אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
9 טיפים שיבטיחו לכם ריאיון שני צילום: shutterstock

9 טיפים שיבטיחו לכם ריאיון שני

בפעם הבאה שאתם הולכים לראיון עבודה, תזכרו לפשט מסרים, להשתמש במילה "אנחנו" ולבקש שיעורי בית; הנה כמה טיפים שסיפקו מומחים בינלאומיים כדי להבטיח שיזמנו אתכם לראיון שני

27.02.2011, 22:21 | סוכנויות הידיעות

תתכוננו לצלוח את ראיון העבודה הבא שלכם! הרשימה הבאה כוללת טיפים שנאספו ממומחים ועשויים להבטיח לכם זימון לריאיון שני.

1. תשאלו מראש אם יש סיבה שהם לא יעסיקו אתכם

 

הריאיון מתקרב לסיומו, תוודאו שאתם יודעים איפה אתם עומדים, אומרת רוברטה צ'ינסקי מטוסון, נשיאת Human Resource Solutions. "תמיד תסיימו את השיחה בשאלה הבאה: האם משהו ברקע שלי מדאיג אתכם?" מציעה מטוסון. ככה תוכלו להסיר את כל הספקות.

2. פשטו מסרים

 

יש להציג את ההצלחות והכישורים בבהירות. רצוי להעביר מסרים באופן תמציתי וישיר, ברור וקל לזכירה. לדוגמה -"עיצבתי את הלוגו של שלוש חברות ברשימת פורצ'ן 500", או "תכנית הייעול שלי הפחיתה את זמן משלוח המוצר ב-15% מבלי לעלות לחברה שקל." שתלו את המשפטים הקצרים במוח שלכם, וכך לא תתקעו בלי מילים באמצע הריאיון.

ראיון עבודה, צילום: shutterstock ראיון עבודה | צילום: shutterstock ראיון עבודה, צילום: shutterstock

 

3. בקשו שיעורי בית

 

עד שלא מקבלים אתכם לעבודה, המעסיק הפוטנציאלי שלכם לא מכיר אתכם. אתם נשמעים מעולה, אך האם אתה יכולים לספק תוצאות? תוכלו לספק תשובה לשאלה הזו על ידי כך שתבקשו תקופת ניסיון, מציעה שרה סוטון פל, מנכ"לית ומייסדת פלקסג'ובס. "תשאלו אותם אם יש משימה כלשהי הקשורה לעבודה שתוכלו לעשות עבורם ותאפשר לכם להציג את הכישורים שלכם ואולי אפילו לחסוך להם קצת זמן", אומרת סוטון פל. תעשו עבודה טובה, ועד מהרה ישלמו לכם כדי לעשות את אותה עבודה.

4. שקפו את המראיין

 

אתם עשויים להרגיש כאילו אתם יושבים בכיסא החם, אך אם תצליחו להעתיק את קצב הדיבור והגינונים של המראיין, שניכם תרגישו יותר כאילו אתם חברים וותיקים, ופחות כאילו אתם בחדר חקירה. איך תדעו אם אתם מצליחים במשימה? "אם אתם מחקים את הטון, הקצב והנשימה של המראיין כראוי, תוודאו זאת על ידי לגימה מכוס מים - המראיין ילגום גם כן", אומר קן סונדהיים, מנכ"ל ומייסד חברת ההשמה KAS בניו יורק.

5. מעקב אובססיבי (במסגרת הגבולות האפשריים)

 

אתם בטח כבר עכשיו מקלידים בגוגל את שם האדם שראיין אתכם, ואתם קוראים על החברה - אבל עליכם לעשות מאמץ נוסף. "תחפרו עמוק על ידי שימוש בכלים כמו Klout ו-Pipl," מציעה מריל ווינסאפט קופר, שחיברה ספר על קידום עצמי. "תארבו בלינקדין. תחקרו בעצמך ותתשאלו אנשים שעובדים שם, או כאלה שעזבו, כדי ללמוד על תרבות ואופי המקום."

6. תקליטו אימון לקראת הריאיון

 

דמיינתם פעם איך אתם נשמעים בזמן ריאיון? זו לא בעיה לגלות, אומרת הסופרת מרלין קרוסלי. "שבוע לפני הריאיון, תקליטו את התשובות שלכם לשאלות הצפויות. תקשיבו להקלטה ובחנו את התגובות שלכם. האם הייתם מעסיקים את עצמכם?" אם התשובה היא לא, תעבירו אחורה ותנסו שוב.

7. תתקרבו למראיין

 

טוב, לא יותר מידי. אבל כדאי לכם לרכון מעט קדימה, כך שהמראיין יוכל להבחין שאתם רציניים. "ישיבה בכתפיים שמוטות, או הישענות לאחור עשויה להעביר את המסר הלא נכון. כשמתיישבים לריאיון רשמי, תרכנו קדימה כדי להראות עניין והקשבה פעילה", מציעה קת'רין מינשאו, עורכת אתר לייעוץ בענייני קריירה לנשים - PYP Media.

עבודת צוות , צילום: shutterstock עבודת צוות | צילום: shutterstock עבודת צוות , צילום: shutterstock

 

8. תשתמשו במילה "אנחנו"

יכול להיות שאתם באמת עובדים טוב בצוות - אך במהלך ריאיון עבודה, אתם עשויים להצטייר כנרקיסיסטיים אם תשתמשו אך ורק במילה אני. יועצת התעסוקה קימברלי שניידרמן, מציעה להתייחס לפעולות של הצוות הקודם שלכם, ורק אז לתאר את התפקיד הספציפי שלכם בפרויקט.

9. תביאו אביזרים נלווים

 

חשבו על ריאיון כהזדמנות להציג כישורים. "תביאו עמכם ספר הישגים של הקריירה, שמדגים את איכות העבודה שלכם", אומרת ג'ני לוק , מנהלת רשת Step Up Women. "בכך תראו את הכישורים שלכם ואת דרך החשיבה." כבונוס, אביזר לרוב מרגיע את העצבים.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
בהחלט מתאים יותר לקהל של חו"ל
בארץ לומר "אנחנו" לא נתפש בצורה הטובה ביותר, אבל ניתן עדיין לקחת טיפים וליישם במציאות. למגיב 15: מרגע שכתבת "סיפור אמיתי" הבנתי שאתה מוצץ הכל מהאצבע ואתה מאלה שעונים לטלפון ואומרים שהם "נכנסים לישיבה" כשהם נכנסים לשירותים. עשה לעצמך טובה ואל תחפש ברשת קהל לגוזמאות שלך.
פלוני  |  28.02.11
15.
סיפור אמיתי
זומנתי לריאיון יחד עם עוד 17 אחרים. נכנסתי ראשון. מי שראיין אותי זו וועדה של 6 אנשים. בסופו של דבר התקבלתי. הבוס שלי אמר: היו לך את הציונים הכי טובים במבחני ההתאמה קורות החיים שלך היו טובים , אבל אל אובר קווליפייד כשנכנסת לחדר אמרתי לעצמי: "אם הוא לא אהבל אני מקבל אותו" וכך היה. מסקנה: הרושם הראשוני + רקע טוב + האישיות שלך מספיקים. לא צריך להיות יותר מדי עם שטויות
יוני , תל אביב  |  28.02.11
14.
השאלה "האם משהו ברקע שלי מדאיג אתכם?" זה לא בשביל ישראלים
שאלה שכזו רק תדליק חשדות אצל המראיין, ותגרום לו להאמין שבאמת הרקע מדאיג! זו חשדנות ישראלית טיפוסית, ולא כדאי להיכנס למלכודת הזו. אם כבר, אז עדיף להתייחס לאפשרות מזווית חיובית. כגון: "אני בהחלט רואה את עצמי מתאים לתפקיד, ומאמין שגם אתם חושבים כך". ולפי תגובת המראיין להבין מהי תשובתו. לגבי שיעורי הבית: זה יכול להיות רעיון טוב מאוד עבור מרצים וכד' (להכין מערך שיעור ולהעביר אח"כ בפני עובדים), פרסומאים, מתכנתים ועוד. אז נכון שלפעמים יש מעסיקים שמנצלים את המועמדים כדי להשתמש בשיעורי הבית שלהם (כבר שמעתי על מורים למתמטיקה שנתבקשו לבדוק פתרונות תרגילים של ספר חדש, ועל מתכנת שנתבקש לכתוב סקריפט מסובך כדי להקל על מצוקת הזמן של המתכנתים שלו וכד'), אבל לפעמים זו יכולה להיות דרך להוכיח את עצמך.
28.02.11
לכל התגובות