אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הטכניון יערוך בדיקה לפנסי רכב מיובא

בלעדי ל"כלכליסט": הטכניון יערוך בדיקה לפנסי רכב מיובא

זאת בעקבות פניית משרד התחבורה ובמטרה לגבש תקינה סופית בתחום זה; הבדיקה תגדיר את מידת הסטייה המותרת לאלומת הפנסים

06.01.2011, 20:19 | תומר הדר
פתיחת שוק הרכב הישראלי לייבוא של מכוניות יפניות מארה"ב הולך וקרב, אך נושא תקינת הפנסים עדיין אינו פתור במלואו. ל"כלכליסט" נודע שלאחרונה פנה משרד התחבורה אל הטכניון בבקשה לערוך סדרה של בדיקות לפנסי רכב, בין השאר במטרה לגבש תקינה סופית בתחום זה.

בשנה שעברה הודיע משרד התחבורה על פתיחתו של שוק הרכב הישראלי לייבוא של מכוניות מארה"ב, קנדה ומקסיקו, אשר עומדות בתקינה האמריקאית - וזאת גם אם אינן מיוצרות על ידי יצרניות אמריקאיות. עד כה הותר רק יבואן של מכוניות מתוצרת היצרניות האמריקאיות (פורד, GM, קרייזלר). ואולם, נושא אחד עדיין נותר בלתי פתור: מדובר בתקינת הפנסים הישראלית אשר פועלת בהתאם לתקינה הנהוגה באירופה, מלבד מספר החרגות. על פי התקינה האירופית חייבים פנסי הרכב להאיר מעט לימין ואילו על פי התקינה האמריקאית, אשר תקפה לגבי מספר בלתי מבוטל של דגמי מככוניות, הן מתוצרת אמריקאית והן מתוצרת יפנית, הפנסים מאירים ישר וקדימה. בעבר בוצעו נסיונות להכשיר את תקינת הפנסים האמריקאית בישראל. למטרה זו אף הגיע ארצה מומחה מטעם NHTSA, איגוד הבטיחות בדרכים האמריקאי, אך למרות זאת טרם התקבלה הכרעה בנושא הפנסים.

לדברי גורמים המקורבים לנושא, אחד הפתרונות המסתמנים לבעיה הוא ביטול של ההכפפה לתקינה האירופית או האמריקאית ויצירה של "טווח תאורה מותר", כלומר יצירת תקן ישראלי לתאורה אשר במסגרתו תוגדר מידת הסטייה המותרת בישראל לאלומת פנסי רכב, ומכוניות שייובאו ארצה יהיו חייבים בפנסים שאלומת האור שלהם אכן נמצאת בתוך הטווח המוגדר.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אבוי למדינת חלם ולאזרחיה השתקנים
הטכניון הפך לגוף כלכלי נטו. משרד התחבורה מפנה אליו כל העת כלי רכב לבדיקת פנסים. הטכניון ביצע בדיקות אלו באמצעות כלים פרה היסטורים ונתן תוקף חוקי לבדיקה שאין להם מושג מה לבדוק בה(המצב השתנה לאחר שהגיע המומחה). הטכניון גבה 1500 ש"ח מכל מייבא עבור הבדיקה הזו. מאות מכוניות עברו תחת ידיו. אני עצמי הייתי שם עם הסולסטיס שלי ונדהמתי לראות איך הם יוצאים עם מודד אלומת אור בן 14 שנים(פרי מתנת אחד מכוני הרישוי ששידרג לדגם מתקדם המחויב ע"פ דרישות משרד התחבורה), על גבי שולחן בית ספר מט ליפול ומתנדנד. אין בושה גדולה מזו. אלו האנשים שאמורים לפתור בעיות כ"כ פשוטות. איפה לכל הרוחות שר התחבורה הבולדוזר? ההוא שנואם בכריזמטיות בכנסים ומספר לנו מה ומשרדו עשו במהלך השנה האחרונה? מה הכסילים של משרד התחבורה מעוללים לנו ולאזרחים? אני קורא לשר להקים וועדת חקירה שתשפוך אור על ההתנהלות הסופר מושחתת של פקידי משרדו.
אביב מהנדס רכב , מרכז  |  10.01.11
6.
ל-1 - צודק, תקן ישראלי רק יוסיף בירוקרטיה מיותרת
אם מותר לייבא רכבים אמריקאים שעומדים בתקינה אמריקאים, מה בדיוק הסיבה שלא נביא רכבים מיצרנים אחרים שעומדים באותה תקינה אמריקאית!?!?!? באמת שזה מיותר כל התקן עם טווחים ובולשיט אחר, זה רק יוסיף סבל לנהגים. יש 2 תקנים שמאות מליוני אנשים נוהגים לפיהם, בטח ישבו שם לא מעט חוקרים שהחליטו על התקנים האלו, למה משרד התחבורה\אוצר צריך להמציא גלגל חדש משלו!?!?!?! די לשחיתות!
GN , מודיעין  |  09.01.11
5.
היידה האמריקאיות
קדימה לאמריקניות יש מחסור בדגמים רבים למשל חטיבת גי אם סי לא מיובאת בעבר יובא לארץ CMC טנדרים ומסחריות זה הופסק יש דגמים של קדילאק שלא מיובאים דה ויל-טנדר קדילאק-גיפ אסקלייד- sts שברולט סוברבן-טאהו-hhr קורבט קמארו קובלט אימפלה טנדר אוולנש-קולורדו ביואיק לוצרן 4.6 סופר יואםאיי זה יבואן כושל ופתטי צריך להוציא ממנו את הזכיינות ולהעביר לגורם אחר תראו מה ששלמה עשה מאופל לעומת יואםאיי שרק הורסים את גיאם כל החברות מביאות את כל הדגמים שיש להם לעומת יואםאיי שמשחקים בצרכן ולועגים לו
מוטי  |  09.01.11
לכל התגובות