אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואני הרכב מרגיעים: מחירי היפניות לא יעלו כל כך מהר צילום: איי פי

יבואני הרכב מרגיעים: מחירי היפניות לא יעלו כל כך מהר

"אנו צופים שתוך כמה ימים הממשלה היפנית תתחיל להדפיס כסף - מה שיביא לירידה של שער הין אשר תבלום התייקרות אפשרית במחירי המכוניות", אמר יבואן בכיר

13.03.2011, 12:28 | תומר הדר

"עליה רגעית בשער הין לא תגרום לעליה כה מהירה של מחירי המכוניות", כך מרגיעים הבוקר (א') יבואני הרכבים מיפן לאור פרסומים על עליית אפשרית במחיריהן של מכונית שמיובאות מהמדינה מוכת האסון.

"בל נשכח שאנו, כיבואנים מתמודדים עם עליות וירידות בשער הין מדי שבוע. קשה מאוד לטעון שעל סמך אירוע שקרה שלשום מחירי המכוניות יזנקו", כך מסר ל"כלכליסט" יבואן רכב מן הגדולים בישראל. "אנו צופים שתוך כמה ימים הממשלה היפנית תתחיל להדפיס כסף - מה שיביא לירידה של שער הין אשר תבלום התייקרות אפשרית במחירי המכוניות", הוא אמר. עוד מדגישים יבואני הרכב שכיום חלק ניכר מן המכוניות היפניות הפופולאריות ביותר בישראל כגון סוזוקי סוויפט, מאזדה 2 סדאן, הונדה סיוויק וטויוטה אוריס כלל אינן מיוצרות ביפן.

 

אתמול הודיעה טויוטה כי היא מפסיקה את הפעילות ב-12 מפעליה ביפן, בעקבות רעידת האדמה האדירה שפגעה בצפון מזרח המדינה. לפי הודעת החברה, המהלך נועד להבטיח את ביטחונם של עובדיה. מדובר במפעלים בעלי תפוקה שנתית כוללת של 420 אלף מכוניות קטנות, המיועדות בעיקר לשווקים זרים.

המנהלים בשני מפעלים, אחד מהם במחוז איוואטה והשני במחוז מיאגה, האזורים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר אתמול מרעידת האדמה והצונאמי, פינו את העובדים, כך שמצב המפעלים אינו ידוע.

גם ניסאן מוטור הודיעה כי הקפיאה את הייצור בארבעה מפעלים בצפון מזרח יפן ובאזור טוקיו והשעתה את הפעילות במרכז תפעול. המפעלים יושבתו היום ומחר. העובדים הנמצאים סמוך לחוף פונו, והעובדים במתקנים אחרים התבקשו להישאר בהם. שני עובדים במפעל במחוז טוצ'יגי נפצעו קלות ברעידת האדמה.

תגיות