אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ארגון הקבלנים בת"א לחולדאי: "הסר את החסמים מתמ"א 38. אם יקרה אסון איך תסביר זאת לציבור?" צילום: מיכאל קרמר

יו"ר ארגון הקבלנים בת"א לחולדאי: "הסר את החסמים מתמ"א 38. אם יקרה אסון איך תסביר זאת לציבור?"

המכתב נשלח על ידי היו"ר אבנר לוי לחולדאי בתגובה על דבריו כי התמ"א היא פתרון גרוע לרעידות אדמה. לדברי לוי, בעיריית תל אביב תקועות כ-500 בקשות

09.02.2011, 11:55 | דותן לוי

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים, אבנר לוי, הגיב היום (ד') לדברי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שאמר לפני כמה ימים כי תמ"א 38 (התוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה) היא תוכנית גרועה שאינה נותנת מענה אמיתי למבנים בעיתות אסון. במכתב ששלח לוי הוא הסכים חלקית עם דברי חולדאי לפיהם לא מדובר בתוכנית אידיאלית, אך הוא סבור כי למרות הכל יש לקדם אותה. "התוכנית כפי שהוצגה על ידי הממשלה איננה אידיאלית משום היבט, ובנסיבות מסוימות אף גרועה ואנו איננו שלמים איתה אך לדאבוננו אין תכנית אחרת להצלת האוכלוסיה", לשון המכתב.

עוד כותב לוי, כי בתל אביב יש כיום ביקוש מסיבי מצד דיירים ליישום תמ"א 38 וכרגע מחכות כ-500 בקשות מתוכן לאישור, וכ-100 עד 150 בקשות נמצאות בשלבי רישום שונים. לדברי לוי, עלות חיזוק בניין ממוצע נאמדת ב-500–400 אלף שקל ולכן אין ביכולת המדינה או הרשויות המקומיות לממן זאת מבחינה תקציבית.

"מדובר ב"דיני נפשות" אין לנו ברירה אלא לתמוך בתכנית כפי שהיא, שכן אם נשב בחיבוק ידיים ויקרה אסון חס וחלילה לא נוכל להסביר לציבור שעשינו הכל בכדי למנוע אותו", כותב לוי.

עוד מסביר לוי במכתבו, כי ברשויות מקומיות אחרות כמו אשדוד, רחובות, רמת-גן, רעננה והרצליה העיריות תומכות ומקלות מאוד ביישום התהליך ויש כבר עשרות בנינים גמורים. "במבחן התוצאה הסופית אנו מוכרחים לומר כי מתקבלות "יצירות מופת" של בתים מחוזקים ומחודשים הכוללים מעלית, תוספת ממד"ים, מחסנים וכדומה לשביעות רצונם של כל הנוגעים בדבר", לשון המכתב.

לעומת זאת, לדבריו, עיריית תל אביב מציבה חסמים אשר מונעים את יישום התמ"א ואלה באים לידי ביטוי בנושא החניות, קווי הבניין, ניוד זכויות, העדר גורם מיוחד בעירייה שמתמחה בטיפול בכך והעדר כדאיות כלכלית בשכונות דרום העיר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אני לא מבין מהיכן לקוח המשפט
עשרות בנינים גמורים - עד היום ניתן לספור אותם בכפות ידיים ורגלים . אם כל הכבוד ...נושא תמ"א מחייב בראש ובראשונה הסתכלות הנדסית ( הבחנה קונסטורקטיבית ) ואחר כל הבחנה כספית מה הדירים מקבלים ומה הקבלן מרוויח . כאחד אשר מכיר את הבעיה לעומקה מהיבט ההנדסי לאחר למידת הנושא במשך כ 7 שנים ושותף להחלטות דעתי היא פשוטה של החיים : לא ניתן לקחת אישה בת שישים ולהפוף אותה לבת 18 . נכון שצריך לטפל , אבל הטיפול הוא לא בתמ"א על הרגולטור לדחוף את היזמים לכיוון פינוי בינוי ולא חיזוק . לקחת מתחמים של בניני רכבת או בינייני חול לפנותם ולבנות עם זכויות יתר לגובה וכך לתפוס כמה ציפורים יחד : 1 ניצול מיטבי של קרקע . 2 תשתיות חדשות . 3 בעיות של חניות . 4 שינוי אורבני של מתחם מבחינת תנועה /גישה/ ומסחר . 5 בניין אשר בנוי ע"פ תקנים מהמתקדמים , ואים צורך לבצע טלאי ע"ג טלאי . 6 איכות חיים למפונה ולדייר החדש . 7 פתרון בעיית מחירי הדירות המאמירים לכיוון בלתי ידוע . והכי חשוב כבר לא ידברו שרק בת"א או ברעננה הפרוייקט הוא כדאי אלא בכל הארץ .
אבי גנח  |  10.02.11
לכל התגובות