אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נסללה הדרך לפרויקט חישמול הרכבת: המסילה בחיפה תכלול עמודי חשמל עיליים

נסללה הדרך לפרויקט חישמול הרכבת: המסילה בחיפה תכלול עמודי חשמל עיליים

בכך בוטלה החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית, שכפתה על רכבת ישראל לבצע חישמול מתחת לאדמה. עלות חישמול הרכבת נאמדת ב-8.2 מיליארד שקל

28.02.2011, 15:57 | ליאור גוטמן
ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ביטלה את החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף), שהתנגדה לחישמול עילי של הרכבת בחיפה מחוף הכרמל ועד קריית חיים. מטרת ההחלטה המקורית היתה לכפות על רכבת ישראל לבצע חישמול מתחת לאדמה, בטענה שהקמת עמודים במקום תגרום לפגיעה נופית.

"החלטת הולחו"ף שלפיה אין לאשר את תוכנית חישמול הרכבת ביחס למקטע חיפה, דינה להתבטל, מאחר שהיא אינה מאוזנת דיה ופוגעת באופן לא מידתי בציבור הרחב ובאינטרסים ברמה הלאומית", אמרו במועצה האזורית לתכנון ובנייה, מה שמקדם את הוצאת מכרזי הרכבת לרכש קטרים חשמליים במקום קטרי דיזל עמם נעה הרכבת כיום.

פרויקט חישמול הרכבת נחשב לאחד המיזמים העיקריים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, והוא מבוצע במסגרת פרויקט "נתיבי ישראל". עלות חישמול הרכבת נאמדת ב-8.2 מיליארד שקל, והיא אמורה להיכנס לתוקפה ב-2015.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי מדובר בהחלטה חשובה שתקדם רבות את מערך הרכבות בישראל. "ללא חישמול הרכבת היו נאלצים נוסעי הרכבת הבאים מצפון לחיפה ובהם הנוסעים מעכו, נהריה וכרמיאל להחליף רכבת אחת או שתיים בשל סוגי הרכבת השונים שהיו מופעלים בקו", אמר.

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, הוסיף ששבירת הגבולות של 'מדינת ת"א' ופתיחת אפשרויות המגורים גם מחוץ לגוש דן טמונה ביכולת של רכבת ישראל להעביר יותר נוסעים במהירות גבוהה יותר, ולכן "אנו פועלים על מנת להסב את הרשת לרכבות חשמליות", סיכם.

הוזלה בתעריפי הנסיעה הציבורית לנוסעים קבועים

 

בתוך כך, מחר (ג') יוזלו תעריפי כרטיס "חופשי חודשי" ברכבת בשיעור של 11.5%, כך שעלות המנוי תחושב לפי 23 נסיעות, במקום 26 נסיעות עד כה. בנוסף תחול הוזלה נוספת של 3.2% בתעריפי הנסיעה ברכבת בקווים: באר יעקב/ראשונים-תל אביב ורחובות-תל אביב.

בתחילת אפריל יוזלו תעריפי כרטיסי "חופשי חודשי" בכל קווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית, זאת במסגרת החלטת הממשלה, להוזיל את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-10%. לקוחות מזדמנים וכאלו שרוכשים כרטיסיות ימשיכו לשלם את המחיר המלא, שהתייקר בינואר ב-3%.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
העברת רכבת לחשמל זה רק לטובת עיר חיפה שורת עמודם דוקא תוסיף יופי למסילות רכבת
העברה רכבת לחשמל תצמצם שימוש בסולר ועם כך תוריד לא רק זיהום אויר של רכבת אלה גם תוריד רמת זיהום אויר בבתי הזיקוק שנמצאים בחיפה. זה יצמצם גם רמת הרעש כי רוב הרעש נפלט ממנועי סריפה פנימית כלל. מה שקשור ליופי של הנוף זה ענין של טעם: יש אנשים שיגידו שזה פוגע בנוף יש אנשים שיגידו שיותר יפה כשיש עמודי מתח עלי על מסילות ברזל (אפשר לעשות עמודים גם דיקורטיביים), אבל רוב האנשים , לפי דעתי, יגידו שיופי של הנוף לדעתם לא ישתנה.
אלון , חיפה  |  01.03.11
5.
החלטה מוטעית
הרכבת העוברת בחיפה חייבת!!! להיות תת קרקעית. יתכן שהצגת העניין כבעיה נופית (שורת העמודים על רקע הים?) היא משגה. הרכבת חותכת את הים מהעיר (ולהפך) ולא מאפשרת לעיר חיפה להתפתח כעיר חוף נורמלית. תוואי הרכבת בהחלט טוב לעיר אבל היא עוברת במפלס לא נכון שמשגע את העיר. כל קשר בין העיר לים מצריך עכשיו או גשר או מעבר תת קרקעי. או ניתוק. ומה עם הרעש והמפגע הבטיחותי. חייבים להוריד את הרכבת אל מתחת לקרקע ולאפשר לרקמה העירונית לעלות על הפסים.
דני , חיפה  |  01.03.11
לכל התגובות