נרשמה עלייה של 0.9%.

בשלושת החודשים האחרונים המכירות הקמעונאיות עלו בשיעור שנתי של 7.8%. המכירות הקמעונאיות נחשבות כמדד לצמיחה או התכווצות בכלכלה, שכן הצריכה הפרטית היא בעלת התרומה הגדולה ביותר לכלכלת ארצות הברית, כך שהעליות של חמישה חודשים רצופים עזרו להרגיע את החששות שארצות הברית תיפול חזרה למיתון.

בתוך כך, משרד העבודה האמריקאי פרסם כי מדד המחירים לצרכן בארצות הברית עלה לשיעור מותאם עונתית של 0.8% בנובמבר, על רקע עליית מוצרי האנרגיה.

מחירי הדלק טיפסו ב-4.7%. במקביל, מחירי המזון עלו באחוז אחד בנובמבר, לאחר שמחירי הפירות הטריים זינקו ב-13.6%.

בשנה האחרונה המחירים לצרכן עלו ב-3.5%. מחירי הליבה, שאינם כוללים את עלויות המזון והאנרגיה, עלו ב-0.3%, העלייה הגדולה ביותר מאז יולי, על רקע צמיחה בעלויות של מכוניות. בשנה האחרונה מחירי הליבה עלו ב-1.2%.

תחזיות האנליסטים עמדו על צמיחה של 0.7% במדד בחודש נובמבר, ועלייה של 0.3% במדד הליבה. באוקטובר המדד עלה ב-0.4%, בעוד שמדד הליבה נפל ב-0.6%.

תגיות