אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: "טיסות בינלאומיות עלולות להיפגע בשל היעדר טייסים בעלי רישיונות" צילום: בלומברג

אל על: "טיסות בינלאומיות עלולות להיפגע בשל היעדר טייסים בעלי רישיונות"

החברה הודיעה לבורסה כי בעקבות סירוב טייסי החברה לעבור בחינות חיצוניות באנגלית, קיומן של טיסות בתחילת מרץ עלול להיפגע

26.01.2011, 10:44 | יסמין גיל

"עלולה להיפגע אפשרות קיום טיסות בינלאומיות של אל על, בשל היעדר טייסים בעלי רישיונות מתאימים", כך מדווחת הבוקר אל על לבורסה, בהמשך למאבק איגוד הטייסים הישראלי באופן ביצוע הבחינות באנגלית אותן הם נדרשים לעבור כאחד התנאים לחידוש רישיונם.

"החברה מתכבדת לעדכן כי על פי דרישת רשות תעופה אזרחית (רת"א) ובהתאם להנחיות ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO)", נכתב בדיווח אל על, "על טייסים ישראלים בטיסות בינלאומיות לעבור מבחן הערכה באנגלית, כתנאי לתקפות רישיון הטיס והמשך פעילותם כטייסים בינלאומיים. זאת, לא יאוחר מיום 5 במרץ 2011.

איגוד הטייסים הישראלי, בו חברים טייסים מכל חברות התעופה הישראליות, לרבות טייסי החברה, הודיע לרת"א כי הנחה את הטייסים שלא לגשת לבחינה כאמור, כחלק ממחלוקת בין האיגוד לבין רת"א. אם עד למועד הנזכר לעיל לא יעברו טייסי החברה את המבחן באנגלית, או לא יידחה המועד, עלולה להיפגע אפשרות קיום טיסות בינלאומיות של החברה".

לפני כשבוע קרא מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לטייסי החברה, להיבחן בבחינות באנגלית, וציין כי השבתת פעילות אל על בשל אי-תקפות רישיונם: "תשפיע על מצבנו באופן קשה". גורם המקורב לנושא, אמר ל"כלכליסט": "שקדי צריך היה לחבק את הטייסים, ללכת איתם לרת"א ולא להיות נגדם. כי הטייסים לא נגדו. הוא נכנס למאבק הזה כשהוא מציב את עצמו בצד של רת"א וזה לא נכון, לדעתי".

הטייסים מתנגדים למתכונת הבחינה באמצעות שני מכונים חיצוניים, ומבקשים שטייסים שיוסמכו על ידי רת"א יעבירו את הבחינה בתוך חברות התעופה עצמן. ברת"א מבקשים שהבחינות יתבצעו על ידי גורמים חיצוניים. בתחילת השבוע התקיימה פגישה בין נציגי האיגוד למנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, בניסיון למצוא פתרון לבעיה. בבקשת תגובה ממשרד התחבורה, הבוקר, לגבי התקדמות הנושא, לא נמסרה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות