אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - דנקנר לרוכשי כלל ביטוח: לא נרד מ-2 מיליארד דולר צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט" - דנקנר לרוכשי כלל ביטוח: לא נרד מ-2 מיליארד דולר

אי.די.בי סיימה את 2010 ברווח נקי של 554 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט כי נוחי דנקנר ייפגש עם הרוכשות הפוטנציאליות של כלל ביטוח ויישמע את הצעותיהן, לפני ההכרעה הסופית באשר למכירת חברת הביטוח

31.03.2011, 07:04 | גולן חזני

נוחי דנקנר, בעל השליטה ויו"ר קבוצת אי.די.בי, נפגש שלשום לארוחת ערב עם בכירי תאגיד הביטוח הגרמני טלנקס, במסעדה בת"א, כך נודע ל"כלכליסט". לדנקנר התלוו בכירים מהקבוצה ומכלל ביטוח, כך שלמעשה החל המו"מ הרשמי למכירת האחזקות בחברת הביטוח בין הצדדים. כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט", נציגי טלנקס הגיעו לארץ וייפגשו עם הממונה על הביטוח ושוק ההון, פרופ' עודד שריג, כדי לבחון את ההיבטים הרגולטוריים של רכישת השליטה בחברה.

דנקנר הציג אתמול בישיבת דירקטוריון אי.די.בי את שני הגופים המתעניינים ברכישת השליטה בכלל - טלנקס וקרן פרמירה, ול"כלכליסט" נודע כי עצם מכירת השליטה עדיין לא הוכרע בדירקטוריון. בישיבה הוחלט כי דנקנר ייפגש עם שני הגופים, ישמע את הצעותיהם ובקרוב יקבל הדירקטוריון החלטה אם למכור את השליטה. בכל מקרה, באי.די.בי אין כוונה לרדת משווי של יותר מ־2 מיליארד דולר.

אתמול היה יום רווי אירועים עבור אי.די.בי. הוא החל בלילה שלפני עם קבלת אישור רשות החברות הסינית לעסקת מכתשים־אגן, במסגרתה תרכוש כמצ'יינה הסינית את השליטה בחברת האגרו־כימיה הישראלית. לאחר מכן דיווחה אי.די.בי על השלמת רכישת בניין בארניס ניו־יורק בשיקגו תמורת 121 מיליון דולר.

בשעות הצהריים פרסמה אי.די.בי את דו"חות 2010 ובראשן רווח נקי של 554 מיליון שקל, ששיקף ירידה של 43% בהשוואה לרווח נקי של 977 מיליון שקל שנרשם ב־2009. הירידה ברווח הנקי נבעה ברובה מהפסדי מכתשים אגן.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

ההון העצמי של אי.די.בי אחזקות נשחק בסוף 2010 ל־830 מיליון שקל לעומת 1.9 מיליארד שקל בסוף 2009, בשל הפסדי מכתשים אגן וכן עקב הפסד השקעה בקרדיט סוויס.

חברה נוספת שממשיכה להפסיד היא אי.די.בי תיירות, שנוצרה ממיזוג גנדן תיירות הפרטית לבין כלל תיירות, ושמחזיקה בין היתר בחברת התעופה ישראייר. אי.די.בי תיירות, שמנוהלת על ידי דוד קמיניץ, הפסידה 96.6 מיליון שקל ב־2010.

ההפסדים נבעו מהפחתות מוניטין וירידת ערך של 20 מיליון שקל. כמו כן, ישראייר רשמה הכנסות של 241 מיליון דולר והפסד תפעולי של 11.5 מיליון דולר ב־2010, שהובילה להפסד של 61 מיליון שקל בדו"חות אי.די.בי תיירות.למרות הפסדי ישראייר, הערכת מיליון דולר שווי מעודכנת העריכה את שוויה ב־38 מיליון דולר ב־2010, לעומת ב־34 מיליון דולר ב־2009.

עוד עולה מהדו"חות כי דנקנר משך ב־2010 שכר בעלות שנתית של 2.9 מיליון שקל בלבד. דנקנר הביע בעבר את הסתייגותו משכר הבכירים הגבוה של מנהלים במשק. חיים גבריאלי מנכ"ל אי.די.בי זכה לשכר בעלות של כ־3.5 מיליון שקל (לא כולל מענק שישולם ב־2011).

תגיות