אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מספר כלי הרכב בישראל עלה ב-3.8% ב-2010, ל-2.73 מיליון צילום: צביקה טישלר

מספר כלי הרכב בישראל עלה ב-3.8% ב-2010, ל-2.73 מיליון

משרד התחבורה: בישראל 2.1 מיליון מכוניות פרטיות, 302 אלף כלי רכב מסחריים, 59 אלף משאיות, 21.2 אלף מוניות, 30.7 אלף אוטובוסים ו-117 אלף כלי רכב דו גלגליים

23.02.2011, 10:53 | ליאור גוטמן

קופון הדלק שגובה המדינה רק יילך ויגדל: משרד התחבורה מעדכן היום (ד') את נתוני צי הרכב שנע בכבישי ישראל, ועל פי הבדיקה האחרונה, שנכונה לסוף 2010, בכבישי ישראל נעים כיום 2.733 מיליון כלי רכב. מדובר בעלייה של 3.8% ביחס למצבת כלי הרכב שנעה בישראל בסוף 2009. פילוח סוגי כלי הרכב של משרד התחבורה מעלה שבשנת 2010 היו רשומים במחשבי המשרד כ-2.1 מיליון מכוניות פרטיות, כ-302 אלף כלי רכב מסחריים, כ-59 אלף משאיות, כ-21.2 אלף מוניות, כ-30.7 אלף אוטובוסים וכ-117 אלף כלי רכב דו גלגליים (אופנועים וקטנועים).

נתון מעניין נוסף הוא הזמן הממוצע אותו מבלה כלי רכב על הכביש לפני שהוא מושבת או נגרט. לגבי מכוניות פרטיות אורך החיים הממוצע לא השתנה בשנים האחרונות, והוא נשאר על 6.9 שנים. אורך החחים הממוצע של מוניות הוא רק 2.4 שנים ואילו כלי רכב דו גלגלים מחזיקים מעמד 4.5 שנים בממוצע. שוק הרכב המשני רשם אף הוא פעילות ערה במהלך השנה החולפת: על פי נתוני אגף הרישוי, ב-2010 בוצעו בישראל כ-701.5 אלף העברות בעלות על רכב, לעומת כ-685 אלף העברות בעלות בשנת 2009 - עלייה של 6.5%. בהשוואה לשנת 2005, אז נרשמו כ-540 אלף העברות בעלות, מדובר בזינוק של כ-30%.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חבל שלא מפרסמים אף פעם כמה המדינה עושה ממיסוי על הרכב..
מדובר בנתונים הרבה יותר מעניינים מכמה מכוניות יש.. האם ידעתם שב-2008 המחיר הממוצע של מכונית פרטית שע"ב גובה המדינה מס היה 50 אלף שקלים בלבד? זה המחיר שעולה ליבואן להביא את המכונית לארץ כולל מחיר ההובלה (מה שנקרא CIF) המדינה גובה על רכב רק 90% מס וגם זה בהנחה שהרכב מזהם בצורה בלתי רגילה.. אם תעשו חשבון מהיר אז תגלו שהכנסות היבואנים בארץ כנראה שוות אם לא עוברות את הכנסות המדינה! כלומר משהו שמתקרב ל-10 מילארד שקלים בשנה. הסכום הזה מתחלק בין כמה משפחות בודדות שמיבאות את כל הרכבים בישראל ואינו כולל הכנסות מחלקי חילוף.
אדום  |  23.02.11
2.
מה הפלא?
הכנסות המדינה ממיסים על מכוניות, אגרות, דוחות עולה על 11 מליארד ש" ח בשנה. השקעה בחלופות לתחבורה הציבורית אינה משתווה אפילו למדינות עולם שלישי. האם האוצר יחפש אלטרנטיבות לפתרון המצב ע,"ח שחיטת תרנגולת המטילה ביצי זהב? כל זמן שהציבור ממשיך להתנהג כמו פרה נחלבת ולא בועט בדלי- הוא נוהג כנתין ולא כאזרח ריבון בדמוקרטיה. אפילו במדינות המזה"ת החדש תחת משטרים רודניים הבינו שלא ניתן לדכא פוליטית, כלכלית וחברתית את אזרחי המדינות. ומה אצלנו? איל אומרת הפולניה? -מגיע לו!
אופטיסימי , צפון  |  23.02.11