אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר דלק? לרוב משתמשי הליסינג אין מגבלת קילומטראז' והם נוסעים יותר מ-50 אלף ק"מ בשנה צילום: shutterstock

משבר דלק? לרוב משתמשי הליסינג אין מגבלת קילומטראז' והם נוסעים יותר מ-50 אלף ק"מ בשנה

ממוצע הקילומטראז' למכונית ליסינג צמודה הוא 53,725 קילומטרים כמעט פי שלושה מזה של מכונית בבעלות פרטית; עלות הליסינג הממוצעת לרכב שכיח בציי הרכב היא 2,466 שקלים לחודש

15.02.2011, 16:03 | תומר הדר

רוב מחזיקי רכבי הליסינג בישראל אינם "סובלים" ממגבלה כלשהיא על כמות הקילומטראז' השנתי שהם נוסעים, כך עולה מסקר פנימי של פורום CFO אשר מנתח את מצב ענף הליסינג נכון לחודש פברואר.

מתוך 99 נסקרים חברי פורום CFO, אשר מכהנים בחברות המחזיקות בציי רכב צמוד, 79% דיווחו שלא מוטלת בצי הרכב שלהם כל מגבלת קילומטרים, מה שמשפיע כמובן על צריכת הדלק הכוללת של הרכב. יתרה מזאת, הנסקרים אף דיווחו שלמעשה, ממוצע הקילומטראז' למכונית ליסינג צמודה בציי הרכב שלהם הוא 53,725 קילומטרים. כמעט פי שלוש מזה של מכונית בבעלות פרטית.

הסקר נערך בקרב 99 חברי פורום CFO שמתוכם 35% מכהנים בחברות שמחזורן עולה על 200 מיליון דולר, 50% מכהנים בחברות שמחזורן עולה על 40 מיליון דולר, 8% מכהנים בחברות היי טק ו-6% אחרים. הסקר של פורום CFO חושף גם את עלויות הליסינג. לפי הסקר, עלות הליסינג הממוצעת לחודש ללא מע"מ לרכב אשר שכיח בציי הרכב בקבוצות 1 עד 3 עומד על 2,466 שקלים. עלות הליסינג הממוצעת של רכב מנהלים, מהסוג שמחירו מקביל לקבוצה 4, כגון מאזדה 6, היא 3,672 שקלים.

ומה בנוגע למי שמעוניין להאריך את חוזה הליסינג? ובכן, על פי הסקר 11% מהנסקרים דיווחו על הנחת ליסינג בשנה הרביעית. ב-76% מן המקרים מוטל קנס על החזרת רכב מוקדמת בעלות של חודש ליסינג על כל שנה. 17% מן הנסקרים ציינו שהקנס קיים אך ורק בשנתיים הראשונות של חוזה הליסינג.

במקרה של תאונה, 45% מן הנסקרים ציינו שהם נדרשים לשלם השתתפות עצמית בסך של מעל 200 דולר. 37% מן הנסקרים ציינו השתתפות עצמית של 151 עד 199 דולר ורק ב18% מהחברות אשר נסקרו דיווחו על השתתפות עצמית נמוכה מ-150 דולר.

תגיות

68 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

65.
כמה הערות לטוקבקיסטים ושאלה אחת למי שמבין
קודם כל, 99 האנשים שענו לסקר הם מנהלי כספים בארגונים שונים (היי טק, תעשיה, שירותים ועוד) וביחד אחראים על צי של כ-15000 (חמש עשרה אלף) רכבים, מתוכם כאלף רכבים הם בבעלות פרטית והשאר כנראה בשכירות ליסינג. שנית כל העלויות מתייחסות לעלות לחברה שהם מייצגים ולא לחיוב של העובד. הסקר בוצע מפרספקטיבה של הנהלת החברה ולא של העובד, ורוב העובדים לא יודעים כמה החברה משלמת שכירות לחברת ההשכרה, אז רוב הערות הטוקבקיסטים לא במקום. ודבר אחרון, המסכנות הסקר נרשם כך: "ממוצע היקף הנסיעה עמד על 36,557 ק"מ בשנה" וכמה שורות למטה נרשם: "כמות הק"מ השנתית הממוצעת לרכב בחוזה ליסינג הינה 53,765 ק"מ." אם אני מבין נכון את שני המשפטים זה אומר שציי רכב בבעלות פרטית של החברה נוסעים הרבה פחות מאשר ציי רכב בשכירות. אבל, אם 95% מהרכבים נוסעים 53 א' ק"מ בממוצע נראה בלתי אפשרי שהממוצע של ה-100% יעמוד על 36 א', כך שסביר שיש טעות באחד המספרים ולדעתי במקום 53 היה צריך להיות 35. אני מקווה שנוכל לדעת אם כך.
אריק  |  16.02.11
לכל התגובות