אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - BDI: ענף הליסינג הכניס 5.8 מיליארד שקל ב-2010 צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט" - BDI: ענף הליסינג הכניס 5.8 מיליארד שקל ב-2010

מדובר בירידה של כ-3% ביחס לשנת 2009; ארבע חברות הליסינג הגדולות החזיקו בנתח של 64% מכלל המכוניות בליסינג; היקף ההכנסות ממכירת מכוניות משומשות בתום תקופת הליסינג נאמד ב-3.9 מיליארד שקל - גידול של כ-3%

04.04.2011, 16:55 | תומר הדר

היקף ההכנסות של ענף הליסינג הסתכם בשנת 2010 ב-5.8 מיליארד שקל - כך עולה מסקירה של ענף הליסינג בשנת 2010 שפרסמה BDI COFACE, המתמחה באיסוף מידע עסקי. מדובר בירידה של כ-3% ביחס לשנת 2009. עוד מציינים ב-BDI כי היציאה מן המשבר הכלכלי תרמה לגידול מתון בגודל ציי הרכב בישראל, אך הענף עצמו סובל מהאטה כיוון שחברות רבות כבר מחזיקות בצי רכב.

היקף ההכנסות ממכירת מכוניות משומשות בתום תקופת הליסינג מוערך ב-3.9 מיליארד שקל, גידול של כ-3% לעומת התקופה המקבילה ב-2009, בה עמדו ההכנסות על 3.8 מיליארד שקל. חברות הליסינג הגדולות - שלמה SIXT, אלבר, דן רכב (אוויס) ואלדן החזיקו בשנת 2010 ב-128 אלף מכוניות, אשר מהוות כ-64% מכלל המכוניות של חברות הליסינג הפעילות כיום.

4 החברות הגדולות מחזיקות ב-73 סניפי ליסינג והשכרה, אשר מהווים כ-45% מכלל סניפי חברות הליסינג בישראל. עוד עולה מן הניתוח שחברות הליסינג נהנות לעיתים מיחס יותר טוב מלקוח פרטי בכל הנוגע לאספקת רכב, זאת כיוון שזמן אספקת מכוניותיהן נע בין 14 ל-21 ימי עסקים.

נתוני BDI COFACE חושפים גם את נתח השוק של חברות הליסינג הגדולות נכון ל2010, על פי מספר רכבים. החברה הגדולה ביותר היא שלמה SIXT אשר מחזיקה ב27.5% מן השוק. אחריה במקום השני נמצאות אלבר ודן רכב זכיינית אוויס אשר מחזיקות כל אחת ב12.5% מן השוק, ואילו במקום השלישי נמצאת אלדן עם 11.5%. יתר השוק מתחלק בין חברות כגון קשר רנט א קאר (7.5%) פסיפיק (5.0% מן השוק), אופרייט ליס (5%), וקל אוטו (4%).

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
עד שכל בעלי הליסינג לא ישבתו ולא ייקחו רכבים
שום דבר לא ישתנה, כי הם למעשה חלק מאלו שמשלמים את המחיר. חברות הליסינג מקבלות את הנחה עצומה במחיר כך שאפילו כיום, הן מוכרות רכב חדש עם 0 ק"מ באותו מחיר של היבואן, איזה אבסורד. אבל אם נחזור למקבלי הליסינג, הם פשוט צריכים לדרוש מהחברות/אוצר שם ישלמו לפי ערכו האמתי של הרכב שהוא כ-20% פחות מהערך המחושב עבורם בתשלום החודשי. רק אז, שוק הליסינג יהיה בגודלו הראוי וכל האזרחים ייהנו ממחיר נמוך בכ-10,000 ש"ח לפחות לכל רכב משפחתי ממוצע.
רון , תל אביב  |  05.04.11
2.
ואלהה אני מרוצה מהתחרות שיש בין חברות הליסינג
לא סתם שהענף מתפתח, כל פעם חברה אחרת יוצאת במבצע אחר, והתחרות המשוגעת הזו טובה לצרכנים!! לאישתי קניתי סיריון חדשה יחסית במבצע רכב בשקל באלבר, ואין לי ספק שאת הרכב הבא שלנו נקנה גם בליסיניג בהתאם למבצע הכי טוב, נראה ששוק המכוניות הולך לכיוון הזה, והולך לו. תחרות חופשית= מחירים טובים ללקוח.
מאור , רחובות  |  04.04.11