אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוכמה קטנה

חוכמה קטנה

לאחר היעדרות ארוכה חוזרת סמארט לישראל, משודרגת ומלאת אופי כתמיד, אך מחירה עשוי לגרום אפילו ללקוחות האופנתיים ביותר להתעלם מיתרונותיה

11.04.2011, 11:40 | תומר הדר

האיש השתלשל מחלון רכב השטח שלו באיילון וצעק, "מה זה?".

 "זו סמארט חדשה", עניתי לו. לפתע כל עם ישראל חברים לחצי שעה. "פעם כבר מכרו כאן סמארט, אבל הפסיקו. אם תמצא אחת יד שנייה תגיד לי, הן נמכרות הרבה מעל למחירון. עכשיו שוב יש סמארט, יש סוכנות בוטיק בתל אביב. המכונית עושה קאמבק".

"קאמבק?", הוא מגלגל את המילה ששמורה לזמרים.

"זה דגם חדש. הסמארט הראשונה היתה מכונית קטנה, 2.5 מטרים, החדשה 2.69 מטרים. גם המנוע חדש ועלה לנפח של ליטר. המכונית הזאת שייכת לחברת CAR2GO, שמשכירה רכבים על בסיס זמן. לוקחים מחניה בתל אביב, מחזירים לחניה בתל אביב, ושלום".

"אוטומטית?", הוא מצית סיגריה ובוהה מעבר לטורי המכוניות הדוממות בכיוון הרצליה.

"רובוטית. טלטולים, יציאה מהוססת מהרמזור, אבל מה? חוסכת דלק. אני נוסע כבר שעתיים והמחוג הדיגיטלי של מד הדלק לא זז".

הסמארט החדשה. צעצוע יקר הסמארט החדשה. צעצוע יקר הסמארט החדשה. צעצוע יקר

"איך אתה בכלל נכנס בזה?", הוא נושף מלוא הריאות עשן.

"בכיף. המכונית דווקא מרווחת, עם הרבה מקום מאחור. לא לנוסעים, אבל התיק שלי נכנס. רק חבל שבניגוד לסמארט הקודמת אין כאן הרבה גימיקים. עשו לה תא נוסעים בוגר יותר, איכותי יותר, כולל הפחתה ניכרת של רעשים, אבל פחות מדליק".

"אני נוסע עכשיו לטבריה עם אופנוע ים, כמו קינג במזגן. אם לא היה פקק הייתי כבר בכנרת", הוא חולק את תוכניותיו לעתיד ומצית עוד סיגריה.

 "אני בדרך לחומוס של הג'ינג'י. גם לי יש מזגן, אבל אין לי אופנוע ים ואני לא טס לשום מקום. הסמארט לא אוהבת כבישים מהירים. מכונית קצרה וגבוהה עם מנוע באחוריה לא יכולה להיות חיית אוטוסטרדות בלי שמשבי רוח ושיבושי כביש ישפיעו עליה. היא גם נוקשה. אך בעיר היא תשתחל לחניות בלי בעיה, תידחק לכל חור אפשרי בין מכוניות. כמעט כמו קטנוע, אבל עם ארבעה גלגלים. וכולם יסתכלו עליה, פשוט כי היא יפה, יותר מהג'יפ הענקי שלך, גם עם אופנוע ים". הפקק משתחרר.

 "כמה עולה?" הוא מספיק לזרוק בישראלית מדוברת.

"החל ב־110 אלף".

"אתה בטוח?!". הסיגריה נשמטת מפיו. "היום אתה מצטרף למועדון צרכנות ומביא סוזוקי אלטו ב־57 אלף, עם ארבעה מקומות באוטו. כמעט חצי מחיר".

יש משהו בדבריו. הסמארט, שופעת קסם ככל שתהיה, עולה כמו משפחתית קטנה או כמעט כמו שתי מכוניות מיני, מה שיגביל את השימוש בה לחוג לקוחות מצומצם ביותר, שלא מחפש את ההיגיון דווקא וגם לא ג'יפ נוצץ. מבחינתם הכל עניין של אופנה.

סמארט FORTWO

 

מנוע: בנזין, נפח 999 סמ"ק. הספק מרבי 71 כ"ס, מומנט מרבי 9.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 145 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־13.3 שניות.

צריכת דלק (נתוני יצרן): 22.8 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 16.1 ק"מ לליטר.

בטיחות: 2 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי.

ציון ירוק: 2.

מחיר: החל ב־110 אלף שקל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אחרי 2 נסיעות באוטו הרגשתי כמו בנגמ"ש מהתקופה הסובייטית
אוטו קטן וחסכוני אבל כל מהמורה הכי קטנה בכביש מרגישים. מתלים קשים כמו בנגמ"ש מהתקופה הסובייטית. הגה ודוושות גם קשים. והתיבה הרובוטית די מעייפת. גימור באמת איכותי אבל הדלתות ננעלות כמו באוטו הודי. צריך לטרוק בחוזקה את דלתות הפלסטיק האלה. לא בנ'קישה כמו שהיה אפשר לצפות מאוטו גרמני. בקיצור: הייה מעייף מאוד לנהוג בה. מעדיף דייהטסו סיריון בכל פרמטר אפשרי. והיא גם זולה יותר.
michael , tel aviv  |  13.04.11
לכל התגובות