אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רטרו שיק

סיטרואן DS3 היא אביזר אופנתי מוצלח מאוד, ואינה זקוקה לגימיקים שיזכירו מכוניות פרה־היסטוריות. בדיוק בשל כך ובשל מחירה הגבוה נראה שלא תצליח בישראל

16.01.2011, 22:14 | תומר הדר

סיטרואן DS3 עושה לי את זה. היא מזכירה לי מכונית אחרת שהיתה לי פעם, פיז'ו 106 ראלי מטורפת. כל השוטרים בגבעתיים הכירו אותה. גם את ה־DS3 עוצרים. "זה שם של ענתיקה", אני מסביר לשוטר, "אבל ה־DS ההיא היתה צפרדע עצלנית עם מתלי צמר גפן. כאן יש סיטרואן C3 עם גוף של דוגמנית ומתלים של אצנית: מכונית מזן חדש של סיטרואנים, שנועדו להביא את בשורת העיצוב ללקוחות שרוצים להזדחל בפקקים של פריז ומילאנו במשהו מעניין. לא רק סיטרואן מייצרת מכוניות שהן אביזר אופנה - תראה את אאודי A1". השוטר מגרד בראשו, ואני כבר נותן לו להריח את האגזוז העגלגל ולהסתכל בסמל ה־S המוכסף שמתרחק במהירות.

הפנים של סיטרואן DS3 עושה לי נעים. אני אוהב את לוח המחוונים המבריק, את ההגה עם התחתית הכסופה. לא צריך כאן גימיקים שיזכירו לי מכוניות פרה־היסטוריות. בפיאט הלכו על גימיקים עם ה־500, וגם במיני הלכו על גימיקים. לפעמים צריך לפתוח דף חדש. רגע, טלפון. אין כאן דיבורית. אין גג נפתח. למה כזו מכונית צריכה להיות ספרטנית?

ואם כבר, אז עוד שאלה: למה לא יכלו להרכיב לה תיבת הילוכים טובה יותר? הנוכחית רועשת, מעצבנת ועושה למכונית החמודה הזאת עוול, כי היא יודעת לעוף בסיבובים. לא כמו הראלי, אבל אף אחת כבר לא תהיה כמו הראלי.

ועוד משהו חשוב לפני סיום - אני יודע שהמכונית הזו, שעולה יותר ממשפחתית יפנית, לא תהיה להיט, כי אנחנו חיים בישראל. כאן מוכרים את המכונית עוד לפני שקונים אותה. כאן אוהבים לדבר על שיק של פריז ותרבות של ברלין, אבל נוהגים בקורולה. וסיטרואן DS3, יותר מכל דבר אחר, ממחישה כמה מכונית יכולה להיות אביזר אופנתי מוצלח וכמה, בהיבט זה, אירופה עדיין רחוקה.

סיטרואן DS3

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 120 כ"ס, מומנט מרבי 16.3 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־10.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 14.4 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 8.9 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 137,500 אלף שקל

תגיות