אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעוד שבועיים: עתיד היבוא המקביל יוכרע צילום: ג'ו קוט

בעוד שבועיים: עתיד היבוא המקביל יוכרע

ועדת הכלכלה תקיים דיון בנושא, במסגרתו יציג משרד התחבורה צעדים שנועדו להקל על יבואנים המעוניינים להיכנס לתחום

30.01.2011, 19:43 | תומר הדר

ועדת הכלכלה תקיים ביום ראשון בעוד שבועיים דיון מיוחד בנושא פתיחת שוק הרכב ליבוא מקביל.

בדיון המיוחד ישתתפו נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד התמ"ת, משרד האוצר, משרד המשפטים, רשות ההגבלים העסקיים, איגוד יבואני הרכב, נציגי יבואנים, איגוד המוסכים, איגוד שמאי הביטוח, איגוד לשכות המסחר, חברות להשכרת רכב וליסינג, מועדון האופנועים הישראלי, יבואני חלקי חילוף תחליפיים, לשכת רואי החשבון, ארגוני צרכנים, איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, איגוד חברות הביטוח וארגון להשכרת רכב וליסינג.

במסגרת הדיון צפוי משרד התחבורה להציג את השלב השני של רפורמת היבוא המקביל. מדובר במהלך אשר נובע מן העובדה שלמרות פתיחתו של שוק הרכב הישראלי ליבוא מקביל בשנה שעברה, מכוניות ביבוא מקביל טרם הגיעו לישראל. על פי הערכות בענף הרכב, משרד התחבורה צפוי להציג בדיון שורה של צעדים שנועדו להקל על יבואנים המעוניינים להיכנס לתחום, באמצעות הורדה של גובה הערבויות הכספיות המוטלות על יבואנים מקבילים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
כמה פעמים צריך להסביר להם ?
בשביל היבוא המקביל הדרישה היחידה שצריכה להיות היא שם פרטי ושם משפחה בשביל שיהיה מה למלא ברשיון היבואן המקביל . לא צריך ערבויות , לא צריך אולם תצוגה , לא צריך מוסכים , מצידי שהיבואן ינהל את העסק שלו מהבגאז של האוטו . השוק החופשי יתקן הכל , כי הלקוחות ( והכסף ) יזרמו ליבואנים שנותנים את התמורה הכי טובה . ברגע שכל אחד יוכל לעסוק בכך , יכנסו יותר גופים לתחום ותהיה תחרות אמיתית . התחרות היא זאת שתביא לאולמות תצוגה , מוסכים ועוד אלף ואחד שירותים והטבות שכיום אנחנו רק יכולים לחלום עליהם . זאת הבעייה בכל רגולציה , מרוב שרוצים ל"הטיב" עם הלקוח , חונקים את התחרות ואז היבואנים עושים מה שהם רוצים וצוברים כוח שמאפשר להם להתאים את הרגולציה למטרות שלהם ולחסום מתחרים חדשים .
אני רק שאלה  |  30.01.11