אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מראה קרבי, נפש עדינה

גרסת הפנאי של סובארו B3 נראית כמו רכב שטח קשוח אך מתנהגת טוב יותר על הכביש

27.02.2011, 21:40 | תומר הדר

סובארו B3. עם כנפיים מנופחות ופגושים קשוחים. תקועה בשביל ביער בן שמן. הנהג אובד עצות. יש לה פנצ'ר. רוכבי אופניים חולפים סביב ותוקעים מבטי תוכחה, בעלי רכבי שטח קשוחים יותר או פחות מחייכים בזלזול, ואפילו מאזדה 3 אחת, עמוסה בילדים, חולפת על פניו. הנהג חשב שזו סובארו עם יכולת שטח. אך הרכב נמוך, הצמיגים עדינים, הנהג טיפש. הוא חשב ש־VX דומה לפורסטר או אאוטבק. הוא טעה.

בתא המטען (הקטן) של הסובארו יש ג'ק, מגבה בעברית. הנהג שולף אותו ופוצע אצבע. על המושב האחורי נח קטלוג, עם תמונות ומפרטים. יש בו לייף סטייל, בקטלוג. הרבה לייף סטייל. סובארו B3 VX היא גרסת הפנאי של סובארו B3 2.0. לשתיהן יש מערכת הנעה כפולה. אבל לסובארו VX יש גם כל מה שנדרש כדי לגרום לעוברים והשבים לחשוב שמדובר במכונית עם יכולת שטח, כמו הכנפיים המנופחות ומנשא הגג. לגרסה הידנית של ה־VX יש גם הילוך כוח. במדינות מסוימות משווקים אותה עם מתלים גבוהים יותר, אבל לא בישראל. חבל.

הגלגל הרזרבי מורכב. הוא שחור. בושה לנסוע עם גלגל שחור, חושב הנהג וחוזר לתא הנוסעים. בדומה ל־B3 רגילה, תא הנוסעים כאן פשוט למדי, אך נוח ומזמין. החומרים אינם מן הטובים בקטגוריה, אך תא הנוסעים נועד לשרוד התעללות של שנים. ויש צ'ופרים, כמו מושבים קדמיים מצוינים, מערכת סטריאו משודרגת וגם גג נפתח.

פרק השטח הכושל הסתיים; הסובארו חוזרת לכביש עם גלגל שחור. בכביש, כמו B3 2.0 רגילה, גם ה־VX לא מאכזבת. ההתנהגות מצוינת, אף מעט יותר מעודנת ורכה מזו של B3 רגילה; מערכת ההנעה הכפולה עובדת היטב, במיוחד בפניות הדוקות; המנוע שקט, וכמו בכל B3, לא היה מזיק עוד קצת כוח, או יחס נוסף בתיבת ההילוכים.

הנהג מחזיר את ה־VX. בדרך כלל יש לו דעה נחרצת על מכוניות, אך הפעם קשה לו. מחד, VX מרתקת אותו. כמו ה־B3 של השכנים, אבל יותר מעניינת, יותר ביצועיסטית. מאידך, לשכנים לא ממש אכפת משטח, הם קנו ניסאן ג'וק. גם גבוה, גם פוזה של שטח, אבל עולה 14 אלף שקל פחות מה־VX, שגם תוחלף בקרוב. אם ה־VX היתה עונדת צמיגי שטח ומערכת קפיצים מוגבהת - נאמר במחיר ויתור על הגג הנפתח - אז היא היתה זוכה למקומה הראוי בטבלת המסירות של סובארו.

תגיות