אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בינג מתחיל לאיים על גוגל: זינק בארה"ב ב-21% בתוך חודש צילום: בלומברג

בינג מתחיל לאיים על גוגל: זינק בארה"ב ב-21% בתוך חודש

הגולשים מביעים שביעות רצון ממנוע החיפוש של מיקרוסופט: ארבעה מתוך חמישה דיווחו על תוצאות חיפוש מועילות, הרבה יותר מאשר בגוגל

09.02.2011, 17:31 | אבנר קשתן

גוגל יצאה לאחרונה במתקפה על בינג, בטענה שמנוע החיפוש של מיקרוסופט מעתיק ממנה תוצאות. אבל לפחות לפי דו"ח חדש של חברת המחקר היטווייז, זו רחוקה מלהיות הבעיה הגדולה ביותר שמציבה בינג בפני גוגל, שצריכה להתחיל לחשוש מהתחרות.

לפי הנתונים, בינג רשם עלייה של 21% בנתח השוק שלו בארה"ב תוך חודש בלבד - בין דצמבר 2010 לינואר 2011. מנוע החיפוש מחזיק עכשיו ביותר מ-12% מהשוק האמריקאי. יחד עם מנוע החיפוש של יאהו, המבוסס על הטכנולוגיה של בינג, מחזירה מיקרוסופט תוצאות חיפוש ל-27% מהשוק, לעומת 68% של גוגל.

את הצמיחה בפופולריות של בינג יכולה מיקרוסופט לזקוף לזכות מאמציה לעקוף את גוגל באיכות תוצאות החיפוש. על פי הדו"ח, משתמשי בינג, בין אם באתר עצמו או ביאהו, זכו לכ-81% אחוזי הצלחה בחיפושיהם - הצלחה הנמדדת במספר הפעמים שהגולש הגיע דרך התוצאות לאתר חיצוני, לעומת תוצאות שדרשו מהמשתמש לחפש שנית עם מילות חיפוש חדשות. משתמשי גוגל זכו לשיעור הצלחה של כ-65% בלבד.

תוצאות הדו"ח מגבות דעות שהושמעו בבלוגים ואתרי טכנולוגיה לאחרונה, ולפיהן איכות החיפוש בגוגל התדרדרה לאחרונה, בין השאר בגלל "חוות תוכן" כדוגמת המייצרות עמודים באיכות נמוכה בהתאם לחיפושים פופולריים, כדי למשוך גולשים אל הפרסומות.

גוגל הודיעה לאחרונה כי שינתה את האלגוריתמים שלה כדי למנוע מאתרים שאינם כוללים תוכן של ממש להתבלט בתוצאות החיפוש.

תגיות