אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר ומירס לא מחקו מהחוזים את סעיפי קנסות היציאה בניגוד לחוק צילום: צביקה טישלר

פרטנר ומירס לא מחקו מהחוזים את סעיפי קנסות היציאה בניגוד לחוק

מבדיקות שערך משרד התקשורת בחודש פברואר עולה שהחברות לא הוציאו מחלק מהחוזים את הסעיפים המתייחסים לקנסות יציאה. החברות: "מדובר בטעות, שהוסדרה מול המשרד מזמן"

02.05.2011, 15:14 | גילעד נס

החל ב-1 בינואר השנה נאסר על חברות הסלולר לשלב בחוזים הנחתמים מול לקוחות חדשים סעיפים המקנים לחברות את היכולת לגבות מהלקוחות קנסות יציאה באם הלקוחות מתנתקים מהחברות לפני תום תקופת התחייבותם. החל מה-1 בפברואר יכולים גם לקוחות שהיו בהתחייבות עוד לפני ה-1 בינואר להתנתק מהחברות ולשלם לכל היותר סכום המהווה 8% מהיקף החשבון החודשי שלהם עד לתום ההתחייבות.

משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי בביקורות שביצעו נציגי משרד התקשורת בשלהי חודש פברואר במרכזי שירות ומכירות של חברות הסלולר התברר כי בפרטנר ובמירס כללו החוזים המשמשים את נציגי השירות להחתמת לקוחות חדשים את הסעיפים שנאסר על החברות לשלב על פי החוק, כלומר סעיפים שהיו מקנים להן לכאורה את היכולת לגבות קנסות יציאה. אגף הפיקוח של משרד התקשורת התרה בפרטנר ומירס כי עליהן לשנות באופן מיידי את החוזים הללו, ובמידה שנעשה כבר שימוש בפועל בסעיפי החוזה, כלומר לקוח חדש שביקש להתנתק התבקש לשלם קנס יציאה גדול כבעבר, יש להשיב ללקוח את כספו.

ממשרד התקשורת נמסר כי המשרד ימשיך לפעול באופן נמרץ במטרה להבטיח את שמירת זכויותיהם של צרכני התקשורת.

מחברת מירס נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע שהתרחש לפני כחודשיים, במסגרתו בשל טעות משרדית, חתמו מספר לקוחות על טפסים לא מעודכנים. מובן שלקוחות אלו לא חויבו בכל קנס. מערכות מירס וכל טפסיה מעודכנים בהתאם לכל הוראות החוק החדשות".

מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי "כפי שמשרד התקשורת עודכן כבר לפני למעלה מחודש, גם אם נותרו חוזים בודדים הכוללים נוסחים ישנים, הרי שפרטנר מעולם לא גבתה ולא תגבה סכומים שהינם גבוהים מהסכומים שנקבעו בחוק ההסדרים והיא ממלאת בצורה קפדנית אחר הוראות הדין. פרטנר תמהה על הודעת משרד התקשורת משום שהמשרד יודע היטב כי הנושא הוסדר לפני מספר שבועות".

תגיות