אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירוג מנועי החיפוש: בינג עוקף את יאהו, גוגל שומרת על פער ענק צילום: shutterstock

דירוג מנועי החיפוש: בינג עוקף את יאהו, גוגל שומרת על פער ענק

מנוע החיפוש של מיקרוסופט רושם התחזקות, ומצליח בעיקר בארה"ב וקנדה. גם בארץ הוא מגיע למקום השני - אבל 96% מהישראלים מעדיפים את גוגל

03.03.2011, 15:04 | אבנר קשתן
הישג למיקרוסופט: מנוע החיפוש בינג עקף לראשונה את יאהו בדירוג מנועי החיפוש העולמיים, ונכנס למקום השני בשוק - אך נמצא הרחק מאחורי גוגל, הממשיכה לשלוט בתחום ללא עוררין. בחודש האחרון השתמשו בבינג כ-4.4% מהגולשים בעולם, לעומת 3.9% ליאהו, ו-90% לגוגל - כך עולה מנתוני חברת המחקר StatCounter.

בשוק הצפון אמריקאי התחרות צמודה יותר, עם 8.2% לבינג, 7.9% ליאהו ו-85% לגוגל. באירופה, לעומת זאת, מחזיקה גוגל ב-94% מהשוק, בינג ב-2.7%, ויאהו נדחקת למקום הרביעי, אחרי Yandex, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה.

רק בשוק האסייאתי שומרת יאהו על המקום השני, בעיקר בזכות מעמדה ביפן, שם היא מחזיקה ב-25% מהשוק. בסין גם בינג וגם יאהו נדחקות מהשוק על ידי באידו המקומית, המחזיקה ב-67%, וזהו השוק היחיד שבו גוגל, שפועלת מהונג קונג בשל סכסוך עם בייג'ינג, אינה מובילה. גם בישראל בינג נמצאת במקום השני, אך גוגל מחזיק ב-96% משוק החיפוש.

הטכנולוגיה של בינג עומדת בבסיס מנוע החיפוש של יאהו במרבית המדינות בעולם, בנסגרת הסכם שיתוף הפעולה שעליו חתמו החברות ב-2009, אך הדירוגים מתייחסים לאתר ממנו בוצע החיפוש, ללא קשר לטכנולוגיה העומדת בבסיסו.

תגיות