אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל משרד התחבורה לשקדי: "הודעתך על הפסקת שירותי האבטחה אינה מקובלת" צילום: בלומברג

מנכ"ל משרד התחבורה לשקדי: "הודעתך על הפסקת שירותי האבטחה אינה מקובלת"

בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל אל על כי חברתו תפסיק לאבטח את ישראייר וארקיע מסוף החודש. היום נפגשו הנהלות החברות הקטנות עם שר התחבורה וזה הבטיח לפתור את הנושא בתוך מספר ימים

06.03.2011, 17:05 | יסמין גיל

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע לנציגי הנהלות ישראייר וארקיע בפגישתו עמם היום (א') כי יקבל החלטה בימים הקרובים כיצד לפעול בנושא הודעת אל על מהשבוע שעבר כי תפסיק לאבטח את שתי החברות הקטנות בסוף החודש - כך לדברי גורם בענף. בפגישה נכחו, בין היתר, גם מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, ומנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום.

בשבוע שעבר הודיע לשר כץ מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, כי חברתו תפסיק לספק שירותי אבטחה לישראייר ולארקיע החל מה-31 במרץ. זאת, בהמשך להודעה קודמת של שקדי באותו נושא, מלפני מספר חודשים. אל על אחראית לאבטחת המטוסים והתחנות בנמלי התעופה בחו"ל של כלל חברות התעופה הישראליות. באל על מלינים על כלל נושא האבטחה, החל ממימון האבטחה החלקי של 60% לו זוכות החברות הישראליות מהמדינה, וכלה בעיכובים בהקמת רשות אבטחה ממלכתית.

בתגובה למכתבו של שקדי מהשבוע שעבר כתב מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, למנכ"ל אל על: "הודעתך החד צדדית בדבר הפסקת שירותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות אינה מקובלת ואין בה כדי לסייע בקידום המהלך המתואר לעיל. בהתאמה וכל עוד לא הוקמה הרשות המיועדת, לא יהיה כל שינוי בסדרי האבטחה המתקיימים לעת הזו".

גורמים בענף רמזו כי "הצעד של אל על בדבר הפסקת שירותי האבטחה נועד להפעיל לחץ על משרד התחבורה בנושאים אחרים". כך למשל, בוחנים כעת במשרד התחבורה האם לאפשר לאל על להוסיף טיסות בקו נתב"ג-אילת.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
קשקוש. עלות ההכשרה,תעבורה ומה לא.. של אנשי הבטחון גדולה אלף מונים
פופוליזם זה כידוע דבר זול שלא צריך לעמוד מאחוריו. מה שאל על מקבלת מהחברות האחרות זה כלום לעומת העלויות שלה בעבור שמירת הרצף והצורך להחזיק אנשי בטחון - בסטנדרט שכמובן נכפה עליה- בכל מקום אליו טסה חברה ישראלית. העלויות הללו עצומות ועדיף לא להכנס כאן למספרים כי זה גולש לתחום בטחוני. אני לא איש אל על אבל מכיר את התחום מקרוב ולכן חייב להגיב. אגב אם הכל כל כך טוב- נא תפעיל כל אחת מהחברות האחרות את הבטחון שלה בעצמה... אולי היא תתעשר מזה כמו אל על? אני מניח שלכך התכוון מנכ"ל אל על בהפסקתו את השירות הכמעט חינמי הזה..
למספר 6  |  09.03.11
6.
לכל מי שלא מבין...
אל על גובה מהחברות הישראליות 150% מהעלויות הישירות שלה עבור הבידוק הביטוחני ובכך מסבסדת את העלויות שלה בעצמה , לא רק שהם לא מפסידים הם אפילו מרווחים מכך. זהו רק אמצעי לחץ על המדינה לסבסד יותר את העלויות ( כרגע 60%) כדי שהם יוכלו לממן את הקבט"ים שלהם עם 4 ילדים שחיים כמו מלכים בחו"ל
אחת מהענף  |  08.03.11
5.
פקידי האוצר עושים מה שבא להם ואין שר מעליהם?
נראה משהו הזוי לחלוטין. הכל מתחיל ונגמר בפקיד מסויים במשרד מסויים. הפעם כמו תמיד בפקיד במשרד האוצר. איך יתכן מצב שהשמירה על הבטחון בחברון התעופה- נוהלים שהמדינה מחייבת בהם את חברות התעופה- מתומחרת ע"י חברות התעופה? ליתר דיוק ע"י אל על שמייצרת בטחון על חשבונה גם לארקיע וישראייר? צריך לקחת היטל בטחון מכל החברות הזרות שטסות לארץ ולתת אותו כ"איזון" לחברות הישראליות, או שהפקיד במשרד האוצר , שבסוף היום הולך הבית למשפחה, אבל טס במסגרת עבודתו בחברת תעופה ישראלית בחינם- שהפקיד הזה יתקצב את הבטחון מתקציב המדינה. זה המעט מדי ומאוחר מדי שניתן לבצע במסגרת הפריצות שקיימת היום בשמי ישראל בתעופה הבינלאומית
מצב הזוי  |  08.03.11
לכל התגובות