אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד עקפה יונדאי את מאזדה במסירות

כיצד עקפה יונדאי את מאזדה במסירות

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי מוקדם להכתיר את יונדאי כמלכת המסירות, לנוכח גורמים מקומיים שהביאו אותה לפסגה ברבעון הראשון של 2011

06.04.2011, 09:37 | תומר הדר

היחלשות הדולר והתחזקות הין הן בין הסיבות העיקריות שהביאו לעקיפתה של יונדאי את מאזדה במסירות ברבעון הראשון של 2011. לפי הנתונים שפרסם איגוד יבואני הרכב, נמסרו בסך הכל בשלושת החודשים הראשונים של 2011 8,014 מכוניות יונדאי ו־7,673 מכוניות מאזדה. לעומת זאת, ברבעון הראשון של השנה שעברה נמסרו 7,829 מכוניות מאזדה ו־7,411 מכוניות יונדאי.

אחת הסיבות שאינה קשורה דווקא למאבק הישיר בין מאזדה ויונדאי על כתר "מלכת המסירות", נובעת מהתחזקות מכירותיהם של כמה יבואני רכב, שעמם ניתן למנות את טלקאר יבואנית קיה, אשר רשמה עלייה נאה של 102% במכירותיה בשליש הראשון של 2011; את UMI יבואנית שברולט; ואת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה.

הסיבה להתחזקות היבואניות היא הגדלתן את סל המוצרים שלהן באופן ניכר, כאשר בין הדגמים החדשים שהציגו ניתן למנות את שברולט ספארק הקטנה ואת טויוטה וורסו S - מכוניות שרשמו לבדן מאות מסירות בחודש האחרון, אשר מגיעות "על חשבון" מאזדה מובילת השוק. גודל השוק עצמו על פי הערכות הוא של כ־200 אלף מכוניות חדשות בשנה, והוא לא השתנה מאז השנה הקודמת.

הסיבה השנייה למהפך במסירות היא שערי המטבעות: חלק ניכר ממכירות מאזדה מיועד לציי הרכב הגדולים אשר מסתמכים על הנחות. כיום, על פי הערכות בענף הרכב, על מכוניות מאזדה אשר נרכשות בין ניתנות הנחות בשיעור של בין 10% ל־15%, ואילו על מכוניות יונדאי, שברולט וקיה ניתנות הנחות בשיעור של 10%–15% ממחיר המחירון הרשמי, בין היתר מפני שמכוניות אלה נרכשות בדולר.

ברבעון הראשון של 2011 נטו שערי המטבעות לטובת היבואנים אשר רוכשים בדולר, עובדה שאפשרה להם להעניק לחברות הליסינג הנחות יותר גדולות ולמכור יותר מכוניות. עם זאת, חברות הליסינג הגדולות מודעות היטב לעובדה שמכוניות מאזדה שומרות על ערכן בצורה טובה יותר מהקוריאניות, המאפשרת להן לחשב ירידת ערך נמוכה יותר בתמחור. במקביל לצניחת הדולר, מתחילת השנה עד מרץ חלה עלייה בשער הין, ולא היה ביכולתם של היבואנים המשלמים במטבע להעניק הנחות משמעותיות לחברות הליסינג.

סיבה נוספת קשורה לאספקת הרכב של יונדאי שנתקלה בקשיי הובלה בחודש ינואר, שבו הלקוחות מעוניינים לרשום את רכבם כמודל 2011. יונדאי, שניסתה להדביק את הפער מול מאזדה עם הגעתה המיוחלת של האוניה לארץ, סיפקה את רוב המכוניות בחודש מרץ ועקפה את מאזדה במספר המסירות.

הסיבה האחרונה היא הירידה בשער הין שחלה בשבוע שעבר. בדרך כלל יבואני הרכב שומרים את כל הקלפים קרוב לחזה, ומבצעים שחרורים מסיביים של מכוניות ביומיים האחרונים של כל חודש תוך פעילות ריגול אינטנסיבית, כדי להשוות את מספר המסירות לזה של המתחרים.

אך הפעם, הין החל לצנוח לקראת סוף החודש, ולפי הערכות בענף הרכב בדלק מוטורס הוחלט לוותר על המאבק ביונדאי ו"לשמור" עסקאות לחודשים הבאים, שבהם צפוי מחסור ברכבים עקב הצונאמי והירידה במחירי הרכישה, בשל היחלשות שער הין.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
נירוש, יקר. אפשר לחשוב יונדאי שיאנית חיסכון. מתי פעם אחרונה תדלקת אותה?
לגבי מזדה אתה אכן צודק, לא מדובר ברכב חסכוני למדי. אבל אפשר לחשוב שביפן מייצרים רק מזדה. יש עוד יצרניות. יצרן הכי גדול ביפן (וגם בעולם) הוא טויוטה, במקום השני ניסן, בשלישי הונדה.... מזדה ומיצובישי נחשבות ליצרניות קטנות יחסית. זה שבארץ הליסינג דלק מוטורס עושה עבודה מצוינת לא הופכת את מזדה לטובה יותר, כנ"ל לגבי יונדאי. איך אמרו הכחמים - הסכמת רבים לא הופכת דברי טיפשות לחוכמה. ומהיכרותי עם יונדאי (גטס עם תיבה ידנית ואלנטרה המשפחתית), הן זוללות דלק כמו אין מחר. ובכלל, כאשר מדובר בליסינג זה לא משנה מי זולל יותר דלק, גם ככה אם יש כאלה שמגבילים - הם מגבילים קילומטראז' ולא ליטרים.
GN , מודיעין  |  07.04.11
6.
יש לי תשובה לזה..
כי המחירים של יונדאי יותר שפויים ומה שאתה מקבל בתמורה (אני מדבר על הדגמים היחסית חדשים) לא נופל ממה שמציעה מאזדה. זאת ועוד, כמה מהדגמים של מאזדה התגלו כזוללי דלק וכמו שאתם יודעים מחירי הדלק היום לא שפויים ככה שגם זה שיקול רציני בבחירת רכב. בסופו של דבר שקיבלנו מאלב הצעות ל2 הרכבים מליסיניג בשכלול עם זה שדרך ליסיניג גם אין לך ביטוחים ואחזקה יונדאי יצאה יותר משתלמת.
נירוש , רמת אפעל  |  06.04.11
5.
ל-1, אז תקנה אתה יונדאי ב120 אלף
ואני אקנה טויוטה. ונפגש בעוד שלוש שנים. אז נשווה: 1. מחיר הרכישה המקורי (ככל הנראה אני אשלם איזה 5 אלף יותר ממך) 2. הוצאות דלק פר קילומטראז' (אתה מנחש שכבר בשל הזה אני אכסה את ההוצאה המוגדלת על הקניה :-) עצמה. 3. מחירון הרכב בן שלוש 4. סחירות רכב מיד ראשונה פרטית מה אתה אומר? מי יצא מורווח יותר? מסכנה: לא רבים יודעים לשאול את השאלות הנכונות כאשר הם קונים רכב. קניית רכב זאת לט קניה רציונלית ברוב המקרים. זאת קניה אמוציונלית, ולכן מה שמזיז אותנו זה רגשות ולא מחשבות על עתיד.
קיבל , תל אביב  |  06.04.11
4.
מה שמעניין זה שוק הפרטי
לדעתי יפניות יצמצמו הנחות לציי רכב בשל מחסור ויעדיפו למכור את אותם דגמים ביוקר מאוד ללקוחות פרטיים. לאומת זאת, אין לקוריאניות כמו יונדאי, קיה ושברולט ביקוש השוק הפרטי, לכן חבורת לסינג שקונות אותם ב30-40% הנחה לוקחות אותם בשמחה בגלל ההנחה הנדיבה. כמו כן, אין לרוב צורכני ליסינג יכולת אמיתי לבחור. הם לוקחים בערך את מה שדוחפים להם החברות.
GN , מודיעין  |  06.04.11
לכל התגובות