אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית תבוא על חשבון פיתוח כבישים מהירים צילום: אורן אגמון

הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית תבוא על חשבון פיתוח כבישים מהירים

כדי להוזיל את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-10%, האוצר מציע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל

17.02.2011, 10:20 | ליאור גוטמן

משקעים מצד אחד, מקצצים מצד שני. ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב הצעת מחליטים להוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור של 10%, זאת כמתחייב מהצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בשבוע שעבר, כאשר הציגו סדרת צעדים לטיפול בגל ההתייקרויות במשק. פרט להורדת מחירי הבנזין, הצעה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע, הבטיחו נתניהו ושטייניץ להוזיל את מחירי הנסיעה באוטובוסים ב-10%, צעד שיעלה לקופת המדינה כ300 מיליון שקל.

אולם עיון בהצעת המחליטים שהופצה לשרי הממשלה מגלה ממצא מעניין: משרד האוצר גילה מקור תקציבי חדש למימון הוזלת תעריפי הנסיעה, והשרים מתבשרים שכדי לממן את הוזלת תעריפי הנסיעה. "מוצע לקצץ בתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין עירונית בהיקף של 150 מיליון שקל". במילים אחרות, נוסעי האוטובוסים יזכו לכמה שקלים של הנחה במחיר הכרטיס, ואלו שמבלים בפקקי התנועה ייאלצו לחכות לשנה הבאה עד שהסכום שקוצץ מתקציב פיתוח רשת הכבישים הבין עירונית יוחזר. שאר המימון יגיע מקיצוץ רוחבי של 1% בתקציבי המשרדים.

אגב, הוזלת תעריפי הנסיעה נוגעת רק ללקוחות קבועים שמשתמשים בכרטיס "חופשי חודשי". לקוחות מזדמנים ימשיכו לשלם את מחיר הנסיעה שהתייקר בתחילת השנה ב-3%. שר התחבורה ישראל כץ מתנגד להצעה, אולם למרות התנגדותו היא צפויה לעבור ברוב גדול.

גורמים באוצר אמרו הבוקר כי "שר התחבורה ישראל כץ הצהיר במהלך השבועיים האחרונים מספר פעמים שהוא מעוניין בהפחתת המס על הדלק ולהחלטת רה"מ ושר האוצר יש עלות תקציבית שמקורה בקיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה. היינו מצפים משר התחבורה שיתמוך בקיצוץ הרוחבי שיאפשר את הפחתת המס על הדלק וכן את ההוזלות המשמעותיות בתעריפי התחבורה הציבורית".

תגיות

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
עובדים עלינו........דמגוגיה.
הצהרות שר התחבורה נועדו לטשטש את המחדלים של הנושאים עליהם הוא מופקד. ראו מה קורה ברשות שדות התעופה , רכבת ישראל ,רשות הרישוי והנמלים. כך ממשיבים השר ועוזריו להוליך אותנו שולל בהבטחות והצהרות אשר אינן מבוצעות או נעשות בשלומיאליות תוך בזבוז כספי המדינה לאורך שנים. כל התוכניות לשיפור התחבורה הציבורית וההנחות המובטחות , יהיה כגורל הרכבת התחתית .......כולם קבורות עמוק באדמה.
יורם , תל אביב  |  17.02.11
35.
הפתרון הוא כביש אגרה זמני
הפתרון הוא להעביר את הכבישים המתוכננים במרכז הארץ-גוש דן לחברות מהמיגזר הפרטי שיבנו את הכביש והכבישים יהיו כבישי אגרה למשך תקופה מסוימת לאחר מכן המדינה תקבל את הכביש חזרה והכביש יהיה כביש רגיל ניתן לעשות זאת לתקופה של 5 שנים ובמחיר סביר ולא גבוה
משה  |  17.02.11
לכל התגובות