אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משבר דלק? לרוב משתמשי הליסינג אין מגבלת קילומטראז' והם נוסעים יותר מ-50 אלף ק"מ בשנה

68 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

65.
כמה הערות לטוקבקיסטים ושאלה אחת למי שמבין
קודם כל, 99 האנשים שענו לסקר הם מנהלי כספים בארגונים שונים (היי טק, תעשיה, שירותים ועוד) וביחד אחראים על צי של כ-15000 (חמש עשרה אלף) רכבים, מתוכם כאלף רכבים הם בבעלות פרטית והשאר כנראה בשכירות ליסינג. שנית כל העלויות מתייחסות לעלות לחברה שהם מייצגים ולא לחיוב של העובד. הסקר בוצע מפרספקטיבה של הנהלת החברה ולא של העובד, ורוב העובדים לא יודעים כמה החברה משלמת שכירות לחברת ההשכרה, אז רוב הערות הטוקבקיסטים לא במקום. ודבר אחרון, המסכנות הסקר נרשם כך: "ממוצע היקף הנסיעה עמד על 36,557 ק"מ בשנה" וכמה שורות למטה נרשם: "כמות הק"מ השנתית הממוצעת לרכב בחוזה ליסינג הינה 53,765 ק"מ." אם אני מבין נכון את שני המשפטים זה אומר שציי רכב בבעלות פרטית של החברה נוסעים הרבה פחות מאשר ציי רכב בשכירות. אבל, אם 95% מהרכבים נוסעים 53 א' ק"מ בממוצע נראה בלתי אפשרי שהממוצע של ה-100% יעמוד על 36 א', כך שסביר שיש טעות באחד המספרים ולדעתי במקום 53 היה צריך להיות 35. אני מקווה שנוכל לדעת אם כך.
אריק | 16.02.11
63.
בולשיט
התשלום על הרכב הוא הרבה יותר גבוהה אני עושה כ 50000 בשנה ולפעמים יותר כי העבודה שלי דורשת נסיעות ארוכות (לפעמים 600 ק"מ ביום), והשימוש הפרטי ברכב הוא זניח . לגבי הכתבה אני לא מבין מה הם ניסו להסביר או להוכיח. ולכל המגיבים נגד רכבי הליסינג , בוא לא נשכח שרובם מקבלים אחזקת רכב מה שלי אין , חוץ מזה הם נהנים בעקיפין על התשלומים שלי ושל אחרים כמוני מהמס למדינה ומהמס על הדלק שהרכב אוכל.
רון | 16.02.11
62.
לא אמין. מהכרות עם הרבה בעלי ליסינג - אני לא מכיר כמעט אף אחד שאפילו מתקרב ל 50K
הדרך היחידה להגיע ל 50K היא אם אתה עובד מאד רחוק מהבית (מכיר אחד כזה שמגיע ל 60K - כמעט הכל הלוך-חזור מהעבודה) או שאתה איש מכירות.תמיכה וכו' שמשתמש ברכב הליסינג לנסיעות עבודה. לכן, לא ברור לי איך הגיעו לממוצע של מעל 50K, אלא כמובן אם ספרו את אנשי המכירות ודומיהם. עובד נורמלי נוסע עד 30K בשנה (וגם זה כי נסיעות משפחתיות מוסטות מהרכב השני הפרטי לרכב הליסינג).
נתונים תמוהים | 16.02.11
59.
הפיתרון בצמיגים
אחד הגורמים שהם גם מזהמים וגם גורמים לנזקים אחרי השימוש בהם זה הצמיגים . לדעתי צריך לשכלל את שיטת המיסוי שתיהיה לפי הצמיגים . אם הצמיגים רחבים ג'יפים משאיות וכדומה המיסוי יהיה בהתאם –בצמיגים רחבים גם המכוניות הרבה יותר כבדות מסוכנות ומזהמות . אם הצמיגים צרים יהיה מיסוי מינימלי אם בכלל וכך הממשלה תוכל לנווט לעבור אט אט לרכבים עם צמיגים סופר צרים לדוגמא צמיג של 5 ס"מ רוחב הנהיגה תיהיה מהירה יותר נקיה יותר ופחות תאונות ,רכבים עם צמיגים צרים זה העתיד הירוק וכמה שיותר צר יותר ירוק ! על בסיס אופני כביש.
גיל ב | 16.02.11
57.
מאד מגמתי ולא מדויק
ייש להבחין בין ליסיג כהטבה (היי טק לדוגמה) לליסיג למטרות שיווק מכירות וכו'. ליסיג כהטבה הנוסע ברוב ימות השבוע למשרד וחזרה נוסע כ 25 - 30 אלף ק"מ בשנה ולמרבית המשתמשים בו יש הגבלת קלומטר. לאלו המשתמשים בו לעבודה אכן אין הגבלה והם אלו הנוסעים הרבה. די לכתבות המגמתיות
היי טק  | 15.02.11
56.
ברוב המקרים יש מגבלה של 800-1000 ש"ח לחודש עבור הדלק.
מעבר למכסה משתמש ברכב הליסינג משלם מכיסו. כל השאר נוסעים ברכב ליסינג לצורכי עבודה. מה, אנשים יסעו סתם כדי להעלות קילומטרז'? מאיפה השטות הזאת??? וקילומטרז' ממוצע ברכב פרטי כבר מזמן לא 15000... 25-30 אלף ק"מ לפחות!!! בבקשה תפסיקו להכפיש את המשתמשים ברכב ליסינג!!! הם גם מקבלים את ההטבה בזכות, וגם משלמים עליה 3500 ש"ח מברוטו ועוד 3000 ש"ח זקיפה למס!!! אין אפילו סיבה לקנא!
Pako | 15.02.11
54.
ליסינג זה גם יקר, שווי מס מזעזע של 3,000 ש"ח בחודש, עדיף רכב פרטי !
בנוסף חברות הליסינג מגבילות קילומטראז' ומעל מספר קילומטרים מצומצם העובד משלם מכיסו על הדלק רוב העובדים אצלנו החזירו את הרכב וקנו פרטי אין אלטרנטיבה בארץ לרכב פרטי עד שתהיה יעשקו אותנו בכל דרך אפשרית ממשלה של נישואי קרובים, מחשבה מעוותת ואנטי חברתית בעליל ! חייבים מסלולי אופניים מקורים שיקשרו בין כל הערים הגדולות גם כושר וגם ידידותי לסביבה וגם הממשלה לא יכולה לעשוק את רוכבי האפניים
רמי | 15.02.11
51.
בחברות שרוצות לעודד חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה מומלץ..
להגדיר תמריץ למי שעומד במכסת דלק או קילומטראז' חודשי אשר יזכה אותו בהחזר כספי. יתכן שכך (ויתכן זה המילה למי שיראה בכך תמריץ) החזקת הרכב לא רק תניב מרמור כלפי ההוצאה על חשבון הנטו, אלא גם תמריץ להירתם להפחתת נסועה בתמורה לקבלת החזר מהחברה. סך הכל זה מצב WIN-WIN לחברה, לעובד ולחברת הליסינג. החברה משלמת פחות על הוצאות דלק העובד זוכה לתמריץ על עמידה במכסה וחברת הליסינג מוכרת את הרכב עם קילומטראז' נמוך יחסית בתום תקופת ההתקשרות עם החברה
אזרח מן השורה | 15.02.11
48.
והפואנטה?
אנשים שלוקחים ליסינג משלמים בנטו הרבה יותר מ- 2466 כ- 3000 יורד מהברוטו שווי מס שמגיע לסכום הזה בערך שגם ממנו משלמים בנטו לפחות חצי זכויות סוציאליות שנפגעות אז מה בדיוק אתה רוצה להגיד בזה שהעלות היא 2466? עוד ניסיון להתסיס את העם נגד אנשי ההי טק ולטשטש את העובדה שהמיסים כאן בלתי אפשריים
מירב | 15.02.11
47.
קישקוש, מדובר ברכבים שמיועדים לעבודה ולא על רכב צמוד בשביל להגיע לעבודה.
ניסיתם פעם לנסוע 6000 קילומטר בחודש ?? תסבירו לי איך אדם שעובד 10-11 שעות נשאר לו זמן אחרי העבודה לנסוע 4-5 שעות ביום ??? מדובר כנראה ברכבים שמיועדים לעבודה במשך היום כמו שליחויות או רכבי טכנאי שטח שכל היום מסתובבים בין לקוחות.
רביב | 15.02.11
46.
איזה שטויות !
קודם כל - מה זה CFO ? ארגון של מנהלים? מה זה מחזור של 200 מליון? אז כדי לעשות קצת סדר - אני עובד באינטל, מחזיק ליסינג כבר 10 שנים והסכום הוא 2750 ש"ח למסלול של 30000 קמ בשנה, שווי מס 3000 שח בחודש, ועוד הורדות. ישנה הגבלה של ק"מ - 20000, 30000, 40000 . כל אחד משלם בהתאם, כל מי שחורג - משלם בסוף שנה +קנס מסויים. אין השתתפות בכלל בתאונות, אחרת למה ליסינג? ועליית מחירי הדלק פוגעת בנו כמו בכל אחד אחר - ההגבלה על הק"מ מתבטאת בתקציב דלק חודשי - 1200 ש"ח. ומי שכואב לו בעיניים שיקפוץ לי , מי שכואב לו בכיס שיעלה על ההסעה..
מחזיק ליסינג | 15.02.11
44.
מיטב ידיעתי רכב ליסינג משמש לעבודה
ולכן נסיעה יומיומית לעבודה ממקומות מרוחקים, ושימוש ברכב במהלך העבודה מעלה את הקילומטראז'. אין כמעט מי שיכול להרשות לעצמו לנסוע יום-יום לעבודה עם רכב פרטי, ולכן הוא נוסע בתחבורה ציבורית, או מתחלק בנסיעות עם החברה' לעבודה. כששולשה חברה' מתחלקים בנסיעות היומיומיות לעבודה, גם הקילומטראז' יורד...
טל | 15.02.11
38.
נוסע כ-50,000 ק"מ בשנה, בעיקר לעבודה וחזרה
והדלק ברובו על חשבוני (לכן אני לקחתי היברידי). נכון, אין לי מגבלת ק"מ (כי אז לא הייתי לוקח את העבודה הזו מראש), והייתי מעדיף תחבורה ציבורית (במקום לבלות 3-4 שעות ביום על ההגה), רק שאין כזו. תנו תחבורה ציבורית יעילה 24X7, אני מחזיר את הרכב שלי מחר! מהמשכורת שלי המס על הדלק לא מזיז לי במיוחד, אך לפחות תנו חלופה שנוכל לבחור - לשלם מחיר יקר על הדלק או לא.
אלי | 15.02.11
32.
עבדתי בהייטק במכירות - אולצתי לקחת ליסינג ש-90% מהנסיעות הן לצרכי העבודה
למעביד זה לא אכפת כמה מס אני משלם, למרות מספר בקשות לעבור למודל של שימוש ברכב הפרטי שלי תמורת אחזקת רכב (3,500 בברוטו) המעביד סרב - בטח, הוא מעדיף רכב חדש עם כל הטיפולים שישרת את העסק שלו, 100% מההוצאות מוכרות עבורו ואני משלם עליו את המס.
העדפתי לממן בעצמי תמורת "אחזקת רכב" לברוטו | 15.02.11
30.
ל-4 : כי יש גם דברים אחרים לעשות בחיים
למרות הפנטזיה שיש לחלק מהאנשים, זה שהדלק לא עולה לך לא אומר שתרצה לנהוג ברכב כל חייך. האנשים שאני מכיר עם רכב ליסינג נוסעים בעיקר לעבודה וחזרה ופה ושם לטיול או להורים בסופ"שים. העניין הוא כזה- מי שנוסע מעט וגר קרוב למקום העבודה לא משתלם לו לקחת רכב בליסינג. כדי שרכב ליסינג ישתלם על פני רכב פרטי אתה צריך מראש לדעת שהנסועה השנתית שלך גדולה מהממוצע.
ברווז | 15.02.11
15.
לא נראה לי סביר שמדובר בננסיעות פרטיות
אני יודע לומר מהי הנסועה הממוצעת של חברי ושלי (כן, מההיי טק). היא בערך 25000 לשנה. אולי הכוונה כאן היא לרכבי חברה המשמשים טכנאים או לצורכי עבודה. צריך ממש לגור באוטו כדי להגיע לכזה קילומטרז' באופן פרטי. בכל מקרה, עלות ליסינג בחברות הייטק היא באיזור ה3500 בממוצע מהברוטו. לזה צריך להוסיף אובדן הטבות סוציאליות על הסכום, אובדן החזרי נסיעות וכמובן שווי מס. כך שאנו מקבלים עלות חודשים ממוצעת של באיזור ה4000 ש"ח (כן מהנטו+קרנות!) אבל כמובן שקל להתעלם מהעובדות שרכב ליסינג יקר יותר משמעותית מרכב פרטי עבור אנשים שנוסעים פחות מ35000 שנה.
נהג ליסינג | 15.02.11
9.
כשאין כסף לדירה, צריך לנסוע רחוק בשביל להגיע לעבודה
ואז עושים יותר קילומטרים על הכביש. בתור צרכן ליסינג שעושה 50-60 אלף בשנה, זה הכל רק מנסיעות לעבודה וחזור. גם ככה אנחנו כמעט לא רואים בית... זה ממש לא כיף להיות כל הזמן על הכביש. מדובר בנסיעה קשה ארוכה ומעייפת, שגם מתבצעת על חשבון זמן בבית עם המשפחה. במקום להאשים, דאגו לטיפול בבעית הדיור או לשיפור התחבורה הציבורית, ותראו איך צריכת הדלק מצטמצמת פלאים
לכו תנבחו על עץ אחר | 15.02.11
7.
רכבי ליסינג משמשים הרבה אנשים שנוסעים במסגרת העבודה
נעים בין לקוחות, משרדים שונים וכו' לאשתי רכב ליסיניג, עושה 30+ בשנה כשפחות מחצי מזה זה אנחנו והרוב זה נסיעות על קו באר שבע-רמת חובב\לוד בין המשרדים השונים. מראש אנשים שלוקחים ליסיניג הם אלה שנוסעים הרבה (אחרת זה לא משתלם לך בכלל)
רפי | 15.02.11
6.
לא מדוייק
חברות הליסינג מחייבות בהגבלת קילומטראז'. אבל (!) הקילומטראז' נמדד במצטבר. כלומר - כלל חברה ולא לפי עובד. כך יוצא שעובדים הגרים קרוב למקום העבודה- נוסעים מעט ולא מגיעים למקסימום, ואלו שגרים רחוק ו"טוחנים" את הרכב- עושים זאת על חשבון הקילומטראז' הלא מנוצל של האחרים שגרים קרוב.
אבי | 15.02.11
5.
כמו להגיד שממוצע גובה הכדורסלנים הוא 2 מטר
מן הסתם אנשים גבוהים לא ישחקו כדורסל (מקצועי). בעלי רכבי ליסינג לא מטומטמים. הם עושים חישוב האם משתלם להם להחזיק רכב פרטי או רכב מליסינג. רק מקילומטרז' מסוים משתלם לקחת רכב מליסינג, להערכתי מעל 25000 ק"מ. לכן לא מפתיע שרוב בעלי רכבי הליסינג נוסעים הרבה. אם היו נוסעים פחות היו מחזירים את הרכב ולא נכנסים לסטטיסטיקה. ואגב - הרבה חברות, אם לא כולן, מגבילות את מס' הק"מ לשנה.
דמוסתנס | 15.02.11
3.
מעל חמישים אלף קילומטר ???
מי שעושה את זה נוסע בממוצע כל יום 147 קילומטר. כלומר, סוכנים שכל היום על הרכב וזה די ברור שהם יעשו כזה קילומטרז. רוב האנשים הנורמליים שמשלמים על הטבת הליסינג משתמשים ברכב סביב 25 אלף קילומטר לשנה, יש שפחות ויש שיותר. אגב, הרבה חברות שמות מגבלות של 30 אלף ואפילו פחות על הרכב.
נעם | 15.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת