אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מלון בירושלים לא יכול להיות דומה למלון בלאס וגאס"

"מלון בירושלים לא יכול להיות דומה למלון בלאס וגאס"

המעצב הבינלאומי הידוע, מייקל בדנר, אמר את הדברים במעמדו כאורח הכבוד בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות בחסות "כלכליסט"; עוד אמר כי יש ליצור "עיצוב על-זמני שיעמוד לאורך שנים" במלונות הארץ

31.03.2011, 18:16 | לרה רוטר

"הבעיות הגיאו-פוליטיות בישראל גורמות לחוסר יציבות בענף התיירות. עם זאת, קהל התיירות העולמי מבקש מלונות קונספט המייצרים חוויה. כיצד, אם כן, ניתן לפתור את בעיית הביקוש הניצבת מול הבעיות הכלכליות מהן סובל הענף?" שאל מר נאור חן, מ"מ נשיא התאחדות המלונות ויו"ר המועצה, בפתיחת המושב בנושא חדשנות בעיצוב בתי מלון שנערך במסגרת ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות בחסות "כלכליסט".

אורח הכבוד, מר מייקל בדנר, אדריכל ומעצב פנים במשרד האדריכלים "הירש-בדנר ושות'" שבין לקוחותיו נמנים רשת מלונות הילטון, הייאט, מרידיאן, אינטרקונטיננטל ועוד, השיב על הקושיה בניסיון להעניק אג'נדה מחשבתית אחרת. "בישראל יש לכם שפע של משאבים תיירותיים", הצהיר בדנר וקרא: "נצלו אותם".

הצעתו של בדנר היתה לייצר מלונות שבהם מוענקת החוויה והתחושה של המקום בו הם נמצאים ולזנוח את הנהירה אחר טרנדים בינלאומיים. "מלון בירושלים לא יכול להיות דומה למלון בלאס וגאס", הסביר, "אסור שמעצבים ישראליים יחקו סגנונות בינלאומיים או ינהרו אחרי טרנדים חולפים. בעזרת שימור חלקים של מבנה קיים, הבאת אופי העיר אל תוך העיצוב תוך שימוש באלמנטים מן החוץ והכנסתם אל הפנים וכן על ידי שימוש בנוף או באקלים הטבעי של מקום, ייווצר עיצוב על-זמני שיעמוד לאורך שנים".

המעצבת גל נאור, מעצבת פנים ואדריכלית ב"גל נאור אדריכלים", חיזקה את דבריו של בדנר וטענה שאם פעם רשתות של בתי מלון רצו לחזק את המותג על ידי הענקת חוויה אחידה בכל אחד מן הסניפים של הרשת, כיום , עקב הגלובליזציה, המגמה היא הפוכה ומכוונת להענקת חוויה אותנטית המחברת בין התייר למקום בו הוא מבקר על אוכלוסייתו, קהילתו, תרבותו ומאכליו.

תגיות