אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מספר כלי הרכב בישראל עלה ב-3.8% ב-2010, ל-2.73 מיליון

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חבל שלא מפרסמים אף פעם כמה המדינה עושה ממיסוי על הרכב..
מדובר בנתונים הרבה יותר מעניינים מכמה מכוניות יש.. האם ידעתם שב-2008 המחיר הממוצע של מכונית פרטית שע"ב גובה המדינה מס היה 50 אלף שקלים בלבד? זה המחיר שעולה ליבואן להביא את המכונית לארץ כולל מחיר ההובלה (מה שנקרא CIF) המדינה גובה על רכב רק 90% מס וגם זה בהנחה שהרכב מזהם בצורה בלתי רגילה.. אם תעשו חשבון מהיר אז תגלו שהכנסות היבואנים בארץ כנראה שוות אם לא עוברות את הכנסות המדינה! כלומר משהו שמתקרב ל-10 מילארד שקלים בשנה. הסכום הזה מתחלק בין כמה משפחות בודדות שמיבאות את כל הרכבים בישראל ואינו כולל הכנסות מחלקי חילוף.
אדום | 23.02.11
1.
מה הפלא?
הכנסות המדינה ממיסים על מכוניות, אגרות, דוחות עולה על 11 מליארד ש" ח בשנה. השקעה בחלופות לתחבורה הציבורית אינה משתווה אפילו למדינות עולם שלישי. האם האוצר יחפש אלטרנטיבות לפתרון המצב ע,"ח שחיטת תרנגולת המטילה ביצי זהב? כל זמן שהציבור ממשיך להתנהג כמו פרה נחלבת ולא בועט בדלי- הוא נוהג כנתין ולא כאזרח ריבון בדמוקרטיה. אפילו במדינות המזה"ת החדש תחת משטרים רודניים הבינו שלא ניתן לדכא פוליטית, כלכלית וחברתית את אזרחי המדינות. ומה אצלנו? איל אומרת הפולניה? -מגיע לו!
אופטיסימי | 23.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת