אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עתיק זה יפה: יבוא מכוניות האספנות פורח אתר יצרן

עתיק זה יפה: יבוא מכוניות האספנות פורח

בין 2,580 מכוניות שיובאו לישראל בשנת 2010 ביבוא אישי היו גם לא מעט מציאות: מאולדסמוביל קאסטום 98 סדאן מודל 1955, דרך אלפא רומיאו מונטריאל משנת 1978 ועד וולגה רוסית מודל 1962. ומי זוכה בתואר המכונית הישנה ביותר?

25.01.2011, 19:51 | תומר הדר

בשנת 2010 יובאו לישראל ביבוא אישי 2,580 מכוניות, טרקטורונים ואופנועים. כך עולה מנתונים של משרד התחבורה. אשר הגיעו לידי "כלכליסט". נתונים אלה, הכוללים גם מכוניות אשר יובאו ארצה על ידי עולים חדשים ואנשי או"ם חושפים היבט מעניין לא פחות של שוק הרכב הישראלי: יבוא מכוניות אספנות.

ביואיק ריבייארה, אתר יצרן ביואיק ריבייארה | אתר יצרן ביואיק ריבייארה, אתר יצרן

בין אלפי מכוניות של קרייזלר, פולקסווגן ומרצדס מסתתרות גם לא מעט מציאות. כך לדוגמה, תושב ישראל ייבא ביבוא אישי אולדסמוביל קאסטום 98 סדאן מודל 1955. אחר, חובב מכוניות ספורט ייבא לישראל אלפא רומיאו מונטריאל, מכונית ספורט נדירה בעלת מנוע שמונה בוכנות. המונטריאל האמורה יוצרה בשנת 1978. הגדיל לעשות אזרח ישראלי שייבא ארצה מכונית אקסקליבר מודל 1980 - מדובר במכונית המיוצרת בארה"ב על גבי מכלולים מודרניים, שעיצובה החיצוני הוא רפליקה של מכונית ספורט של מרצדס משנות ה-30.

אקסקליבר, אתר יצרן אקסקליבר | אתר יצרן אקסקליבר, אתר יצרן

בחזית הטנדרים והאמריקאיות ניתן למצוא את פורד ראנצ'רו - מודל 1974 שיובא לישראל על ידי חובב אמריקאיות, עם מנוע שמונה בוכנות ענק, ביואיק ריוויירה מודל 1970 ומכונית דה סוטו, יצרנית רכבי יוקרה אמריקאית שמזמן חלפה מן העולם. הדה סוטו, אגב, יוצרה בשנת 1950.

וולגה מודל 1962, אתר יצרן וולגה מודל 1962 | אתר יצרן וולגה מודל 1962, אתר יצרן

את פרס הייבוא המוזר מקבלת וולגה מודל 1962 - מכונית רוסית מיושנת למדי ואילו את פרס המכונית הישנה ביותר ברשימה מקבלת שברולט קאסטום מודל 1928. בין המכוניות מסתתרים גם שמות עם ניחוח אקזוטי, לדוגמה מזראטי

בורה מודל 1975 ומספר מכוניות פורשה ישנות. גם אופנועים קלאסיים ניתן למצוא ברשימה, החל בשלל אופנועי הארלי דייוידסון וכלה בקטנוע למברטה מודל 1967.

לצד אלה ניתן למצוא כמובן שפע של מכוניות חדישות, לדוגמה, 286 מכוניות ב.מ.וו,  393 מכוניות טויוטה ו-137 אופנועי הונדה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
"שוק" זה כולל הכל
איזה שוק ואיזה בטיח , שוק זה כולל הכל , ייבוא רכבים , ייבוא חלפים מסודרים , שוק מסודר כאן בארץ. בין זה ובין המציאות המרחק שמיים וארץ . בעיות בירוקרטיות שכאילו נועדו לחנוק את האספנים שנדרשים לחלפים מקוריים ולא חלטורות עושים לנו את המוות ! איך ניתן לתחזק רכב אספנות עתיק בלי אפשרות ייבוא מסודר של חלפים , בלי בירוקרטיות מיותרות ? איך איך .......?
דרור  |  29.01.11
19.
ל1
הצדק איתך- אך אבקש לסייג את דבריך לשני מישורים, הגלוי והנסתר. פרשת נמרי את קיפניס, כידוע, אינה קיימת. לא תמצא אותה בשום פסק דין ובשום אתר. עקבותיה, כמו עקבות הצמד חמד נעלמו והיא מוזכרת רק בחוגים מצומצמים, כסוג של קוריוז על חוצפה, חתרנות ואיוולת. במישור הגלוי, כידוע, אנו האספנים נאלצים להתמודד עם אוטם ליבם של פקידי המכס. כאשר הבאתי ארצה את הצונדאפ שלי שוויו הוערך ב2,300 יורו והמכס ששולם עליו היה שקול ל5,000 יורו. למה? כי פקיד קבע. עשה לי פרצוף של מושט באקווריום. "זו בעיה שלך, זה מה שאמר השמאי", הוא הסביר: "לא רוצה? תשלח אותו בחזרה לגרמניה". לא שילמתי? ברור ששילמתי.
אפרים פרחי, בעל רכב אספנות  |  27.01.11
17.
המערכת לא אוהבת אותנו -- האספנים
גם אני יבאתי החודש רכב אספנות ''פיאט'' וגם לי נקבע שומה כפולה מזו שבאמת שילמתי והכל גלוי ומוכח .....אז על על שום מה ?? אה ?? על סמך מחליט שמאי שהרכב לא שווה את מה ששילמתי עליו באי ביי וה''שוק'' החליט שזה המחיר ומכפיל ( בדיוק) את המחיר ....מעצבן ולא נכון לעשות כך ........ואין לך ברירה אתה חייב לשלם כי אתה רוצה את רכבך.......גם ככה חיכית לו המון שבועות ורק בגלל מערכת שבפרוש מקשה עליך ולא עוזרת לך של משרד התחבורע !!!!
אורי  |  26.01.11
לכל התגובות