אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכה: ההכנסות מאפליקציות סלולר יגיעו השנה ל-15 מיליארד דולר

הערכה: ההכנסות מאפליקציות סלולר יגיעו השנה ל-15 מיליארד דולר

בגרטנר מעריכים שהכנסות חנויות היישומים יזנקו ב-190% לעומת השנה שעברה. עד 2014 המשתמשים צפויים להוריד 185 מיליארד אפליקציות למכשיריהם

27.01.2011, 11:42 | יוסי גורביץ

חנויות האפליקציות הסלולריות ברחבי העולם צפויות להכניס 15.1 מיליארד דולר במהלך 2011, עלייה של כ-190% לעומת הכנסותיהן ב-2010, שהסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר - כך עולה מהערכות חברת המחקר גרטנר שפורסמו אמש (ד').

הנתונים מתייחסים רק לחנויות אפליקציות שהגישה אליהן אפשרית ישירות מסמארטפונים, וכן מתייחסים ליישומים בלבד ולא למוצרים נלווים, כגון רינגטונים.

מספר האפליקציות שהלקוחות מורידים מחנויות ייעודיות צפוי להגיע לכ-17.7 מיליארד במהלך 2011, עליה של 117% לעומת 8.2 מיליארד האפליקציות שהורדו במהלך 2010. על פי הערכות גרטנר, עד סוף 2014 יורידו משתמשים ברחבי העולם כ-185 מיליארד אפליקציות - קצב צמיחה מרשים, בהתחשב בעובדה שחנות היישומים הראשונה, האפסטור, נפתחה רק ביולי 2008.

לפי הערכות גרטנר, ארבע מתוך חמש אפליקציות שיורדו השנה יהיו חינמיות. בחברה מציינים כי שיעור היישומים החינמיים מתוך כלל האפליקציות יורד בעקביות, אך מעריכים כי מגמה זו תתהפך ב-2012. הסיבה לכך היא התחזקות מודל הפרסום בתוך האפליקציות.

ההכנסות מהיישומים נחלקות בין מפתחיהם לבין החנות, כשהמודל המקובל הוא 70% למפתח והשאר לחנות. השנה, מעריכה גרטנר, צפויות גורם שלישי של הכנסות להפוך למורגש יותר: פרסומות בתוך יישומים. ב-2010 שיעור ההכנסות של הפרסומות מכלל הכנסות האפליקציות עמד על כ-16%, ועל פי ההערכות הוא צפוי להגיע לשליש מכלל ההכנסות עד 2014.

בגרטנר טוענים כי בניגוד להערכות שונות, אפליקציות וחנויות למכירתן לא יהיו אופנה חולפת, אלא יהפכו לחלק קבוע מהחיים הדיגיטליים. לפי חברת המחקר, לחנויות כאלה יש יתרון גדול מבחינת חברות הטכנולוגיה: הן מאפשרות להן להסתייע ביכולותיהם של מפתחים רבים, בהשקעה מינימלית מצידן.

תגיות