אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": בעלי האג"ח הנחות של דרך ארץ עשויים לטרפד את הגיוס שמתכננת החברה צילום: מיכאל קרמר

בלעדי ל"כלכליסט": בעלי האג"ח הנחות של דרך ארץ עשויים לטרפד את הגיוס שמתכננת החברה

הגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח הנחות מתנגדים להסדר פריסת החובות המחודש שמציעה החברה בשל סירובה להתחייב שלא למשוך הלוואת בעלים עד לפירעון החוב

23.12.2010, 13:47 | רחלי בינדמן

בעלי איגרות החוב הנחותות של דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, מביעים התנגדות לאישור המימון מחדש של חובות החברה, כך נודע ל"כלכליסט".

בישיבת אג"ח סוערת במיוחד שהתקיימה אתמול (ד') הביעו חלק מהגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח הנחות התנגדות לכוונת החברה לבצע גיוס אג"ח בהיקף של 370 מיליון שקל, שישמש את החברה בין השאר להרחבת הקטע המרכזי של כביש 6.

דרך ארץ מחזיקה בשני סוגי חובות, האחד בכיר בהיקף של 6 מיליארד שקל והשני חוב נחות בהיקף של חצי מיליארד שקל. כרגע הפירעון בגין החוב הנחות אמור להתבצע בין השנים 2021-20212. אלא שבמידה והמימון המחודש יושלם בהצלחה, היקף החוב לבעלי האג"ח הנחותות יגדל ל-900 מיליון שקל ופירעונו יתאחר לשנים 2025-2015.

הסיבה המרכזית שבגינה מתנגדים בעלי החוב הנחות למימון המחודש היא סירובם של בעלי דרך ארץ, חברת שיכון ובינויוקרן תשתיות IFF של הראל ביטוח, להתחייב בפני בעלי האג"ח הנחותות כי לא ימשכו עד השלמת תשלום מלוא החוב הלוואות בעלים שקיימות בחברה. הנהלת החברה בראשה עומד המנכ"ל אודי סביון מנהלת מגעים עם בעלי האג"ח הנחותות לצורך הגעה להבנות שיאפשרו את השלמת המהלך.

כזכור באוגוסט האחרון מכרה אפריקה ישראל את מלוא אחזקותיה בדרך ארץ לקרן תשתיות שבשליטת יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל ביטוח, בתמורה ל-475 מיליון שקל. לאחר העסקה הפכו שיכון ובינוי וקרן תשתיות לבעלות משותפות בזכיינית הכביש. עם זאת, למדינת ישראל קיימת אופציה לרכוש 49% מפרויקט הכביש. מימוש האופציה יביא לדילול הבעלים הקיימים.

תגיות