אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קורבן נוסף של המהומות במצרים: תעשיית הרכב המצרית צילום: MCT

קורבן נוסף של המהומות במצרים: תעשיית הרכב המצרית

לזעזועים אשר עוברים על שכנתנו מדרום עשויה להיות השפעה על ענף שמעטים מחוץ למצרים יודעים על קיומו - ענף הרכב המצרי

30.01.2011, 21:17 | תומר הדר

המהומות במצרים טרם שכחו והשפעתן על הכלכלה המצרית עדיין אינה ברורה במלואה, אך לזעזועים אשר עוברים על שכנתנו מדרום עשויה להיות השפעה על ענף שמעטים מחוץ למצרים יודעים על קיומו - ענף הרכב המצרי.

תעשיית הרכב המצרית החלה לפעול לראשונה בשנת 1960, לאחר שהממשל קיבל החלטה לייצר מכונית מקומית לשימוש של העם. המכונית יוצרה במשך תקופה קצרה בלבד, מכיוון שאיכותה הירודה לא אפשרה לה להתחרות כראוי בשפע המכוניות הזרות שנמכרו במצרים. בשנות ה-60, עקב הצמיחה הכלכלית הניכרת אשר אירעה באותן שנים במצרים, הבינו יבואני הרכב שמצרים, על כוח העבודה הזול שזה, יכולה לשמש כ"מפעל לוויין" ליצור של מכוניות אשר ישווקו באפריקה. כך בשנת 1967 הוקם במצרים מפעל ראשון של חברת פיאט.

כיום פעילים במצרים מספר יצרני רכב גדולים המרכיבים מכוניות לשיווק באפריקה ובשוק המקומי, בינם ניתן למנות את יונדאי, דייהו, ניסאן, שברולט, טופאז הטורקית, ב.מ.וו ולאדה. בשנים האחרונות, יצרני הרכב הסינים גילו גם הם את מצרים, שחוקי התקינה בה אינם נחשבים למחמירים כמו אלה שנהוגים באירופה. היצרנית הסינית הטרייה ביותר בשוק המצרי היא BYD, שהקימה מפעל במצרים בשנת 2009.

בעבר יוצרו במצרים בעיקר דגמי מכוניות מיושנים, אשר נועדו לשיווק באפריקה, אך בשנים האחרונות השתנה המצב, וכיום מפעלי הרכב במצרים מייצרים דגמים חדשים מבית BMW ויונדאי. למרות שחלק מהמכוניות שמיוצרות במצרים הן מדגמים אשר נמכרים גם בישראל, ייצואן ממצרים לארץ אסור מכיוון שהן לא עומדות בתקן פליטת המזהמים הנהוג בישראל.

תגיות