אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנה כפי יכולתך? גרופון בוחנת כניסה לסין צילום: בלומברג

קנה כפי יכולתך? גרופון בוחנת כניסה לסין

לפי הדיווחים מתקיימים לאחרונה מגעים בין אתר הקניות הקבוצתיות המוביל, שנכנס לאחרונה לישראל, לבין החברה הסינית Tencent

17.01.2011, 11:12 | יוסי גורביץ

אחרי שענקית הקניות הקבוצתיות גרופון נכנסה לישראל באמצעות רכישת גרופר ב-15 מיליון דולר, מתפנים שם כעת לשוק קצת יותר גדול. עיתונאית הטכנולוגיה המוערכת קארה סווישר דיווחה כי גרופון נמצאת במגעים עם חברה סינית גדולה בשם Tencent, במטרה ליצור מתווה לשותפות בין השתיים.

החדירה לשוק הסיני נחשבת למורכבת מאוד מבחינת חברות מערביות בתחום האינטרנט, שבסין פועל באופן שונה מאוד. שורה של חברות שניסו לעשות זאת ללא שותף, כשהבולטת שבהן היא גוגל, נכשלו בכך. חברות שנעזרו בשותפים מקומיים, דוגמת יאהו ועליבאבא, דווקא הצליחו.

לפי סווישר, המדיניות של גרופון ביחס לסין דומה למדיניות שהפעילה החברה בשורה של מדינות מחוץ לארה"ב: לרכוש חברה מקומית מוכרת, שתהפוך לסניף שלה. גרופון, שפעילה ביותר מ-30 מדינות, נקטה בשיטה זו בהונג קונג, בפיליפינים, בטייוואן, בסינגפור - וכמובן, בישראל.

השוק הסיני נחשב לבעל פוטנציאל לא מבוטל עבור גרופון, לא רק בזכות גודלו, אלא גם כי אתרי דילים מצליחים בו במיוחד. בסין, כמו בישראל ובמקומות אחרים, כבר פועלים מספר אתרים שמחקים את גרופון: אחד מהם נקרא Groupon.cn, למרות שאין לו כל קשר לחברה האמריקאית.

גרופון השלימה בתקופה האחרונה גיוס של כמיליארד דולר, ובימים האחרונים דווח כי היא עומדת בפני הנפקה ציבורית ראשונה, בשווי של כ-15 מיליארד דולר.

תגיות