אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המוזיקה הדיגיטלית לא נותנת לחברות התקליטים סיבות לשיר צילום מסך: iTunes

המוזיקה הדיגיטלית לא נותנת לחברות התקליטים סיבות לשיר

בתעשייה חוששים מההאטה בצמיחת מכירות קובצי המוזיקה, ומודאגים מהאפשרות שהן לא יפצו על הירידה במכירת הדיסקים. האם מאבק מוגבר בפיראטיות יעזור?

24.01.2011, 16:05 | יוסי גורביץ
בכירים בתעשיית ההקלטות מביעים חששות לגבי עתידה, על רקע ההאטה במכירות המוזיקה הדיגיטלית, והמשך הירידה במכירות הדיסקים - כך דיווח אמש (א') "הניו יורק טיימס".

מנתוני קבוצת התעשייה הלונדונית International Federation of the Phonographic Industry עולה כי היקף המכירות של קובצי מוזיקה ברחבי העולם עלה ב-6% במהלך 2010, ואילו מכירות הדיסקים ירדו ב-8 עד 9 אחוזים.

גרועה מכך, מבחינת התעשייה, היא העובדה שבשנתיים האחרונות שיעור הצמיחה במכירת המוזיקה הדיגיטלית הצטמצם מדי שנה בכמחצית. אם מגמה זו תימשך, הצמיחה ב-2011 תעמוד על 3%, ומכירות קובצי המוזיקה יכניסו פחות מחמישה מיליארד דולר - הרבה פחות מהנדרש כדי לפצות את התעשייה על הפסדיה מהצניחה במכירות הדיסקים.

בחברות התקליטים מקווים שמאבק אגרסיבי יותר בפיראטיות יועיל לשיפור המצב. כדוגמה לדרך התמודדות עם הפיראטים הביאו הבכירים שהתראיינו ל"ניו יורק טיימס" את המדיניות בקוריאה הדרומית: לאחרונה נקטה סיאול בצעדים חמורים ואף שרירותיים נגד גנבי תוכן, והיא מאיימת לנתק אותם מהרשת.

בעקבות זאת, מכירות המוזיקה הדיגיטלית בקוריאה הדרומית עלו ב-14% במחצית הראשונה של 2010. יתרה מכך: ו-Universal Music Group, אחת החברות הגדולות בתחום, שבה לפעול במדינה ולקדם בה מופעים, לאחר שהפסיקה את פעולותיה שם עקב הפיראטיות. חוק דומה הועבר בצרפת, אך שם טרם נותק ולו משתמש אחד - והסוכנות הצרפתית הפועלת בתחום מסתפקת בינתיים בשליחת מכתבי התראה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
כשהפקת המוזיקה הופכת לזולה אין לחברות ממה לעשות כסף
פעם הם החתימו על חוזים ארוכי טווח כי לא היה לאומנים כסף להפיק את הדיסק. הם לקחו את רוב הכסף לעצמם והאומן התפרנס מהופעות. כיום להפיק את הדיסק עולה פחות אז האמנים מפיצים אותם בעצמם (יוטיוב, אתר פרטי וכו') ועדיין מרוויחים מההופעות
עמיר , ירושלים  |  25.01.11
5.
המספרים יכולים בקלות להיות מטעים
6 אחוז צמיחה מכמה ? 8 אחוז ירידה מכמה ? נגיד שמכרו דיסקים ב 120 מיליון דולר ב 2009? ירידה של 8 אחוז אומר שמכרו ב 110 מיליון ב 2010. (ירידה של 10 מיליון) נגיד שמכרו מוסיקה דיגיטאלית ב 180 מיליון ב 2009. עלייה של 6 אחוז אומר שב 2010 מכרו ב 191 מיליון ב 2010. כלומר - למרות שהצמיחה נראית קטנה יותר מהירידה, המצב הוא בעצם הפוך - כך שסה"כ ההכנסות גדלו. -- והיו כבר כמה ידיעות שמכירות המוסיקה הדיגיטאלית עברו את מכירות הדיסקים. עכשיו - נוסיף לזה שכשמוכרים מוסיקה בלי דיסקים - עלויות ה"ייצור" נמוכות הרבה יותר (אין דיסקים, אין עטיפות, אין ניירות, אין משאית שמביאה, אין חנויות, אין חשמל, אין מוכרים, אין תאורה, אין מנקה, אין ארנונה) --- סה"כ הרווח - גדול הרבה יותר. אז . . . . שלא יעבדו עליכם.
24.01.11
לכל התגובות