אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ייפתח ב-7 בינואר 2011 צילום: גלעד קוולרצ'יק

הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ייפתח ב-7 בינואר 2011

בינואר יגיע לסופו "הפקק של המדינה" - כביש האגרה המהיר שבין נמל התעופה בן גוריון למחלף קיבוץ גלויות ייפתח לתנועה ויבטיח מהירות נסיעה שאינה יורדת מ-70 קמ"ש

19.12.2010, 18:09 | ליאור גוטמן

חברת שפיר הנדסה, זכיינית הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, הודיעה היום (א') על הפעלה מסחרית רשמית החל מה-7 בינואר 2011. הנתיב המדובר נמצא במקטע הכביש שזכה לכינוי "הפקק של המדינה", אשר נמתח בין אזור נמל התעופה בן גוריון למחלף קיבוץ גלויות לאורך כ-13 ק"מ.

על פי תנאי הזיכיון, מהירות הנסיעה המינימאלית בנתיב לא תפחת מ-70 קמ"ש, כאשר על פי ההערכות עלות אגרת הנסיעה צפויה לנוע בין חמישה שקלים ל-20 שקל, עם אפשרות להעלות את האגרה באופן דיפרנציאלי כדי לשמר מהירות נסיעה מינימאלית של 70 קמ"ש.

ועדת הכלכלה אישרה באוקטובר האחרון את תקנות הפעלת הנתיב, כך שיינתן פטור מתשלום לרכב ציבורי (אוטובוסים, מוניות שרות) ולנכים. רכב דו גלגלי יזכה להנחה של 50%. עוד הוחלט שבשעות העומס יהיו פטורות מתשלום מכוניות המסיעות ארבעה נוסעים (נהג + 3), ואילו בשעות השפל הפטור מתשלום יחול על מכוניות המסיעות שלושה נוסעים (נהג + 2).

אלו שאינם רוצים לשלם יוכלו לחנות במתחם הייעודי שהוקם בתחילת הנתיב, שם הוצבו כאלפיים מקומות חנייה ומשם יופעל שירות הסעות חינם באוטובוסים מהירים לשימוש החונים המעוניינים להגיע לאזור הקריה בתל אביב והבורסה ברמת גן.

על פי משרד האוצר, שמקדם את הפרויקט בניהולו של אגף החשב הכללי, מטרת הפרויקט היא עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. מימון הפרויקט, בעלות של כ-800 מיליון שקל, מקורו במענקי האוצר, החברה הזכיינית ובנק לאומי.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
אינטרס מעוות
כעת יש אינטרס משותף לגורמים נוספים להגביר את העומס הקיים על כביש ירושלים תל אביב. שוו בנפשכם, לו הייתם במדינה מתוקנת הייתה המדינה מרחיבה את הכביש לבדה או לחילופין יוצרת תחנת רכבת נוספת על כביש ירושלים תל אביב עצמו (ללא צורך בכניסה לנתב"ג, דבר שמאריך את הדרך משמעותית) ובכך מסיימת את הסאגה המתמשכת הזאת. במקום זאת הביאה המדינה את הזכות לבנות את הכביש לידי חברה פרטית שבכדי להרוויח זקוקה להגדיל את העומסים על מקטע כביש זה. הרי מדובר בסך הכל על מקטע של כמה קילומטרים (20 ק"מ). אם יש מקום לחניון גדול, יש ללא ספק אפשרות ליצור תחנת רכבת נוספת על בסיס התשתית הקיימת, כך הנוסעים יוכלו להתגבר על הפקקים ולהגיע במהירות שיא ליעדם. לא מובן כל הבזבוז והייתור של הפרוייקט הזה.
נחמן , תל אביב  |  20.12.10
7.
עוד כביש אגרה. לאן נעלמים כספי המיסים שלנו ?!
אם גם הנסיעה בתשלום, שיפסיקו לאלתר את גביית המיסים סביב הרכב (רישוי, אגרות, מיסים שנתיים, ועוד) והדלק, שאמורה ללכת לתשתיות כבישים וכו. אם אני משלם עבור בניית הכביש אני לא צריך לשלם על הנסיעה בו לאיזה טייקון מזדמן. מי מינה את האוצר למפריט של נכסי המדינה ?!! בטוח שלא הציבור.
דב  |  20.12.10
לכל התגובות