אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הגבינה הלבנה של מולר תרד מהמדפים צילום: עומרי מרון

בלעדי ל"כלכליסט": הגבינה הלבנה של מולר תרד מהמדפים

טרה תפסיק לשווק את הגבינה של מותג החלב הגרמני, לאחר שנתח השוק שלו בקטגוריה צנח בהתמדה והגיע בינואר ל-0.3%. בהשקת הגבינה השקיעה המחלבה 2.76 מיליון שקל

07.03.2011, 06:55 | אורנה יפת

מחלבת טרה, שבשליטת קוקה־קולה ישראל, צפויה להפסיק לשווק את הגבינות הלבנות הרכות של מולר, כך נודע ל"כלכליסט". החברה שוקלת לוותר על נוכחות המותג הגרמני בקטגוריה בשל נתח שוק זעום: כשנה לאחר השקתן, הגבינות הלבנות של מולר הצליחו להשיג 0.3% בלבד מהקטגוריה שמגלגלת 530 מיליון שקל בשנה.

בינואר 2010 השיקה טרה גבינה לבנה של מולר המבוססת על יוגורט, עם 5% ו־9% שומן, בהשקעה של 2.76 מיליון שקל (על פי נתוני יפעת בקרת פרסום). מבחינת המחלבה היה מדובר בהשקעה כספית גבוהה - מהלך שהחברה בחרה מתוך ציפייה כי המותג מולר, שמזוהה עם יוגורטים, יתבסס בעוצמה גם בתחום הגבינות. לשם השוואה, במותג הגבינות טרה השקיעה המחלבה 750 אלף שקל בלבד בקמפיין בכיכובו של מנשה נוי. תנובה, שמובילה את קטגוריית הגבינות הלבנות, השיקה באותה שנה 1.3 מיליון שקל בפרסום הגבינות הלבנות עם הבית, ושטראוס השקיעה 2.2 מיליון שקל בתמיכה פרסומית בגבינת סקי.

נתח השוק הממוצע שהשיגה גבינת מולר, מינואר 2010 ועד ינואר 2011, הוא 1.4%. עם ההשקה תפסו הגבינות של המותג, שהתווסף למגוון הגבינות הלבנות של טרה, 1.9% מהקטגוריה, על פי נתוני סטורנקסט. בפברואר הגיעה גבינת מולר לנתח הכספי הגבוה ביותר שהשיגה בשנת ההשקה, 3.5%. במרץ החזיקה בנתח של 2.6% והחלה לרדת בהדרגה, ובינואר האחרון היא רשמה נתח שוק של 0.3% בלבד.

טרה התייחסה לגבינת מולר כמוצר פרימיום, ועם ההשקה מסרה כי בכוונתה לשווק גביע של 250 מ"ל, הסגמנט המרכזי של קטגוריית הגבינות הלבנות, תמורת 7 שקלים - מחיר שנחשב בעת ההשקה לגבוה ב־4% מממוצע המוצרים המקבילים של המתחרים. בפועל נמכרה הגבינה במחיר זהה לזה של תנובה ושטראוס. מולר אמנם הצליח לנגוס במתחרים בקטגוריית היוגורטים, אך בתחום הגבינות, אף שהן מבוססות על היוגורט של מולר ולמרות ההשקעות השיווקיות הגדולות, הצרכנים נשארו נאמנים לגבינות הישראליות.

מטרה נמסר בתגובה: "מולר ממשיך את השקתו בישראל. אנו ממשיכים לבחון כל קטגוריה על פי הטעם הישראלי, ונמשיך לעדכן את מגוון מוצרינו בהתאם".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אין לי יכולת לבדוק אבל לדעתי כל השוק הצתמצם לו .. המחירים פשוט לא הגיוניים
אם פעם הייתי הולך למדף הגבינות ומעמיס בלי חשבון, היום אני בודק 10 פעמים כל דבר כולל תוקף כי המחירים פשוט עלו בלי פרופורציה למוצר. קוביה גבינה בולגרית עול מעל 20 שקל גביע קוט'ג 8 שקלים מעדנים +- 5 שקלים ולכן אני חושב שאנשים התחילו לקנות מה שצריך ופחות מתלהבים לנסות דברים חדשים - בטח לא במוצרי יסוד כמו גבינה לבנה.
m  |  07.03.11
3.
גבינת מולר
הגבינה איכותית וטעימה, היה קשה למצוא אותה היות ושווקה במספרים קטנים, ולא פעם באתי בטענות לחנות על מחסור בגבינה מזה כשבוע בלתי ניתנת להשגה וכשפניתי למרכז שרות לקוחות לפני יומיים נמסר לי שלא תשווק יותר ושאני היחיד שהתלוננתי שלא מצאתי אותה,הגבינה לא קודמה שיווקית אף פעם לא נתקלתי בהדגמות בניגוד לגבינות אחרות וכמו כן לא היו מבצעי מכירות
07.03.11
2.
מסתבר שהצרכן הישראלי יודע מה הוא אוהב.
היוגורטים טעימים מאד ולכן נקנים, גם אם הם יקרים יותר, הגבינה טעימה הרבה פחות ממקבילותיה ולכן אינה נקנית. פשוט מאד. לא ענין של שיווק - כי בסוף לא אוכלים את הפרסומת היפה אלא את המוצר. אם השיווק מענין - תתפתה לקנות פעם. אם לא טעים - לא תקנה פעם שניה.
07.03.11
לכל התגובות