אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דן אנד ברדסטריט: ענף שטיפת המכוניות בישראל מגלגל כ-150 מיליון שקל בשנה צילום: מיכאל קרמר

דן אנד ברדסטריט: ענף שטיפת המכוניות בישראל מגלגל כ-150 מיליון שקל בשנה

שטיפת כלי רכב דורשת 170 ליטרים של מים, שמתוכם 20% אינם ממוחזרים. בסך הכל קיימות בארץ 220 תחנות לשטיפת מכוניות המעסיקות 450 עובדים קבועים וכ-1,200 עובדים זמניים

02.03.2011, 12:08 | תומר הדר

ענף שטיפת המכוניות בישראל מגלגל מדי שנה כ-150 מיליון שקל, כך מפרסמת היום חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט. מתוכם כ-100 מיליון שקל המגיעים מעסקי השטיפה עצמם ו-50 מיליון נוספים אשר מגיעים ממכירת אביזרי רכב בתחנות השטיפה. בסך הכול פעילות כיום בישראל כ-220 תחנות שטיפת רכב אשר מעסיקות 450 עובדים קבועים וכ-1,200 עובדים זמניים נוספים.

מחירה הממוצע של שטיפת מכונית פרטית עומד כיום על 35 עד 45 שקל. מנויים לשטיפות רכב חוסכים עד 50% מעלות השטיפה הכוללת, אך בחלק ניכר מן המקרים, מדגישים בדן אנד ברדסטריט, מדובר במנויים אשר מאפשרים שטיפה באמצע השבוע בלבד.

בכל הנוגע לאיכות הסביבה ולהיבטי השימוש במי שטיפה במדינת ישראל, שבה מצוקת המים הולכת ומחריפה מדי שנה, מומחי דן אנד ברדסטריט חושפים שכ-80% מן המים המשמשים את תחנות השטיפה הם מים ממוחזרים, כאשר שטיפה של כל מכונית דורשת כ-170 ליטרים של מים. פירושו של הדבר הוא שבכל שטיפת רכב בתחנת שטיפה כ-35 ליטרים הם מים חדשים ולא ממוחזרים.

עוד מציינים אנשי דן אנד ברדסטריט שחלק ניכר מהכנסותיהם של מכוני השטיפה מגיע מהסכמים עם ציי רכב וחברות ליסינג, אך משתמשי הליסינג זוכים ליחס פחות מועדף בתחנת השטיפה, זאת מכיוון שבעלי מכוני השטיפה מעדיפים לכוון את שעות הקבלה של רכבים אלה לימים א' עד ד', שבהם מורגשת פחות פעילות במוני השטיפה.

תגיות