אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: כל הג'אז הזה בחבילה קטנה אחת

הונדה ג'אז הייבריד היא המכונית הזולה בקטגוריה בישראל, אך גם היא סובלת מבעיה מוכרת בכלי רכב היברידיים: המזגן מת ברמזור

07.03.2011, 07:16 | תומר הדר

הונדה ג'אז הייבריד היא המכונית ההיברידית הזולה ביותר בישראל נכון להיום. המחיר: 117 אלף שקל - 3,000 שקל פחות מרוב המכוניות המשפחתיות, 10,000 שקל יותר מרוב מכוניות הסופרמיני. האם ההיברידית הקטנה ביותר בישראל היא אכן רכישה כדאית?

נתחיל בנושא הבוער ביותר, הדלק. בדומה להונדה אינסייט ההיברידית, גם הג'אז מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים ובמנוע עזר חשמלי. ההספק המשולב: כ־98 כוחות סוס. באחות הגדולה הונדה אינסייט השילוב הזה לא תמיד מספיק. בג'אז, לעומת זאת, מדובר בחבילה שתפורה היטב על המכונית.

בדומה לאינסייט, גם כאן יש מערכת שמאפשרת נהיגה במצב "חיסכון", וחדי עין אפילו יבחינו שהג'אז מסוגלת לנסוע במצב החשמלי בלבד, בתנאי שהנהג ממש מלטף את הדוושה. חסכנות של מערכת ההנעה? כן, אבל מנוע הבנזין רועש למדי. בנוסף, וכאן מדובר בבעיה מוכרת במכוניות הונדה היברידיות, כשהמכונית עוצרת ברמזור מדחס המזגן חדל לפעול.

בהונדה מסבירים שכאשר הג'אז חשה בחיישניה שהטמפרטורה בתא הנוסעים עולה, המנוע חוזר לפעול ועמו גם המזגן. כאן נוצרות שתי בעיות: ראשית, גם הנוסעים חשים שהמזגן חדל לפעול, ועד להפעלתו המחודשת עוברים כמה רגעים מיוזעים. יתרה מכך, בקיץ, כשהמערכת תזהה שקיים צורך בהפעלת המזגן, המנוע לא יכבה כלל ברמזורים, ואז אפשר לומר שלום לצריכת הדלק המופחתת. אגב צריכת דלק, ביום המבחן נרשמה צריכה מרשימה של 18.2 ק"מ לליטר.

ג'אז מגיעה לרעננה. כאן מותר להיברידיות לחנות בחינם. פקח מקומי כמעט נותן דו"ח. הוא לא מבחין בלוחית הקטנה וויכוח מהיר פורץ. "לא רואים שזה הייבריד", הוא מסביר. צודק.

כמו כל ג'אז, המכונית מרווחת מאוד מבפנים ושופעת פתרונות אחסון חכמים. מי יקנה את הג'אז? ביבואנית חברת מאיר מדגישים שהג'אז, שזכאית לזיכוי של 500 שקל בשווי השימוש, תקסום למחזיקי רכבי הליסינג; אך מי שאינו מוגבל בחשבון הדלק יעדיף מכונית משפחתית בגודל מלא, גם במחיר עלייה קטנה בשווי השימוש.

לעומת זאת, רוכשי סופרמיני שיהיו מוכנים להוציא עוד כמה אלפי שקלים עבור הג'אז ההיברידית, יגלו במהירות שתוספת התשלום תתקזז מול חשבון הדלק. עם זאת, כיום קיים גם פתרון נוסף: ב־99 אלף שקל אפשר לרכוש ג'אז ידנית עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים, שביצועיה אינם נופלים מאלה של הג'אז ההיברידית. היא כמעט חסכונית באותה מידה ויש לה יתרון נוסף: בקיץ, המזגן שלה פועל כראוי גם כשהרכב עוצר.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הייבריד
רבותי, אנחנו עוד בחיתולי הטכנולוגיה הזו, כל יצרני הרכבים ההיברידיים לומדים על חשבוננו, ברור שכל הטענות על מיזוג שמפסיק, החלפת מצברים , וכל השאר, יתוקנו בעתיד, אבל נכון לעכשיו אנחנו משלמים על הלימוד. מי שמוכן להיות שפן נסיונות - זה רק טוב, אנחנו נהנה בסוף.
יורם , גבעתיים  |  01.08.11
4.
לא ברור לי למה בכלל כדאי לקנות רכב היברידי
אם הרכב יקר יותר ב10000 וצורך 60% מצריכת הדלק של רכב רגיל בחישוב פשוט: 12000 שח בשנה *60% = 7200 ש"ח בשנה כלומר במקרה הטוב אני מחזיר את ההשקעה אחרי שנתיים. אני צריך להחזיק את הרכב לפחות 3 שנים כדי שהעסקה תשתלם לי. אבל פה מגיעה העז - הטיפולים! עד שלא יורידו את המיסוי לרמה נורמאלית - אני אסע ברכב שלא מפסיק את המזגן ברמזור :)
g.a.d  |  10.03.11
2.
ואני מרוצה
יש לי אינסייט בליסינג מהעבודה - רכב פשוט מעולה! ענין המזגן זניח לחלוטין - כיבוי המזגן במצב חיסכון אינו מהווה מטרד כלל וכלל , ולמי שמתעקש , ניתן לנטרל את כיבוי המזגן בקלות. החיסכון בדלק פשוט מדהים - בנסיעה משולבת עירונית/בינעירונית , אני מגיע ל 5.2 ליטר ל מאה קילומטר(כולל מזגן!) הכיף הכי גדול - המכונית בליסינג מגיעה במפרט מלא , בניגוד לרכבי ליסינג נורמלים אחרים (מאזדה , טויוטה) שמהם מורידים איבזור בכדי להוריד מחיר
יש לי אינסייט , השרון  |  08.03.11
1.
צריך להבין כיצד היברידיות חוסכות דלק: ע"י אגירת אנרגית בלימה שמבוזבזת באוטו רגיל.
החיסכון העיקרי לא נובע מכיבוי המנוע ולכן "המנוע לא יכבה כלל ברמזורים, ואז אפשר לומר שלום לצריכת הדלק המופחתת" לא נכון. בנסיעה עירונית ופרברית, עם הרבה האטות, האנרגיה לבלימה נאגרת במצבר, ומשמשת להנעת הרכב. באוטו רגיל, האנרגיה הזאת מבוזבזת. זה החיסכון העיקרי בהיברידי, ומגיע ל 30-50% , בעיקר בעיר.
המומחה  |  08.03.11