אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא התאחדות הקבלנים: "מקבלי ההחלטות לא רוצים להוריד את מחירי הדירות" צילום: עמית שעל

נשיא התאחדות הקבלנים: "מקבלי ההחלטות לא רוצים להוריד את מחירי הדירות"

שר התחבורה בכנס ההתאחדות: "התקציב הבא יכלול 120 מיליארד שקל לתשתיות תחבורה. אפשר לפנות את שדה דב בתוך שבע שנים"

28.12.2010, 19:46 | שי פאוזנר
"הגיעה השעה שנקרע מעל פניהם של מקבלי ההחלטות את המסכה. ממשלת ישראל לא רוצה להוריד את מחירי הדירות בארץ", כך אמר הערב (ג') נשיא התאחדות הקבלנים והבונים בישראל, ניסים בובליל, בכנס סיכום השנה האזרחית של ההתאחדות.

"המדינה גבתה מענף הבנייה השנה 14 מיליארד שקל. זהו סכום עצום ובכל שנה יש עלייה בהיקף המס שהמדינה גובה מאיתנו", אמר בובליל והוסיף, "הממשלה צריכה להפסיק את התרגילים. אפשר להוריד מחירי דירות. אין סיבה שקרקע ביבנה תעלה 400 אלף שקל לשטח ליחידת דיור. לפני שנתיים מכרנו שם דירות מוכנות ב-500 אלף שקל".

בובליל חזר על הדברים שהוא נוהג לומר בחודשים האחרונים בעניין הצורך הדחוף של ענף הבנייה בידיים עובדות על רקע קיצוצי מכסות העובדים הזרים שבוצעו על ידי הממשלה. לדבריו, "כיום בונים ב-36 חודשים והשנה נגיע ל-40 חודשים או יותר. יש לזה משמעות כלכלית. אנחנו לא רוצים עליות של 20% במחירי הדירות בכל שנה. הקפיצות האלה מסכנות אותנו".

באירוע השתתף איציק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, שאמר כי למרות שההסתדרות וההתאחדות משתפות פעולה בהכשרת עובדים ישראלים בשנים האחרונות, הוא ויו"ר ההסתדרות היוצא, עופר עיני, תומכים בהמשך העסקת זרים. "חישוב שלנו מעלה כי העסקת כל עובד זר בשוק הבנייה מאפשרת להעסיק חמישה עובדים ישראלים בממוצע בתעשיות התומכות בשוק זה".

שר התחבורה ישראל כץ שהתארח בכנס אמר כי משרדו שיתף השנה והסכים כמעט תמיד לדרישות שלו כדי להקל על שיחרור פקקים ביורוקרטיים בדרך לאישור מתחמי בנייה חדשה למגורים.

לדברי השר, "בימים האחרונים הסכמנו על תקצוב של 300 מיליון שקל להקמת מחלף בראש העין שנועד לאפשר את הקמת שכונת הענק שם. הממשלה תשקיע לפחות 120 מיליארד שקל במסגרת התקציב הדו שנתי הבא בתשתיות תחבורה. זאת, מעבר להחלטה להוציא לפועל את התוכנית לשדה תעופה חדש בתמנע. שתי התוכניות הללו אמורות לשנות את פני התנועה בישראל". שר התחבורה סיפר כי באחרונה הולמה בוצעה הערכת שמאי שהוזמנה על ידי מינהל מקרקעי ישראל לקרקע של שדה התעופה באילת. לדבריו, מדובר בשווי גדול מחצי מיליארד שקל שאמור להיכלל בתקצוב הפרויקט בתמנע.

בנושא תעופה הוסיף כץ וסיפר כי כאשר הוא נישא לאשתו לפני שנים רבות הוצע לו לרכוש דירה קרובה לשדה דב. "אמרו לי אז שתיכף הוא עובר משם. לא קניתי דירה וצדקתי". נושא פינוי השדה, אומר כץ, בשל להחלטה. "המקום מתאים ל-12-18 אלף יחידות דיור. לדעתי אפשר לקבל החלטה בזמן קצר. מינהל התעופה יודע לתת את הפתרונות. זה יכול לקרות בתוך שבע שנים אם נתחיל את התהליך הזה עכשיו".

שר התחבורה סיפר כי הוא סייר היום במועצה האיזורית משגב בגליל. לדבריו 82% מצעירי האיזור עוזבים. הערכת משרדו היא כי השינויים שאמורות לחולל התוכניות של הממשלה כיום אמורות להפסיק את ההגירה השלילית בגליל.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אתה אומר שרק אם המדינה תתן לך את האדמה עם 400 אלף אתה תתן לנו אותה שוב ב 500
כמה להתעשר אתה מנסים על חשבוננו? וכל הפתרונות האחרים הם זמניים, כי גם אם יבנו בשדה דב או כל המקומות האלה זה, יעזור כיום, אך כמה שנים אח"כ כבר לא יהיה מה לפנות. עדיף להשקיע בתחבורה טובה במקום בכם.
שכן  |  29.12.10
2.
שאלה לנשיא התאחדות הקבלנים.....!
לכבוד מר בובליל היקר. רציתי לשאול שאלה,...בדבריך שצוטטו בכתבה זו ציינת שהמדינה לא רוצה באמת להוריד את מחירי הדיור בארץ. לדוגמא הבאת את מחיר הקרקע ליחידה בעיר יבנה לפני כשנתיים , שהיה 200 אלף ש"ח ליחידה, הוספת לומר שאותה היחידה מסרתם לאחר בניה במחיר של 500 אלף ש"ח. לעומת מחיר אותה יחידת שטח שאתם רוכשים מהמדינה בכ- 400 אלף ש"ח, אכן יש כאן עליית מחיר של כ-200 אלף ש"ח, אם כך מדוע היום אותם קבלנים נאורים וטהורים שאתה יושב בראשם, מוסרים יחידה כזו לאחר בניה בעיר יבנה בכ- מיליון ו200 אלף ש"ח?! איך אתה מסביר עליה !!!700!! אלף שקל בשנתיים
חיים בוטראשוילי , תל אביב  |  28.12.10
לכל התגובות