אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון רוצה לשבור את שוק האפליקציות צילום מסך: developer.amazon.com

אמזון רוצה לשבור את שוק האפליקציות

הפתיחות שמאפיינת את מערכת ההפעלה אנדרואיד, בניגוד ל-iOS של אפל, מאפשרת לאמזון לפתוח חנות אפליקציות עבורה. ושגוגל תתפוצץ

09.01.2011, 10:53 | שי ענבל

לפתיחות של אנדרואיד, הפלטפורמה הסלולרית מבית גוגל, יש חסרונות לא מעטים. בנוסף לקשיי הפיתוח עקב ריבוי הגרסאות והטלפונים, גם חנות האפליקציות, המרקט, שונה מאוד מהאפסטור של אפל. המרקט רווי ביישומים מיותרים, קורסים ובעלי נטייה להעביר מידע למפרסמים, פשוט כי אין תהליך אישור ופיקוח. אבל לפתיחות הזו ישנם גם יתרונות, לפחות מבחינת הצרכן. אחד מהם הוא היכולת ליצור אלטרנטיבה לאנדרואיד מרקט עצמה.

בניגוד לחנות של אפל, האנדרואיד מרקט היא רק חנות אחת מבין לא מעט מתחרות עבור מערכת ההפעלה של גוגל, ביניהן GetJar, Samsung Apps, ו־PlayNow. אבל קיימות לא מעט חנויות נוספות, ואחת מהן, שתושק בקרוב, מסקרנת במיוחד: ה־Appstore של אמזון. לכאורה, מדובר בצעד בעייתי שעלול לבלבל משתמשים. מדוע צריך כמה חנויות אפליקציות?

אבל אמזון נחושה להציע לא מעט תכונות ייחודיות, וגם לפקח על היישומים שעולים לחנות שלה. במילים אחרות, החברה תנסה לספק למשתמשי האנדרואיד חנות מפוקחת שניתן להוריד ולרכוש ממנה יישומים ללא חשש. זה אמנם עלול לשמש פתח לצנזורה, אבל קשה להאמין שהיא תהיה בעייתית כמו באפסטור, משום שלבעלי מכשירי האנדרואיד תמיד תהיה אלטרנטיבה בדמות חנויות אחרות.

לחנות האפליקציות של אמזון, שצפויה להיות מושקת עוד השנה, יש גם יתרונות נוספים: היא תוכל לפעול במכשירים שלא אושרו על ידי גוגל, ולפיכך אין מהם גישה למרקט, והיא גם תאפשר קניית יישומים במחירים נמוכים יותר. בנוסף תוכל אמזון להציע למשתמשים אפליקציות שעשויות לעניין אותם באמצעות מנגנון ההמלצות הידוע שלה, ולהשתמש בעוד כלים שהיא כבר ביססה בחנות הספרים המקוונת שלה.

 

ספק אם גוגל רואה בעין יפה את כניסת ענקית הקניות לתחום, אבל ככה זה באנדרואיד: התחרות והגיוון הם שמייחדים את הפלטפורמה מאחרות, והם מה שהופכים אותה לכל כך מוצלחת.

תגיות