אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"העברת אישורי המוביל הנקוב של סאן דור לאל על - העדפה מצד הרגולטור" צילום: יסמין גיל

"העברת אישורי המוביל הנקוב של סאן דור לאל על - העדפה מצד הרגולטור"

כך לדברי גורם בענף התעופה. האישורים להפעיל טיסות סדירות לאירופה הועברו אוטומטית לאל על, לאחר שנשלל רישיונה המבצעי של סאן דור

12.04.2011, 20:09 | יסמין גיל

רישיונה המבצעי של חברת התעופה סאן דור נשלל ממנה בתחילת החודש וזאת הפכה למותג השכר של חברת האם אל על. כעת מתברר שגם אישורי ה"מוביל הנקוב" שהעניק משרד התחבורה לסאן דור הועברו אוטומטית לאל על. על כך אמר היום (ג') ל"כלכליסט" גורם בענף התעופה: "בהתנהלות תקינה מן הראוי היה שזכויות הטיס של סאן דור יוצעו על ידי הרגולטור למכרז בין שלוש החברות שנשארו".

מדובר באישורים שמשרד התחבורה העניק בשנים האחרונות לישראייר, לארקיע ולסאן דור, על מנת שיוכלו להפעיל טיסות סדירות לצד אל על. זאת, במסגרת מדיניות המשרד ל"פתיחת השמים" ולהגברת התחרות בין חברות התעופה. בין היתר, ניתנו לסאן דור אישורים להפעיל טיסות סדירות לריגה, פרנקפורט, דיסלדורף, ברטיסלבה וזאגרב.

אלא שבענף התעופה יש מי שמלינים על המעבר האוטומטי של אישורי המוביל הנקוב של סאן דור לאל על, בטענה שאלה "סוגרים את השמים" ואת התחרות, ולא להפך. זאת אגב, למרות שמלכתחילה אל על וסאן דור היו למעשה חברה אחת והאישורים שניתנו לשנייה ניתנו בעצם לראשונה. "העובדה שהזכויות הועברו אוטומטית לאל על מעלה בספק את ההצהרות של משרד התחבורה בדבר מדיניות השמים הפתוחים", אמר היום אותו גורם, "הדבר מצביע על העדפה של אל על מצד הרגולטור, על פני חברות תעופה אחרות".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ישראייר וארקיע רשאיות לפנות ולבקש קווים. במידה ותהיה פנייה מצדן, נשקול זאת". מאל על, ארקיע וישראייר לא נמסרה תגובה.

תגיות