אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקת "כלכליסט": בעלי מאזדה 3 יוציאו בשנה 1,900 שקל יותר על תדלוקים

בדיקת "כלכליסט": בעלי מאזדה 3 יוציאו בשנה 1,900 שקל יותר על תדלוקים

התדלוק השנתי לרכב המשפחתי יתייקר בצורה ניכרת בהשוואה לעלותו נכון לדצמבר 2010 - אז עמד מחיר אוקטן 95 על 6.71 שקלים לליטר. בעקבות התייקרויות הבנזין בארבעת החודשים האחרונים, ההוצאה השנתית של בעלי רכבי השטח תגדל ב־2,900 שקל

04.05.2011, 07:01 | תומר הדר

בתחילת השבוע טיפסו מחירי הדלק לשיא כל הזמנים - 7.62 שקלים לליטר אחד של בנזין באוקטן 95 בעמדת התדלוק המהיר. ההתייקרות האחרונה מקבלת משמעות אחרת, כאשר מביטים עליה במונחי תדלוק שנתיים של בעל רכב משפחתי בישראל. בדיקת "כלכליסט" מגלה כי כלל התדלוקים השנתיים בקטגוריית רכב זו התייקר ב־1,900 שקל בהשוואה לתחשיב התואם את מחיר הבנזין בדצמבר האחרון - 6.71 שקלים לליטר.

התדלוק השנתי של בעלי מכוניות המנהלים, דוגמת סובארו B4, התייקר בהשוואה למחיר הדלק בסוף השנה שעברה, ב־1,658 שקל. זאת בעוד כלל התדלוקים של בעלי המכוניות המשפחתיות הקטנות, דוגמת יונדאי אקסנט, יעלו 1,290 שקל יותר במונחי המחיר הנוכחי.

לשם הבהרת ההבדלים בצריכת הדלק בין המכוניות השונות, ערך "כלכליסט" תחשיב צריכת בנזין ממוצעת לשישה דגמי מכוניות שונים אשר נמכרו בישראל בשנים האחרונות: מכונית מיני ידנית, מכונית משפחתית קטנה, מכונית משפחתית בעלת מנוע 1.6 ליטרים, מכונית מנהלים, רכב כביש שטח רך ורכב שטח בגודל מלא.

התחשיב מבוסס על נתון צריכת הדלק הריאלי של מכוניות אלה, אשר נבחנו על ידי "כלכליסט" במבחני דרכים שונים בתנאי אמת. זאת לא בהתאם לנתון צריכת הדלק הרשמי שמספק יצרן הרכב, אשר נמדד בתנאי מעבדה אופטימליים.

בהתחשב בנתון צריכת הדלק הריאלי של המכוניות ניתן להגיע לנתון תצרוכת דלק ממוצעת ריאלית למדי לכל רכב. חישוב זה נעשה בהסתמך על הנתונים העדכניים ביותר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר קובעים כי נכון לשנת 2009 ממוצע הנסיעות השנתי לנהג הישראלי עומד על 16,700 ק"מ בשנה.

העלייה במחירי הדלק מחדדת גם את הפער הקיים בין עלות הדלק לבעלי המכוניות הקטנות לבין אלו המחזיקים ברכבי שטח, הצורכים כמויות גדולות של בנזין.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
מדינת חלם
רכיבה על אפניים לעבודה היא התאבדות, למי ששוקל את זה ברצינות כדי להגדיל את ביטוח החיים. בואו ונודה,נסיעה ברכב היא הנוחה ביותר במצב התחבורה בארץ וזה בלתי סביר ממשלות ישראל לדורותיהן אשמות ומנציחות את המצב. ללא קשר המלצתי היא לחזור לימי שבתון רכב שבועי בו כל רכב יושבת ליום אחד. רכבי הדיזל הם החסכוניים ביותר, מדוע באירופה מעודדים זאת, ואילו אצלנו מכחידים את שוק זה.
יואש המיואש , שרון  |  10.05.11
18.
ל-10, אם בטיחות מדאיגה אותך, אז סע בתחבורה ציבורית.
רכב קטן אינו בהכרח פחות בטוח מ-1600. בכלל לא. ניתן פשוט לבדוק את תוצאות מבחני הריסוק דגם מול דגם. הדגמים החסכוניים לרוב חדשים יותר ובטוחים יחסית. מה שכן בטוח, זה שבאוטובוס או ברכבת אתה בטוח הרבה יותר, גם לעומת הרכב הבזבזן שאתה מייבא.
דידי  |  09.05.11
17.
== ל-7 ו-16 הסבר ==
ל-7 : "שכחו" לספר לציבור שההנחה היא זמנית וכעבור זמן מסוים המס אמור לחזור לרמותו ה"נורמלית" (יותר נכון מופקעת..) ל-16 גטס אוטומטית (היו לי שניים מדגמים שונים) צורכות במצב אופטימלי 1:10 דהיינו נסיעות בינעירוניות ללא תאוצות ועצירות (נהיגה רגועה) ללא מזגן. אין,הרכב הזה הוא הגרוע מסוגו בצריכת דלק
05.05.11
לכל התגובות